kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

ابراز خشنودی رژیم صهیونیستی از سرکوب هواداران مرسی در مصر

معاون وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد مقامات این رژيم از تحولات مصر پس از عزل مرسی رضایت دارند.

به گزارش تسنیم، «یوسی بیلین»، معاون وزیر خارجه سابق رژیم اشغالگر قدس طی مقاله‌ای در سایت «اسرائیل امروز» اعلام کرد، پس از عزل محمد مرسی رئيس جمهور وقت مصر حماس به دشمن مشترک قاهره و تل‌آویو تبدیل شده و مقامات «اسرائيل» از این وضع رضایت دارند. ناظران سیاسی معتقدند سرکوب هواداران مرسی در مصر به دست نظامیان حاکم از جمله خواسته سران رژیم صهیونیستی است.
وی در بخشی از موضع‌گیری خود به وجود «هماهنگی» بین دولت مصر و رژیم صهیونیستی در خصوص امنیت سینا اذعان کرد و در ادامه افزود: «این مسئله کافی نیست چرا که نمی‌توان آن را جایگزین دیپلماسی رسمی دانست.»
«بیلین» انتقادی هم از دولت فعلی مصر کرد و نوشت:‌«مصری‌ها فراموش کرده‌اند سفیر فراخوانده‌شان از تل‌آویو را بازگردانند.» در سال 2012 در جریان عملیات رژیم صهیونیستی در غزه، مصر سفیر خود از تل‌آویو را فراخواند.
مقام سابق رژیم جنایتکار صهیونیستی در پایان نسبت به تصمیم اخیر قاهره برای اعدام جمعی از معترضان واکنش نشان داد و اعلام کرده اعدام این افراد تاثیر منفی برای قاهره خواهد داشت!
پیش از این نیز مقامات رژیم صهیونیستی نتوانسته بودند ذوق‌زدگی خود را از کودتای ارتش علیه دولت مرسی مخفی کنند. گزارش‌های زیادی نیز از همکاری‌های نظامی رژیم صهیونیستی و دولت  فعلی مصر در صحرای سینا مخابره شده که از طرف قاهره یا تل آویو رد نشده است.
از سوی دیگر خبر می‌رسد، قاهره تلاش‌ها برای تروریست قلمداد شدن رهبران اخوان در قطر را تشدید کرده است. در همین رابطه روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «سمیر صبری»، وکیل مدافع مصری دادخواست قضایی برای تروریست معرفی شدن رهبران اخوان در قطر را به دادگاه قاهره ارائه کرده است. «یوسف قرضاوی، عاصم عبدالماجد، محمود عزت، محمود حسین، عصام الحداد و ولید شرابی»، از جمله رهبران اخوانی هستند که در دادخواست این وکیل مصری، نام آنها آورده شده است.
پیش از این، مصر اعلام کرده بود 28 تن از رهبران اخوان‌المسلمین در قطر حضور دارند.