kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* از همه عزیزانی که احساس تکلیف کرده و برای ریاست جمهوری ثبت نام نموده‌اند انتظار می‌رود برای اعتلای کلمه‌الله حول محور ولایت ائتلاف نمایند تا ان‌شاءالله ریشه دروغ کنده شود و فردی شجاع، ساده‌زیست، ولایتمدار و خادم ملت نه ارباب ملت بتواند در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار گیرد و منشأ خیر و برکت برای ملت و ریشه‌کنی فقر، فساد، بیکاری، رکود و... باشد.
هاشمی‌نسب- قم
* بارها از رسانه‌ ملی پخش شد که دولت نسبت به واریز یارانه‌ها انتقاد شدیدی دارد و آن را مصیبت عظمی می‌نامد ولی چه شده که در زمان حدود یک ماه تا انتخابات، دولت دست و دلباز شده و یاد محرومان کرده است. این باز می‌گردد به همان شعارهای 4 سال پیش که این روزها منکر بیان آن می‌شوند. سرنوشت این شعارهای نو هم مانند همان وعده‌های سابق است.
همتی
* هنوز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام نشده، زنجیره‌ای‌ها در تصورشان صحنه انتخابات را رینگ مسابقات مشت‌زنی می‌بینند! هیجان‌زدگی این نشریات حکایتگر وحشت از نارضایتی مردم نسبت به عملکرد دولت و برزمین ماندن مطالباتشان از سوی دولت و... پایان کار مدعیان اصلاحات و اعتدال در قوه مجریه است.
3250---021
* این روزها صدا و سیما تبدیل شده به ستاد انتخاباتی آقای روحانی! چرا این تخلفات با تذکر جدی به دولت و رسانه ملی پایان نمی‌گیرد؟ البته کارنامه دولت هرچند که بزک شود باز هم نمی‌تواند جلوی اراده مردم را بگیرد. تجربه تلخ این روزهای سخت نباید تکرار شود. فردی که عزم جهادی و انقلابی ندارد و با دیپلماسی منفعلانه از بیگانگان یاری بخواهد شایسته این مردم نیست.
0069---021
* چرا در رسانه ملی به بهانه یک برنامه مستند چهره‌های اصحاب فتنه 88 بارها پخش می‌شود و بعضا سخنرانی این فتنه‌گران هم با زمان چند دقیقه‌ای در حال پخش است. رفتار صدا و سیما ناخواسته نوعی همسویی با رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب است که سعی در تطهیر فتنه‌گران دارند.
2759---021
* پیشرفت خوب است اما کدام پیشرفت؟ آیا وقتی زیرساخت مناسبی نباشد و یا مدیریتی ناکارآمد، امور را اداره کند و دست نیاز به سوی خارجی‌ها دراز کنیم و... شاهد پیشرفت هستیم؟ هواپیما خوب است اما در شرایطی که ما به حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به همان میزان که به صنعت هوایی توجه داریم اهمیت دهیم، ورود فن‌آوری ضروریست اما به شرطی که فرصت شود نه تهدید.
1384---027
* وعده 100 روزه را در سال 92 شنیدیم و حتی کلید حل مشکلات را هم دیدیم. حال پس از 4 سال از کلید چه خبر؟ آن وعده صد روز را که فراموش و تکذیب کردند! همین روزهاست که کلید را هم انکار کنند!
1285---0912
* مرعشی گفته در انتخابات بهتر است اصولگرایان کاندیدایی معرفی نکنند زیرا رؤسای جمهور گذشته همگی 8 ساله بوده‌اند! اما توضیح نداده است که چرا در انتخابات دهم همین قماش به اردوکشی خیابانی روی آوردند و در حمایت از کاندیدای خود که رای لازم را کسب نکرده بود کشور را به آشوب کشیدند؟!
6334---0913
* رئیس‌جمهور وظیفه اصلی دولت را حفظ برجام تلقی کرد در صورتی که چند روز قبل برجام را تشبیه به ابر کرده بود. مگر ابرها قابل حفظ و نگهداری‌اند؟!
گیلانی
* همان‌طوری که بارها امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای بر اقدام انقلابی تأکید داشته و دارند انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان بدون توجه به جوسازی‌ها و فشارها در تأیید صلاحیت‌ها براساس ملاک‌ها و معیارها و ولایتمداری افراد عمل کند.
خانم خسروی- شهرری
* مسئولین اجرائی و نظارتی دائم اعلام می‌کنند با کسانی که پیش از شروع تبلیغات انتخاباتی اقدام کنند با آنها برخورد خواهد شد. پس چرا با یک روزنامه دولتی که اقدام به تبلیغات تمام‌عیار انتخاباتی برای رئیس‌جمهور کرده برخوردی صورت نمی‌گیرد؟
چراغی برادر شهید
* ان‌شاءالله مردم پاسخ دوقطبی‌سازها را پای صندوق رأی می‌دهند و به شخص فارغ از بازیهای جناحی و باندبازی رأی می‌دهند.
