kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸

دور دانشگاه در 7 روز!


«فضای باز» اعتدالیون، گنجایش فیلم
 «ضد فتنه» را نداشت!

در پی اکران‌های دانشگاهی برخی از آثار برگزیده در جشنواره عمار توسط دانشجویان دانشگاه‌های تهران، از اکران فیلم داستانی «لکه» جلوگیری شد!
فیلم داستانی "لکه" ساخته محمدباقر مفیدی‌کیا، داستان برخورد مادر یکی از کشته‌شدگان اغتشاشات88 با فردی از اهالی فتنه را روایت می‌کند که قرار است در دولت یازدهم بر کرسی سمتی دولتی بنشیند.
شنیده‌‌ها در باره چرایی جلوگیری از اکران «لکه» از این قرار است که در جریان نمایش این فیلم در یکی از دانشگاه‌های پایتخت، شخصی از مسئولین با ریاست دانشگاه مذکور تماس می‌گیرد و از وی می‌خواهد تا به علت مضمون سیاسی فیلم، مانع از اکران‌های آتی آن شود!
لازم به ذکر آنکه، فیلم 43 دقیقه‌ای «لکه» با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون فریبا کوثری، فرخ نعمتی و علی سلیمانی، موفق به دریافت فانوس بهترین فیلم داستانی نیمه بلند از چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده است.
***
تداوم پیشروی دومینوی تغییرات اتوبوسی در دانشگاه‌ها!
درحالی که هنوز در ماه نخست سال 93 به سر می‌بریم، وزیر علوم در مدت 24 روز 7 رئیس دانشگاه را تغییر داده است!
 از ابتدای امسال تاکنون، رؤسای دانشگاه‌های رازی، فسا، مازندران، ایلام، بناب، بزرگمهر قائنات و محقق اردبیلی جابه جا شده اند.
گفتنی آنکه، با توجه به میانگین برکناری 4 روزه هر یک از رؤسای دانشگاه‌های مذکور در فروردین 93، می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان اسفند 93، حداقل شاهد 80 تغییر دیگر در کادر مدیریتی دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور خواهیم بود!  
***
لبخندهای دیپلماتیک، اتحادیه اروپا را گستاخ کرده است
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انتشار قطعنامه گستاخانه و مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا اعلام کرد: قطعنامه نویسان اروپایی گذشته ننگین و سیاه خود را فراموش نکنند.
در گزیده‌ای از این بیانیه آمده است:
اتحادیه اروپا گمان کرده‌ که لبخند دیپلماتیک سیاسیون ما در پای میزهای مذاکره از سر ضعف است و تلاش دارند تا نشان دهند ایران تسلیم آن‌ها شده، اما زهی خیال باطل که «ما تا آخر ایستاده‌ایم». بسیج دانشگاه علمی کاربردی ضمن اعلام انزجار از قطعنامه‌ توهین‌آمیز اتحادیه اروپا، از دولت محترم و کارگزاران سیاست خارجی آن می‌خواهد تا تاریخ شرم‌آور و تلخ غرب را در ذهن داشته باشند و به جای تواضع و مماشات، تدابیر تنبیهی خود را با رویکرد برخوردی عزتمندانه و قاطع در برابر این اتحادیه اتخاذ نمایند.
***
اجازه دفن «ریچارد فرای» صهیونیست را نخواهیم داد
بسیج دانشجویی 44 دانشگاه استان اصفهان، طی نامه‌ای به رئیس جمهور در اعتراض به دفن احتمالی ریچارد فرای در اصفهان تأکید کردند: تذکرات پیاپی رهبر معظم انقلاب در مسئله فرهنگ فراموش نشود.
در بخش‌هایی از این گلایه نامه چنین آمده است:
جناب آقای رئیس جمهور! اولین بار نیست که در ماه‌های اخیر و پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، وقایعی از این قبیل که عزت و استقلال و هویت ملی و اسلامی ملت شریف ایران را خدشه دار می‌نماید، رخ داده است. مردم شریف و انقلابی و دانشجویان و نخبگان استان اصفهان هرگز اجازه نخواهند داد تا خاک پاک اصفهان که جایگاه و مدفن عارفان و عالمان است؛ جایگاه دفن خائنان به این ملت گردد.
***
از سعه‌صدر جریان حزب‌الله، سوء‌استفاده نکنید!
هفت تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز، در نامه‌ای خطاب به محمد جواد ظریف، نکاتی را به مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران متذکر شدند.
در قسمت‌هایی از این بیانیه انتقادی می‌خوانیم:
جناب دکتر ظریف! حرف پیرامون این توافق‌نامه بسیار است، خون دل‌‌ها بسیارتر. متاسفانه به ادعای مذاکره‌کنندگان آمریکایی و به شهادت متن توافق‌نامه ژنو، جنابعالی خلاف مشی رهبری و خط قرمزهای نظام، پا را در این مذاکرات از حد مسائل هسته‌ای فراتر نهاده و پیرامون موضوعات دیگری، از جمله موشک‌های دوربرد مذاکره کرده‌اید.
سوال ما این است؛ پس از این همه خرج‌کردن‌‌ها و رفت‌و‌آمد‌ها و شعاردادن‌‌ها و لبخندزدن‌ها، قرار است در گام آخر به کجا برسیم؟ از شما درخواست جدی داریم که در این دور مذاکرات با گروه 1+5 وارد چالش شوید و کوتاه نیایید؛ البته که امیدی به جنابعالی با دیپلماسی لبخندتان نداریم!
***
بستن دهان منتقدان، این بار در پیام‌نور اصفهان!
رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان در اقدامی عجیب و به شکلی ناگهانی، مجوز سخنرانی سعید جلیلی را در آخرین دقایق لغو کرد.
بر طبق گفته اساتید دانشگاه پیام نور و تأیید تصریحی برخی از مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان، محمد فضیلتی، رئیس دانشگاه پیام نور، بنابر دلایلی نامعلوم [اما مثل روز روشن!]، سخنرانی دکتر جلیلی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای را لغو نمود!
لازم بذکر آنکه، پس از لغو جلسه سخنرانی سعید جلیلی در دانشگاه آزاد بجنورد پیرامون سالگرد یوم الله 9 دی، این دومین باری است که مسئولان آموزش عالی دولت اعتدال، اظهار نطق دانشگاهی نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی را برنتابیده و مانع از سخنرانی وی می‌شوند!