kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

چین توان نظامی خود را در فضا تقویت می‌کند

چین در نظر دارد برای مقابله با سیاست تهاجمی آمریکا توان نظامی خود در فضا را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوای چین گفته است نیروی هوایی باید توان خود را در عملیات هوایی و در فضا بالا ببرد.
وی اضافه کرده تامین امنیت چین به توان نیروی هوایی پیوند خورده و نیروی هوایی باید قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی خود را افزایش دهد.
رئيس جمهور چین در جمع مقام‌های ارشد نظامی خاطرنشان کرده منابع بیشتری به نیروی هوایی اختصاص یافته و از این نیرو در ماموریت بسیار مهم بهره‌گیری خواهد شد.
به منظور افزایش توانایی‌های نظامی، بودجه نظامی چین به 132 میلیارد دلار رسیده است.
تحلیلگران منطقه‌ای معتقدند با توجه به تنش‌های سیاسی- نظامی در دریای چین شرقی و حضور نظامی آمریکا در این منطقه پکن به دنبال آن است که قدرت نظامی خود را در فضا نیز تقویت کند.
در این حال «وانگ یان آن»‌معاون سردبیر نشریه هوا و فضا در پکن می‌گوید: در حالی که چین از فضا استفاده صلح‌آمیز می‌کند آمریکا در حال نظامی کردن فضا است و در این راستا منابع زیادی اختصاص داده است.
وی گفت که ما نیز باید به جایی برسیم که در صورت لزوم بتوانیم در فضا عملیات لازم را انجام دهیم.
استاد دانشگاه دفاع ملی چین نیز گفت که البته مدت‌هاست بر روی ساخت سفینه‌ها و تجهیزاتی کار می‌کنیم که برای نیروی هوایی و برای فضا کاربرد دارد.
وی گفت که چین در حال تقویت سامانه‌های ضد هوایی و ضد موشکی خود است و می‌کوشد تا یک نیروی قوی فضایی و هوایی واحد ایجاد کند.
چین و آمریکا از رقبای یکدیگر در عرصه فضا محسوب می‌شوند و از کار انداختن ماهواره‌های مستعمل با موشک‌های چینی در سال‌های اخیر از مسائل نگران‌کننده برای آمریکا بوده و چین را به نظامی کردن فضا متهم کرده است.