کناری
* ثبت‌نام افراد عادی در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند حامل این پیام برای مسئولان باشد که اگر کشورداری این است که شما انجام می‌دهید این کار از هر کودکی و از هر بیسوادی هم برمی‌آید و نیاز به دکتر و مهندس و حقوقدان نیست؟
حمیدی
* به آقای روحانی عرض می‌کنم به جای هوو تراشیدن برای برجام چند صدنفر استخدام کنید تا پوشک بچه برجام را به موقع تعویض کند تا بوی تعفن آن تمام کشور را نگیرد.
2693---0917
* دکتر روحانی در روز ثبت‌نام به سه محور اشاره کرد که یکی از آنها احیای اخلاق بود! همان اخلاق که کاش در این 4 سال خود ایشان و اعضای کابینه به آن پایبند بودند. حتی در هنگام ثبت‌نام هم اخلاق رعایت نشد و از منتقدین به عنوان هوویی یاد شد که قصد کشتن بچه‌ای به نام برجام را دارند!
سوری
* پس از موافقت شورای عالی پول و اعتبار مبنی بر افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر و ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای اقدام در این خصوص، انبوه‌سازان با امید دریافت این تسهیلات برای فعال کردن و تکمیل پروژه‌ها به تکاپو افتادند اما متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بلوکه کردن تسهیلات، عنوان کرده که سازندگان ابتدا باید پیشرفت فیزیکی خود را بالا ببرند و پس از آن و به نسبت پیشرفت جدید، بخش ناچیزی از تسهیلات برایشان آزاد گردد. پروژه‌ها به دلیل بی‌پولی سازندگان به حالت نیمه‌تعطیل درآمده است اگر سازندگان قرار بود خودشان مجددا هزینه‌ها را پرداخت کنند پس فلسفه پروسه افزایش تسهیلات از 30 به 40 میلیون با این همه هیاهوی رسانه‌ای چه بوده است؟
بهروزی
* پاسخگو نبودن بانک مرکزی به مالباختگان موسسه مالی کاسپین مصداق نقض حقوق شهروندی است. امیدوارم رئيس‌جمهور درک صحیحی از این حقیقت، داشته باشند و در بیان برخی شعارهای انتخاباتی‌شان تجدیدنظر کنند.
0702---021
* مدت 11 سال است که سهام سیمان ... را خریده‌ام. قرار بود کارخانه 4 ساله به سرانجام برسد اما تاکنون کارخانه سیمانی وجود ندارد! دفتری هم نیست که پیگیری کنیم. معلوم نیست حق‌السهم هزار نفری که پول واریز کرده‌اند در حساب چه کسی است؟! مسئولین استانی نیز جوابگو نیستند؟ چرا؟
خواجه‌زاده
نام کارخانه سیمان در کیهان محفوظ است.
* ورودی و خروجی برخی شهرستانها به خصوص شاهرود در استان سمنان فاقد تابلوی راهنمایی مناسب مسافران است به همین علت برخی از بستگان بنده به اشتباه به جای مسیر گنبدکاووس سر از گرمه و جاجرم درآوردند! انتظار می‌رود مسئولین امر این مشکل را مرتفع نمایند.
ابراهیم مهربانی- گنبدکاووس
* در پایانه مسافربری شهرستان سمنان هر نیم ساعت یک اتوبوس به سمت تهران حرکت می‌کند ولی در ایام نزدیک به سال جدید بیشتر تعاونی‌ها به حالت تعطیل درآمده و مسافرین را به سمت کرایه‌های خطی با چند برابر قیمت هدایت می‌کردند مسئول سامان‌دهی به این آشفته بازار پایانه‌های مسافربری کیست؟
5493---0912
* دولت در گرفتن مالیات از افراد کم‌بضاعت جامعه عملکرد خوبی داشت اما در جلوگیری از فرارهای مالیاتی قشر اشرافی ناتوان بوده است در این دولت، قشر ضعیف همواره جور فرارهای مالیاتی قشر اشراف و قانوندان‌های قانون‌شکن را کشیده است. این رویه فاصله طبقاتی را نیز افزایش داده است.
0883---031
* غرور و عزت ملی در حج امسال باید به شکلی باشد که رژیم متجاوز آل‌سعود جرأت بی‌احترامی و گستاخی به حاجی‌های ایرانی را نداشته باشد. امیدوارم آخرین مذاکره دولت یازدهم که برخی از آن به عنوان برجام دیگری نام می‌برند تهدیدی برای جان ایرانیان سفر کرده به خانه خدا نباشد.
0628---025
* مردم فراموش شده اصلی در دولت یازدهم بودند. چهار سال قبل این مردم کلید پاستور را به آقای روحانی دادند تا به مطالباتشان برسند. اما دولت هرگز نفهمید که یاور اصلی مردم‌اند نه امتیاز دادن به غربی که در کارنامه‌اش فقط غیرقابل اعتماد بودن و دشمنی دیده می‌شود.
کشمیر- پاکدشت