kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

اخبار کوتاه از فوتبال


تیم مدیریت پرسپولیس و استقلال تغییر می کند؟!
روز گذشته خبرگزاری ایسنا یکی از رسانه های نزدیک به وزارت ورزش خبر تغییرات احتمالی در کادرمدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را روی خروجی خود قرار داد. در متن خبر آمده بود: «در حالی که به آخرین روزهای لیگ برتر نزدیک شده‌ایم، برخی اخبار و شواهد نشان می‌دهد که مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دستخوش تغییر از سوی وزارت ورزش و جوانان خواهد شد. هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دوره گودرزی وزیر وقت وزارت ورزش و جوانان انتخاب شدند و انتقادات زیادی به آنها در گذشته شده بود. اوج این انتقادات به ماجرای محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی فیفا بر می‌گشت. از طرفی انتقادات بازیکنان و سرمربی استقلال هم ظاهرا در این تغییرات بی اثر نیست.در باشگاه پرسپولیس هم موفق نبودن در جذب منابع مالی برای پرداخت طلب ژوزه، باعث شده تا وزارت ورزش به فکر تغییراتی در این باشگاه بیفتد. احتمال می‌رود که این تغییرات نهایتا در پایان لیگ عملی شود و البته مشخص نیست که مدیرعاملان این دو باشگاه هم مشمول این تغییرات خواهند شد یا خیر ولی احتمال برکناری افتخاری وجود دارد.» انتشار این خبر در شرایطی است که پرسپولیس در این فصل نتایج خوبی گرفته و توانسته عنوان قهرمانی را بدست آورد و کارنامه استقلال نیز با توجه به جوانگرایی اش و حضور این تیم در بین سه تیم بالای جدول و لیگ قهرمانان آسیا، نسبتا موفق بوده است.
قلعه‌نویی: بلد نیستم ادا در بیاورم
 سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: صحنه‌ای که از من منتشر شده مربوط به نیمه اول است و من بعد از گل آن خوشحالی را نکردم اما بلد نیستم ادا در بیاورم و اگر با برد تیمم خوشحالی نکنم یعنی می‌خواهم مردم را گول بزنم. تیم فوتبال تراکتورسازی حساس‌ترین بازی هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر را از استقلال برد تا جایگاه آبی‌پوشان را در رده دوم جدول به خود اختصاص دهد. بعد از پایان این مسابقه صحبت‌های بسیار زیادی در مورد پیروزی تراکتورسازی، نحوه خوشحالی وی بعد از گل تراکتورسازی و مباحث مختلف مطرح شده که سرمربی سرخ‌پوشان تبریزی در مورد این مسائل گفت: اولاً من بعد از گل تیمم آن جور که می‌گویند خوشحالی نکردم و صحنه‌ای که می‌گویند خوشحالی بعد از گل است مربوط به نیمه اول بازی است که آمدم دستم را روی سرم بگیرم ضمن آنکه همیشه گفته‌ام خدا کند دشمن آدم کم حافظه و نادان باشد. زمانی که ما گل زدیم مهدی شریفی اصلاً در زمین نبود و صحنه‌ای که آقایان منتشر کرده‌اند مهدی شریفی در کنار زمین حضور داشت. این مسائل مهم نیست. بگذارید هر چه دلشان می‌خواهد بگویند. وی افزود: من مربی هر جایی که کار می‌کنم باید شرافتمندانه این کار را انجام بدهم، هم دین این را می‌گوید و هم قانون کار این است. من به تراکتورسازی تعهد دارم و انصافاً هم این بازی یک بازی جدولی بود که باید آن را می‌بردیم و حالا هم خوشحال هستیم که سه امتیاز را گرفتیم. از این بابت خوشحالم که مردم آذربایجان خوشحال هستند و از قول من بنویسید من بلد نیستم ادا در بیاورم و از این کارها انجام بدهم. یکسری هم نادان هستند که این مباحث را مطرح می‌کنند اگر آنچلوتی رئال را حذف می‌کرد چون قبلاً مربی این تیم بود خوشحالی نمی‌کرد؟ من که خوشحالی نکردم ولی نظر شخصی‌ام این است اگر خوشحالی نکنم انگار دارم مردم را گول می‌زنم. این رفتارها متأسفانه ترویج شده و ادامه هم دارد.
عقیلی: آمدند انقلاب کنند اما سپاهان را به قهقرا بردند
 مدافع پیشین تیم فوتبال سپاهان با انتقاد از مدیرعامل و سرمربی این تیم، گفت: آمدند در تیم سپاهان انقلاب کنند ولی با تصمیماتی که گرفتند تیم را به قهقرا بردند. هادی عقیلی درباره خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال گفت: در یک‌سال و نیم گذشته به خاطر مسائلی که خیلی از مردم از آن آگاه هستند، به ناحق از فوتبال باشگاهی و سپاهان کنار گذاشته شدم. دیگر نتوانستم در آن زمان به تیم دیگری بروم. دوست نداشتم با پیراهنی به غیر از سپاهان از فوتبال خداحافظی کنم. الان هم بعد از یک‌سال و نیم تصمیمم را قطعی کردم. وی درباره مسائل پشت پرده برای خداحافظی اش تصریح کرد: در سال گذشته مدیران جدیدی به سپاهان آمدند و امسال هم حضور این مدیران چه در راس کارخانه و چه در مدیریت باشگاه وجود داشتند. آنها می‌گفتند می‌خواهیم یک انقلابی در سپاهان صورت بدهیم و تیم سپاهان را به موفقیت برسانیم اما تیم را از قهرمانی به قهقرا کشاندند و این انقلاب دامن گیر ما شده بود که از سابق در سپاهان بودیم و جفایی در حق ما کردند. من با باشگاه سپاهان قرارداد داشتم. حتی رضایتنامه مرا ندادند تا اینکه کمیته انضباطی مرا چند ماه پیش بازیکن آزاد اعلام کرد.وی اظهار کرد: مدیریت باشگاه مربیانی را انتخاب کرد که در راستای اهدافشان باشد و گوش به حرفشان بدهد. کادر فنی هم خوب به حرفشان گوش کرد. وی در خصوص کنارگذاشتنش از تیم ملی فوتبال هم گفت: در تیم ملی یک تصمیم اشتباه گرفتم. درست است دلایلی داشتم ولی تصمیم من هم اشتباه بود. شاید این دلایل آن موقع برای یکسری دیگر هم توجیه پذیر بود. عقیلی در پایان درباره آینده‌اش هم گفت: دوست دارم دوره‌های مربیگری را طی کنم ولی عرصه مربیگری با بازیگری متفاوت است.