kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
مدیرکل اداره بهداشت و بیمه‌های اجتماعی خبر داد

20 هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل اداره بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از تحت حمایت بودن 20 هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص در کمیته امداد خبر داد.



به گزارش ایرنا، جعفر رحیمی روز شنبه در نشستی که به مناسبت روز بیماران صعب‌العلاج و خاص در کمیته امداد برگزار شد، گفت: هم‌اکنون 20 هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت داریم که حدود چهار هزار و 500 تن از این افراد بیماری خاص و بقیه بیماری صعب‌العلاج دارند.
رحیمی افزود: دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، ام‌اس و بیماری هموفیلی بیشترین بیماری‌های بیماران خاص کمیته امداد را تشکیل می‌دهند.
این مسئول کمیته امداد در خصوص بیماران صعب‌العلاج کمیته امداد گفت: سرطان، اختلالات حسی حرکتی که ناشی از سکته مغزی است، مبتلایان به دیابت‌های مزمن که دچار عوارض شده‌اند و بیماری‌های مزمن روانی بیشترین درصد بیماران صعب‌العلاج کمیته امداد را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: با توجه به سختی و هزینه‌بر بودن بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص گفت: متاسفانه شاهد هستیم که افرادی که دارای این بیماری‌ها می‌شوند، توان انجام فعالیت را از دست می‌دهند.
رحیمی گفت: بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص چرخه‌ای معیوب و مرکب از فقر و مشکلات اجتماعی برای فرد ایجاد می‌کنند.
وی در خصوص برنامه‌های اداره بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) گفت: حدود یک و نیم میلیون نفر از مددجویان ما تحت حمایت بیمه‌های پایه هستند و چهار میلیون نفر را بیمه تکمیلی کردیم.
رحیمی در خصوص دیگر فعالیت‌های کمیته امداد برای بیماران صعب‌العلاج و خاص گفت: به صفر رساندن پرداختی بیماران برای درمان از جمله برنامه‌های ماست.
وی گفت: علاوه بر انجام بیمه‌های تکمیلی برای مددجویان به ارائه تجهیزات توانبخشی و غیرتوانبخشی به این افراد می‌پردازیم.
این مقام کمیته امداد، از پرداخت هزینه رفت و آمد بیماران به مراکز درمانی خبر داد و گفت: در حوزه تغذیه این مددجویان نیز وارد شدیم و بسته به نوع بیماری به بیمارانمان بسته‌های غذایی می‌دهیم.
رحیمی افزود: در 9 استان بزرگ کشور مراکز اقامتی برای بیماران و همراهان‌شان ایجاد کرده‌ایم و در نظر داریم در استان‌های کرمانشاه و یزد نیز مراکز اقامتی موقت برای مددجویانی که برای درمان به استان دیگر آمده‌اند، تاسیس کنیم.
وی از قرارداد کمیته امداد با 700 بیمارستان دولتی و 10 هزار مرکز درمانی در کشور خبر داد.
وی همچنین از طرحی برای پیوند کلیه برخی از بیماران دیالیزی خبر داد و افزود: در مجموع یک هزار و 500 مددجوی ما امکان پیوند کلیه دارند که در صورتی که اعتبارات به موقع پرداخت شود، این مهم امکانپذیر خواهد شد.
این مسئول کمیته امداد افزود: هزینه‌های دیالیز و بهبود سطح زندگی افرادی که دیالیز می‌شوند، ما را برای پیوند کلیه آنها ترغیب می‌کند.