kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم برگزار شد

حمایت 181 نماینده مجلس دهم از ریاست لاریجانی

نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم شامل نمایندگان منتخب اصولگرا و مستقل مجلس دهم در حالی عصر دیروز به کار خود پایان داد که طبق گفته یوسفیان‌ملا 181 نفر از منتخبان از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم حمایت کردند.



همایش فراکسیون فراگیر منتخبان مجلس دهم (منتخبان اصولگرا و مستقل) از حدود ساعت 14:30 با حضور و سخنرانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد.
احمد امیرآبادی منتخب اصولگرای مردم قم در مجلس دهم در همایش صبح دیروز منتخبان مجلس که برای آشنایی آنان با روند قانونگذاری تشکیل شده بود، دعوتنامه‌های برخی منتخبان را بین آنها توزیع کرد.
عزت‌الله یوسفیان ملا منتخب مردم آمل در مجلس آینده پیش از پایان همایش فراکسیون فراگیر مجلس دهم پشت تریبون حاضر شد و در سخنان کوتاهی اظهار داشت: 154 نفر از منتخبان حاضر در این نشست، برگه حضور را امضا کردند، البته 27 نفر از منتخبان دیگر شخصا با بنده تماس گرفتند و اعلام حضور در این نشست را کردند. مانند آقایان قاسم احمدی‌لاشکی، حسینعلی شهریاری و هادی قوامی منتخبان مردم نوشهر و چالوس، زاهدان و همچنین اسفراین.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در این نشست با تشریح مبانی کار تشکل‌های انقلابی و با اشاره به اهتمام شهید بهشتی به مانیفست در کار حزبی، اظهار داشت: اولین مبنا، اسلام ناب محمدی است یعنی همان قرائت حوزه‌های علمیه.
لاریجانی از قانون اساسی به عنوان دیگر مبنای کار حزبی و تشکلی در ایران یاد کرد و با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی حوادث مختلفی رخ داد که اگر ولایت فقیه نبود مشکلات ما بیش از این می‌شد، تصریح کرد: کمتر کسی است که در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز داخلی به اندازه رهبر انقلاب آشنایی داشته باشد، ایشان کشور را از بحران‌های داخلی عبور دادند و ما مسلک ایشان را راه خود می‌دانیم.
وی با تصریح بر این نکته که باید با تعصب به منافع ملی نگاه کنیم، چرا که منافع ملی جای چانه‌زنی و اعمال گرایش‌های جناحی نیست، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که مسئله من اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست بلکه مسئله من انقلابی بودن است و در جای دیگر گفته‌اند که من اصولگرای اصلاح‌طلب هستم.
وی با بیان اینکه اکثر شما منتخبان ملت تجربیاتی دارید چه نیازی است که پدربزرگ‌ها از بیرون مجلس شما را در زمینه سیاسی راهبری کنند؟ افزود: برخی اصرار دارند با تقسیم‌بندی‌های جناحی، سایه کلوپ‌های سیاسی را به داخل مجلس بیندازند؛ مگر اینها بیرون از مجلس چقدر تاثیرگذارند؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود مردمی کردن اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای کار مجلس دهم برشمرد و با تاکید بر اینکه ما چاره‌ای جز فراگیر کردن اقتصاد و دادن آن به دست مردم نداریم، اظهار داشت: در اکثر موارد سیاست‌های اصل 44 به نتیجه نرسید. دولت ملزم به واگذاری اقتصاد به مردم است اما مجلس در این 2 سال دو بار به دولت اجازه داده که پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کند اما دولت این پروژه‌ها را واگذار نکرد و مرتکب اشتباه شد.
لاریجانی حمایت از مستضعفان را جهت‌گیری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: این تصور که آمریکایی‌ها اگر در حوزه‌ای دست از دشمنی برداشتند در حوزه‌ای دیگر آن را ادامه نمی‌دهند، ساده‌لوحانه است. عده‌ای می‌گویند انقلاب اسلامی تمام شد و جمهوری اسلامی به جای آن آمده است در حالی‌که جمهوری اسلامی کالبدی بر روح انقلابی اسلامی است.
به گزارش فارس، در این همایش آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز با بیان اینکه جهت‌گیری منتخبین در انتخاب رئیس و هیئت رئیسه، اولویت‌های نظام و انقلاب و امام و رهبری باشد، تصریح کرد: منتخبین مجلس دهم باید پیرو خط امام و رهبری بوده و آرمان‌گرایی باید از خصیصه‌های بارز آنها باشد و نیز ثواب و عقاب کارهای خود را در انجام امور مدنظر قرار دهند.
مطهری: فراجناحی‌ام
و کاری به دسته‌بندی‌های سیاسی ندارم
بنا بر این گزارش، علی مطهری منتخب مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سؤالی درباره علت حضورش در جلسات فراکسیون‌های امید و فراگیر، اظهار داشت: من فراجناحی هستم و کاری به این دسته‌بندی‌های سیاسی ندارم، به همین دلیل در جلسات هر دو فراکسیون شرکت کردم البته به دقایق پایانی جلسه فراکسیون فراگیر مجلس دهم رسیدم.
مطهری با تأکید بر اینکه هنوز مشخص نیست به عضویت کدام‌ یک از فراکسیون‌های مجلس درآیم، گفت: آقایان لاریجانی و عارف هر دو برای ریاست مجلس خوب هستند البته بنده پیش‌بینی در این زمینه ندارم.
وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تصمیمش برای کاندیداتوری برای نایب ‌رئیس مجلس جدی است یا نه، به گفتن کلمه «احتمالاً» بسنده کرد.