kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
عبدولی: بدون آمادگی نمی‌توانم روی تشک بروم

کنار گذاشتن دارنده مدال برنز المپیک از تیم ملی کشتی فرنگی

دارنده مدال برنز رقابت‌های المپیک ریو شانس حضور در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا را از دست داد.

سرویس ورزشی-

ترکیب تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا هفته‌ گذشته اعلام شد که در این فهرست نام سعید عبدولی، فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم ایران به دلیل حضور نداشتن در اردوهای تیم‌ ‌ملی به چشم نمی‌خورد و قرار بود پژمان پشتام، کشتی‌گیر جوان ایران به جای عبدولی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شود.
پس از این موضوع علی اشکانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی اعلام کرد در صورتی که عبدولی در اردوهای تیم‌ ‌ملی در فاصله ۲۰ روز تا رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شود، این کشتی‌گیر می‌تواند در این مسابقات در وزن ۷۵ کیلوگرم به روی تشک برود، اما با این وجود عبدولی باز هم اعتنایی به فرصت کادر فنی تیم‌ ‌ملی نکرد و در اردوهای تیم‌ ‌ملی حاضر نشد.
محمد دلیریان، سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با اعلام این موضوع اظهار کرد: با توجه به این که عبدولی در تمرینات تیم‌ ‌ملی با وجود گذشت چهار روز از دعوت مجدد علی اشکانی حاضر نشده است، شانسی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را نخواهد داشت و پژمان پشتام همانند فهرست اعلام شده به این رقابت‌ها اعزام می‌شود.
مشتاقی: بهتر است عبدولی جایی
در تیم ملی نداشته باشد
پس از این اتفاق بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: متاسفانه عبدولی با وجود این که اشکانی بار دیگر به او فرصت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را داد به تمرینات تیم‌ ‌ملی نیامد و لازم است کادرفنی تیم‌ ‌ملی با این موضوع قاطعانه برخورد کند. عبدولی خودش در تماس‌هایی که داشته است خواستار حضور در اردوهای تیم‌ ‌ملی شده بود، اما نمی‌دانم که چرا دست به چنین کارهایی می‌زند.
وی با اشاره به این که مردم و کارشناسان اظهارات اعضای شورای فنی را ضد و نقیض می‌دانند در حالی که اعضای این شورا سعی می‌کنند کاری انجام دهند که به نفع کشتی ایران باشد، گفت‌: وقتی اشکانی در جلسه شورای فنی اعلام کرد عبدولی آمادگی لازم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را ندارد و در اردوها حضور پیدا نکرده است ما هم اعلام کردیم بهتر است این کشتی‌گیر به این مسابقات اعزام نشود، اما فردای آن روز عبدولی خودش در تماس‌هایی که داشت، به کادرفنی اعلام کرده حاضر است به اردوی تیم‌ ‌ملی بیاید و در رقابت‌های قهرمانی آسیا کشتی بگیرد که با درخواست اشکانی از شورای فنی، ما موافقت خود را با دعوت از عبدولی اعلام کردیم، چرا که نمی‌خواستیم در تیم‌ ‌ملی را به روی هیچ کشتی‌گیری مخصوصا عنوان‌دار هم باشد ببندیم.
مشتاقی خاطرنشان کرد: اما باز هم می‌بینید که با وجود چند روز از این ماجرا هنوز به اردوی تیم‌ ‌ملی نیامده است و اعلام کرده که قصدی برای انجام این کار را ندارد. عبدولی نباید با این کارها کادر و شورای فنی و همه را به بازی بگیرد. ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم ضد و نقیض صحبت کنیم اما وقتی با یک قهرمان ملی راه می‌آیی و به او فرصت می‌دهی او هم باید قدر این فرصت را بداند. با این شرایط به اعتقاد من اگر جایی در تیم‌ ‌ملی نداشته باشد بهتر است، چرا که حضور در تیم‌ ‌ملی یک افتخار بزرگ است که کشتی‌گیران باید با تمام وجود قدر آن را بدانند.
نداشتن آمادگی دلیل غیبت بود
عبدولی که سابقه کسب مدال برنز رقابت‌های المپیک ریو را نیز در کارنامه خود دارد، در خصوص حاضر نشدن در اردوی تیم ملی اظهار داشت: قصد داشتم به اردو بیایم اما پس از مشورت با برخی از اعضای کادرفنی از این کار منصرف شدم.
فرنگی‌کار تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به سیستم جدید رنکینگ آیا نگران از دست رفتن جایگاهش در سیدبندی وزن ٧٥ کیلوگرم نیست، عنوان کرد: این مسائل برایم مهم نیست و اگر قرار است قهرمان شوم باید همه را ببرم. دارنده مدال برنز المپیک ریو خاطرنشان کرد: تمریناتم را آغاز کرده‌ام و به زودی به مرز آمادگی خواهم رسید. با کادرفنی کاملا هماهنگ هستم و هر زمان که نیاز بدانند به اردو خواهم آمد.
عبدولی گفت: برای انتخابی تیم ملی خودم را آماده می‌کنم و امیدوارم تیم ایران در مسابقات پیش‌رو موفق عمل کند. من سرباز تیم ملی هستم اما قطعا بدون آمادگی نمی‌توانم روی تشک بروم.