kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

اشتغالزایی 16 نفر از طریق پرورش قارچ

یک کارآفرین در استان خوزستان توانسته از طریق پرورش قارچ خوراکی 6 نفر را به طور مستقیم و 10 نفر را به صورت غیرمستقیم مشغول به کار کند.



روح‌الله ممبینی کاظمی، با ایجاد یک سالن 110 متری هر سه ماه حدود 4 تن قارچ برداشت می‌کند. وی می‌گوید: اگر هر کیلوگرم قارچ را به مبلغ 6 هزار تومان بفروشم ماهانه حدود 8 میلیون تومان فروش دارم.
این کارآفرین خوزستانی اهل شهرستان باغ‌ملک در ادامه می‌افزاید: میزان تسهیلاتی که برای کار پرورش قارچ خوراکی دریافت کردم 15 میلیون تومان بوده که با همین تسهیلات نه‌چندان زیاد توانسته‌ام در هر دوره 4 تن قارچ خوراکی پرورش داده و به بازار ارائه کنم.
ممبینی کاظمی که اکنون در کارش خبره شده تلاش دارد با استفاده از آخرین روشهای علمی بر میزان تولید خود بیفزاید و از طریق افزایش تولید علاوه بر خدمت به کشورش به فرمان رهبرش هم لبیک بگوید و عملا ثابت کند که ایرانی مسلمان می‌تواند با کار و اراده و اطاعت از فرامین رهبری قدرت‌های پوشالی دنیا را پشت‌سر بگذارد.
این کارآفرین پرتلاش باغ‌ملکی می‌گوید: مطالعات علمی نشان می‌دهد که در قارچ دو نوع قند به نام‌های ترهولوز و کیتین وجود دارد که در بافت بالای آنها در بدن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود، به این ترتیب آنها مانع فعالیت ویروسها و باکتریها شده و از فعالیت‌های زیانبار این میکروبها جلوگیری می‌کند، از این رو به هموطنانم توصیه می‌کنم مصرف سرانه قارچ خوراکی را به استانداردهای جهانی برسانیم.
ممبینی کاظمی می‌گوید: میانگین تولید سالانه قارچ در جهان 7/700 میلیون تن می‌باشد و میانگین سرانه مصرف 4 کیلوگرم است در حالیکه در کشورمان میزان تولید سالانه 103/000 تن و میانگین سرانه مصرف سالانه آن 1/2 کیلوگرم است که اگر ما این ماده غذایی و سرشار از ویتامین و پروتئین را خوب بشناسیم می‌توانیم در سلامتی خود نقش موثری داشته باشیم.
ممبینی کاظمی که قبلا کارگر کارخانه لوله‌کشی بوده در کنار کارگری به همراه همسر و برادران خود اقدام به راه‌اندازی کارگاه پرورش قارچ خوراکی کرده است.
وی قصد دارد در کنار سالن پرورش قارچ کارگاه پرورش بلدرچین نیز راه‌اندازی کند.