kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نباید اجازه دهیم دشمن به بهانه نظارت به حریم امنیتی کشور نفوذ کند

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه نفوذ دشمن در مسئولان فاجعه به بار خواهد آورد، گفت: آمریکا کلیددار نفوذ دشمن در ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیـت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تأکید بر انجام قانون مصوب مجلس و شورای نگهبان، تصریح کرد: چنانچه این تصمیم و قانون به دور از توان مردم باشد غلط است اما اگر بررسی کردند و توان، مصلحت و رضای خدا و مردم را در نظر گرفتند و اگر این قانون برپایه مصلحت تصویب شده باشد هرچه دولت و مجلس تصمیم گرفته باشند صحیح بوده و باید انجام شود.
وی همچنین یادآور شد: اینگونه نباید باشد که مسئولان بگویند تصمیم گرفتیم، مصوبه تصویب کردیم و مردم باید بگویند چشم، نباید اینگونه باشد بلکه تصمیمات باید براساس عدالت، توان و مصلحت مردم باشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در مورد انتخابات 7 اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: مردم باید از همین حالا در شناسایی نامزدهای محتمل فعال باشند.
آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد نفوذ دشمن خاطرنشان کرد: از سفارشات پیوسته مقام معظم رهبری گوشزد خطر نفوذ است برخی دانشمندان غربی می‌گویند توافق هسته‌ای برای ما فرصتی است تا اصلاحات سیاسی، اجتماعی در ایران صورت دهیم.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان بیدار باشند، گفت: غربی‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ایران و غرب می‌توانند به این هدف برسند این هدف یعنی نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در ایران.
به گفته وی تا چند سال قبل اگر یک آمریکایی وارد ایران می‌شد و با یک عنصر ضدانقلاب ملاقات می‌کرد مردم این حرکت را زشت می‌دیدند و محکوم می‌کردند اما امروز تیم‌های غربی به بهانه تبادل اقتصادی قصد نفوذ در فرهنگ و سیاست را دارند و بنا دارند عوامل نفوذی خود را در ارکان نظام مستقر کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند نفوذی به وجود آورند تا دهها سال بتوانند از آن بهره‌برداری کنند همه ما به خصوص مسئولان باید بیدار باشند. مسئولان مراقب باشند تا دشمنان به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ نکنند و یا توسعه دفاعی کشور متوقف نشود.
آیت‌الله موحدی کرمانی معتقد است که بعضی از گروه‌ها و اقشار هدف حتمی دشمن هستند بنابراین بچه‌های حزب‌اللهی مردم، مردم مؤمن و مسئولان متعهد بیشتر در زوم دشمن قرار دارند تا فکر و باور این قشر تغییر داده شود. بعضی‌ها مانند برخی اقوام و اقلیت‌های مذهبی بیشتر ضربه‌پذیر هستند.
وی تغییر در منطقه، تقویت نارضایتی در بین مردم، جذب جوانان، به دست گرفتن مراکز تصمیم‌گیر و ضربه به اسلام را از اهداف این نفوذ غرب عنوان و تصریح کرد: کلید نفوذ دشمن در ایران برای رسیدن به اهداف نفوذ آمریکاست برخی مسئولان و اهداف ساده‌لوح بیشتر مورد هدف دشمن برای نفوذ هستند، می‌خواهند ارزش‌های غربی مانند فحشا، بی‌بندوباری، فساد، رابطه بی‌قید و بند دختر و پسر را در کشور رواج بدهند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه مذاکره با هر کشوری به جز آمریکا امکان دارد، گفت: مذاکره با آمریکا خیر؛ چون هدف آنها نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است، آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ در عرصه‌های اقتصادی فرهنگی، سیاسی و  امنیتی کشور است.
آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان سخن خود در مورد محور نفوذ خطاب به مسئولان گفت که باید مراقب باشند که نفوذی شکل نگیرد چرا که اگر نفوذی شکل بگیرد فاجعه به بار خواهد آورد.
