kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

اخبار ورزش جهان



دوری زلاتان از میادین تا ژانویه 2018!
منابع نزدیک به باشگاه منچستریونایتد فاش کردند ستاره سوئدی این تیم برای مدت طولانی خانه‌نشین می‌شود.شبکه تلویزیونی «ESPN» به نقل از منابع موثق خود که نزدیک به باشگاه منچستریونایتد هستند، گزارش داد زلاتان ابراهیموویچ که در بازی با اندرلخت دچار مصدومیت شد، از ناحیه لیگامنت زانوی پای راست خود دچار آسیب‌دیدگی جدی شده و حداقل تا ماه ژانویه 2018 دور از میادین خواهد بود. به عبارت بهتر وی در هر تیمی باشد نصف فصل بعد را هم از دست خواهد داد. ایبرای 35 ساله که در دقیقه پایانی وقت‌های قانونی بازی پنجشنبه شب منچستریونایتد برابر اندرلخت بلژیک دچار آسیب‌دیدگی شد و جای خود را به آنتونی مارسیال داد، روز جمعه گذشته تحت آزمایش‌های کامل قرار گرفت. حالا نگرانی ژوزه مورینیو، سرمربی شیاطین سرخ که گفته بود نسبت به مصدومیت مهاجم سوئدی‌اش خوشبین نیست، به حقیقت پیوست. ابراهیموویچ که این فصل در 46 بازی از رقابت‌های مختلف 28 گل برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده، بازیکنی تأثیرگذار برای ژوزه مورینیو به شمار می‌رفت و در نبود وی کار شیاطین سرخ در این مقطع حساس از فصل دشوارتر هم می‌شود.
لوران بلان گزینه اصلی سرمربیگری در رم
از سرمربی پیشین پاری‌سن‌ژرمن به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت رم در تابستان یاد شده است.به نظر می‌رسد لوچانو اسپالتی فصل پایانی حضور خود در رم را سپری می‌کند و فصل بعد روی نیمکت جالوروسی نخواهد بود. این مربی باتجربه در فصل جاری چندین بار اعلام کرده دوران حضور او در رم به پایان رسیده است.رسانه‌های ایتالیایی از لوران بلان به عنوان جدی‌ترین گزینه جایگزینی اسپالتی سخن به میان آوردند. بلان مربی بسیار خوبی است و با پاری ‌سن‌ ژرمن در لیگ فرانسه به قهرمانی‌های مختلفی دست پیدا کرده است. رم در چند فصل اخیر همواره جزو مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ فرانسه بوده است اما درخشش و قدرت‌نمایی یوونتوس باعث شده است جالوروسی عنوان قهرمانی در سری A را بدست آورد.
ال‌کلاسیکو؛ دیداری
با بیش از ۴۰ میلیون دلار درآمدزایی
رقابت بین سفیدپوشان مادریدی و آبی واناری‌ها درآمدی میلیونی برای اسپانسرها دارد.تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در حالی امشب از ساعت 15/23 در دومین ال‌کلاسیکو فصل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند که جدال این دو تیم اسپانیایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، پول هنگفتی را به جیب اسپانسرها می‌زند. این دو تیم که در رقابت‌های این فصل لالیگا رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، در 12 دوره اخیر این رقابت‌ها 11 بار قهرمانی را از آن خود کرده‌اند و روی هم نیز 56 قهرمانی را در کارنامه‌شان دارند. وقتی این دو تیم با یکدیگر تقابل می‌کنند، سخت است که جنبه مالی آن را نادیده گرفت. رئال‌مادرید با 3/65 میلیارد دلار و بارسلونا با 3/55 میلیارد دلار به ترتیب در رده دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای ورزشی جهان قرار دارند. در این دو تیم کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید و لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا به ترتیب با 88 میلیون دلار و 81/4 میلیون دلار در بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال گذشته بوده‌اند.این بازی برای اسپانسرها اما دیدار خاصی به شمار می‌رود چرا که پول هنگفتی را برای آنها به ارمغان دارد. در اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در ماه سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، 42/5 میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و غیره به دست آمده است. البته در بازی رفت بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به دلیل اینکه در نوکمپ میزبان بود، 87 درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی امشب این رئال مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت.پخش تلویزیونی ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول 60 درصد (26/8 میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامه‌های ورزشی و پوشش خبری 9/4 میلیون دلار، شبکه‌های اجتماعی 5/1 میلیون دلار و پوشش زنده نیز 3/2 میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند. شبکه‌های اجتماعی این روزها جزو مهم و مولد ارزش برای اسپانسرها شده است. در ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول رسانه‌های دیجیتال مسئول تولید 41 درصد از ارزش‌های مالی باشگاه رئال مادرید بوده‌اند.با ارزش‌ترین پستی که در شبکه‌های اجتماعی بوده، پخش زنده فینال رویدادی ورزشی بوده که 4/3 میلیون کاربر از طریق «فیسبوک» آن را تماشا کرده‌اند که درآمدی 186 هزار دلاری را برای اسپانسرها به ارمغان داشته است. حالا حساب کنید تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا که به ترتیب 101/6 میلیون و 101/4 میلیون نفر تعقیب‌کننده در شبکه اجتماعی «فیسبوک» دارند، می‌توانند از این طریق چه درآمدزایی کنند و این تنها یکی از چندین شبکه اجتماعی مشهور به شمار می‌رود.
مرگ قهرمان دوچرخه سواری ایتالیا
بر اثر تصادف
قهرمان پیشین مسابقات دوچرخه‌سواری جیرو دیتالیا بر اثر تصادف جان خود را در ۳۷ سالگی از دست داد.اسکار پونی که در سال ۲۰۱۱ در مسابقات جیرو د ایتالیا به عنوان قهرمانی دست یافته بود، هنگام تمرین در نزدیکی محل زندگی‌اش با یک ون تصادف کرد و جان خود را از دست داده است. او همسر و دو فرزند دارد.تیم دوچرخه‌سواری آستانا در این‌باره اعلام کرد: این یک تراژدی بزرگ است. یک قهرمان بزرگ را از دست دادیم. او یک فرد خاصی بود. در همه شرایط لبخند می‌زد. او برای دوچرخه‌سواران یک الگو است.اسکار پونی اخیرا در تور آلپ قهرمان شده بود و رهبری تیم آستانا را بر عهده گرفته بود.
سرمربی موناکو گزینه جایگزینی انریکه
از سرمربی پرتغالی موناکو به عنوان یکی از گزینه‌های جدی جایگزینی لوئیس انریکه در بارسلونا سخن به میان می‌آید. لوییس انریکه فصل پایانی حضور خود در بارسلونا را سپری می‌کند. این درحالی است که هنوز جایگزین او مشخص نیست. روزنامه کالچو مرکاتو از لئوناردو یاردیم، سرمربی موفق موناکو به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جایگزینی انریکه صحبت کرده است.یاردیم عملکرد درخشانی در موناکو داشته است. موناکو در صدر جدول رده‌بندی لیگ فرانسه جای دارد و در لیگ قهرمانان اروپا هم به نیمه نهایی راه پیدا کرده است.کالچو مرکاتو از خورخه سامپائولی آرژانتینی هم به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های جدی جایگزینی لوییس انریکه سخن به میان آورد. باید دید در نهایت سران بارسلونا چه کسی را به عنوان جایگزین انریکه انتخاب خواهند کرد.