kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
روحانی در دیدار رئیس مجلس سنا بلژیک:

برجام تنها با اجرای دقیق تعهدات مستحکم خواهد شد

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: توافق هسته ای، آغاز و نه پایان راه است و پایه‌های آن تنها با اجرای به موقع و دقیق توافقات و تعهدات، مستحکم‌تر خواهد شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز شنبه در دیدار خانم «کریستین دوفرین» با تاکید بر نقش مجالس در توسعه و تعمیق روابط کشورها، اظهارداشت: ایران و بلژیک امکانات گسترده‌ای برای تقویت همکاری‌ها دارند که باید در فرصت پسابرجام، از این امکانات برای افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بهره گرفت.
وی با تاکید بر اینکه «مانعی برای توسعه روابط اقتصادی تهران - بروکسل وجود ندارد»، گفت: دو کشور می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی مشترکی را برای کل منطقه پایه‌ریزی کنند.
رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به  نقش مثبت اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای اشاره کرد و تصریح  کرد: توافق هسته‌ای، آغاز و نه پایان راه است و پایه‌های آن تنها با اجرای به موقع و دقیق توافقات و تعهدات، مستحکم‌تر خواهد شد.
روحانی  با بیان اینکه «مجموعه مسایل جهانی نشان می‌دهد بدون همفکری، رایزنی و هماهنگی کشورها نمی‌توانیم به اهداف مشترک دست یابیم»، اظهارداشت: این توافق همچنین  نشان داد که می‌توان مسایل و مشکلات پیچیده جهانی را از طریق گفت و گو و مذاکره حل و فصل کرد و باید از این الگو و مدل، برای حل و فصل دیگر مشکلات منطقه و جهان استفاده کرد.
وی، حملات نظامی و بمباران را راه حل اساسی مبارزه با تروریسم ندانست و گفت: برای مبارزه با تروریسم باید از همه امکانات جهت رفع ریشه‌های این پدیده شوم استفاده کرد.
روحانی تروریسم را یک خطر بزرگ برای همه جهان دانست و اظهارداشت: با تروریسم در هر جا و با هر شعاری باید مبارزه کرد و نباید تروریست‌ها را برای منافع کوتاه مدت، به تروریست‌های خوب و بد تقسیم کرد.
وی با بیان اینکه «باید از همه توان برای ریشه کن کردن تروریسم در سراسر جهان استفاده کنیم»، تاکید کرد: باید منابع درآمد و کانال‌های انتقال تسلیحات به تروریست‌ها را قطع و مسدود کنیم و اجازه ندهیم همچنان تروریست‌ها نفت و آثار باستانی عراق و سوریه را غارت و در بازارهای مشخص و به سادگی به فروش برسانند.
خانم «کریستین دوفرین» رئیس مجلس سنا بلژیک نیز در این دیدار تاکید کرد که «خواستار فصل جدیدی در روابط ایران و بلژیک هستیم و بروکسل آماده همکاری باتهران در همه حوزه‌های مورد علاقه است.»
وی همچنین بار دیگر از دکتر روحانی برای سفر به بروکسل بطور رسمی دعوت کرد.
روحانی در نشست شورای اجتماعی کشور:حاشیه‌نشینی از اولویت‌های پنجگانه آسیب‌های اجتماعی است
رئیس‌جمهور کشورمان تأکید کرد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تقسیم کار ملی، تعیین دقیق اولویت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست شورای اجتماعی کشور که روز شنبه با حضور همه اعضا در دفتر رئیس‌جمهوری برگزار شد، حاشیه‌نشینی را یکی از اولویت‌های پنجگانه آسیب‌های اجتماعی که باید مورد بحث اعضا قرار گیرد، دانست و اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ، پدیده‌ای جهانی است و مواجهه با آن نیازمند مطالعه تجربیات، ‌برنامه‌ها و اقدامات دیگر کشورها است.
 رئیس شورای اجتماعی کشور، ریشه‌یابی و حل ریشه‌ای حاشیه‌نشینی را مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات هماهنگ ملی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش تجمیع، تملک، احیا و خدمت‌رسانی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، ضروری است.
اعضای شورای اجتماعی در ادامه این نشست، پیش‌نویس طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را تصویب کردند و مقرر شد درباره جزئیات آن، در جلسات آتی شورا تصمیم‌گیری کنند.
در ابتدای این جلسه نیز گزارشی از  اقدامات انجام شده در باره ابلاغیه و تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی ارائه گردید.
همچنین  از میان پنج آسیب اجتماعی  اولویت‌دار شامل اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، ابتذال، مفاسد اخلاقی و بیکاری، اعضا پس از استماع گزارش‌های وزیر راه و شهرسازی، استانداران خراسان رضوی و کرمان، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه‌های همکار، معین و اصلی را در باب موضوعات اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی مشخص کردند. وزیر کشور نیز  به عنوان قائم مقام رئیس و دبیر شورای اجتماعی در ابتدای این جلسه، اقدامات انجام گرفته برای برنامه‌ریزی در سال 1395 را به اطلاع اعضا رساند.
در این جلسه مقرر گردید درباره موضوعات آسیبی مطرح شده همچنان ستادها و شوراهای ذی‌ربط مسئولیت‌های اصلی را بر عهده داشته باشند و شورای اجتماعی کشور به عنوان سیاستگذار اجرایی و هماهنگ‌کننده و پیگیر مصوبات در حوزه‌های ذی‌ربط باشد و چنانچه مصوبات شورای اجتماعی نیازمند سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در حوزه بالاتری باشد، موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع گردد.