وی در مورد اوضاع سوریه نیز وضعیت این کشور را رو به بهبودی دانست و تصریح کرد: یک‌و نیم میلیون سوری که آواره شده بودند، بعد از حملات هوایی روسیه به کشور اسلامی خود بازگشتند و ان‌شاءالله خداوند روسیه را در هلاکت داعش موفق بدارد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد مناقشات دو کشور روسیه و ترکیه که بر اثر انهدام هواپیمای جنگی سوخو 4 روسیه با ادعای نقض حریم هوایی ترکیه به مدت 17 ثانیه صورت گرفت نیز خاطرنشان کرد: ما امیدواریم هر دو کشور عاقلانه عمل کنند تا اوضاع رو به بهبودی سوق پیدا کند بنابراین دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.
وی اعظم برکات اجلاس GECF را دیدار مقامات کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس با رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: سران در این دیدار مجذوب رهبر بودند و فوق‌العاده تجلیل می‌کردند به ویژه رئیس جمهور روسیه، ما باید امروز شاکر این رهبر باشیم. در چنین جهانی این رهبر در غم مظلومین است و در مقام حمایت از آنها با تمام توان تلاش می‌کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به هفته بسیج این نهاد مردمی را یکی از برکات انقلاب دانست و گفت: بسیج یعنی گسترده شدن فرهنگ انقلاب در کل جامعه و به تعبیر دیگر روحیه انقلابی در همه مردم به وجود آمده و عده‌ای خاص از مردم و قشر مخصوصی را نمایندگی می‌کنند بنابراین این باید به صورت الگو در بیاید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه بسیجیان باید در ابعاد مختلف الگو باشند مطیع رهبر معظم انقلاب شدن را نیز به مشخصات یک بسیجی اضافه و تصریح کرد: بسیجیان باید در رابطه با برنامه‌های عبادی پیشگام باشند و همواره خود را بسازند و نقاط ضعف خود را بشناسند و برطرف کنند.
دریادار سیاری:کمک نیروی دریایی ارتش ایران
به 22 کشور جهان
به گزارش خبرگزاری فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که بمناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی صورت گرفت، اظهار داشت: نیروی دریایی تنها یک نیروی نظامی محض نیست. بلکه می‌بینیم در جنبه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور به ویژه در فرای مرزهای جمهوری اسلامی ایران عملیات انجام می‌دهد و تاثیرگذار است. وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «منافعی که در دریا وجود دارد، منافع راهبردی و کلان است، چگونه می‌شود از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده کرد؟ با داشتن اقتدار می‌توانیم از این منابع استفاده کنیم».
دریادار سیاری گفت: اگر ما اقتدار داشته باشیم، می‌توانیم از این منابع و منافع خدادادی در دریا برای پیشرفت کشورمان استفاده کنیم، اقتدار نداشته باشیم و قدرت استفاده از منابع دریایی را نداشته باشیم، نمی‌توانیم امنیت برقرار کنیم تا در زیر سایه امنیت این اتفاق بیفتد که ما از منابع دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: این مسئله موضوع توسعه سواحل مکران یا همان سواحل جنوب شرق کشور است و یک موضوع هم مسئله اقتدار دریایی است، توسعه سواحل جنوب شرق کشور مهمترین ساحل کشور آنجایی که ما را به دریاهای آزاد وصل می‌کند نه تنها اثر و نتیجه‌اش برای استان‌های جنوبی و آن منطقه جنوب شرق کشور است بلکه اثرات آبادانی سواحل مکران در کل کشور مشخص خواهد شد، پیشرفت دریامحور کل کشور را رقم خواهد زد. وی اضافه کرد: بحثی که در دستور کار دولت قرار دارد یعنی کریدور جنوب به شمال و وصل کردن کشورهای آسیای میانه با صدها میلیون جمعیت به آب‌های دریای عمان چه جایگاه ترانزیتی برای کشور جمهوری اسلامی ایران به وجود می‌آورد و ما چگونه می‌توانیم از این نعمت خدادادی برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم. نکته اینجاست که اهمیت و توسعه این سواحل برای پیشرفت همه کشور حائز اهمیت است و مردم ما می‌توانند از این نعمت‌های خدادادی برای کشور استفاده لازم را ببرند.
دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در بحث ساخت تجهیزات، نیروی دریایی ارتش بالاترین جایگاه را به برکت انقلاب به خود اختصاص داده است؛ نیرویی که در سالهای قبل از انقلاب توانایی حتی تعمیرات را هم نداشت و همه تعمیرات و نوسازی شناورهایش برعهده غربی‌ها بود امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند انواع و اقسام ناوهای موشک‌انداز مثل پیکان، جوشن و درفش و امثالهم و در بحث ساخت انواع ناوشکن‌ها مانند ناوشکن جماران، دماوند، سهند، سبلان بسازد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این مقام و جایگاه بالایی در بحث ساخت ناوشکن‌هاست و ما امیدواریم در آینده نزدیک در ماه‌های آتی ان‌شاءالله شاهد الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» به بدنه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم، اضافه بر ساختار ناوشکن‌ها امروز نیروی دریایی وارد ساخت انواع و اقسام زیردریایی‌ها شده است، ما توانستیم با استفاده از جوانان کشور و با استفاه از علم موجود در دانشگاه‌ها و دانشجویان و اساتید و صنایع پرافتخار و توانمند وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز توان ساخت ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را پیدا کند. افتخار بزرگی است و این جزو اساس کار ماموریت نیروی دریایی قرار گرفته است.
وی گفت: سال 87 که رهبر انقلاب دستور حضور نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ را صادر فرمودند تا امروز نیروی دریایی به صورت مستمر در آن منطقه حساس برای اقتصاد کشور حضور دارد و تا امروز توانسته  است بیش از 3000 کشتی تجاری و نفت کش را اسکورت کند و امنیت را برای عبور و مرور کشتی‌ها در دریا حفظ نماید و در همین راستا باید بگویم تاکنون به کشتی‌های بیش از 22 کشور جهان هم کمک کرده است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و صلح دوستی را بالا می‌برد، به ویژه اینکه هم پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌ آب‌های آزاد جهان و محیط بین‌المللی و بین کشورهای جهان که در این منطقه حضور دارند به اهتزاز درآورده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: بیش از 70 درصد نیروهای فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود شفیعی، رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: این دانشگاه یک دانشگاه تازه تاسیس است که مجلس شورای اسلامی در سال 90 طبق ماده 23 برنامه 5 ساله توسعه مصوب کرد آموزشکده‌هایی که وابسته به وزارت آموزش و پرورش هستند و دوره‌های دو ساله تکنسینی را بعد از هنرستان و کار و دانش برعهده دارند مجتمع شده و تشکیل یک دانشگاه مهارتی را بدهند و به وزارت  علوم وابسته شوند.
وی اظهار داشت: در دنیا تمام دانشگاه‌ها به دو دسته عرضه محور و تقاضا محور تقسیم بندی می‌شوند. بیشتر دانشگاه‌های ایران عرضه محور و تئوری محور هستند و دانشگاه‌های تقاضا محور بیشتر به فکر جامعه، صنعت و بازار هستند. یعنی برنامه‌های آنها بر اساس نیاز صنعت تدوین می‌شود. رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور بود، در نسل دوم به پژوهش در کنار آموزش توجه شد و نسل سوم که الان در آن هستیم باید آموزش، پژوهش محور بوده و ارتباط صنعت و دانشگاه باید مدنظر باشد، یعنی علم به ثروت و فناوری تبدیل شود. ارتباط صنعت و دانشگاه به این معنی است که علم ما به صورت فناوری در آید یعنی اقتصاد دانش بنیان اتفاق بیفتد. یعنی علم ما به فناوری اقتصاد و ثروت تبدیل شود.
شفیعی گفت: مقوله‌ای که مقام معظم رهبری و مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی اشاره داشتند این است که نیروهای فارغ التحصیل بتوانند شغل پیدا کنند و دانشگاه ما این افتخار را دارد که بیش از 70 درصد نیروها جذب بازار می‌شوند. وی بیان داشت: ما این توانمندی را داریم که فارغ‌التحصیلان لیسانس را بگیریم و برای دوره‌های سه، ماهه 5 ماهه و یا 6 ماهه برای بازارهای خاص تربیت کنیم.
رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته به ازای هر 5 تکنسین یک کارشناسی وجود دارد ولی متاسفانه در کشور ما  این موضوع برعکس است و نیاز است در این رابطه یک فرهنگسازی صورت گیرد.
شفیعی با اشاره به وجود 172 مرکز دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، افزود: یکی از مزایای دانشگاه‌های ما تک جنسیتی بودن دانشگاه‌ها است، و دخترها از پسرها جدا هستند و یک سوم تمام مراکز خواهران هستند.