kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
دو انتخاب در انتخابات
 رضا پورحسین: «ما دو انتخاب داریم؛ یکی انتخاب برای رأی دادن، و دیگری انتخاب برای تعیین رئیس‌جمهور. هر دو انتخاب به رشد ما کمک می‌کنند. به ما احساس «مولد بودن» می‌دهند و حس «سرزندگی و نشاط اجتماعی» را در ما برمی‌انگیزانند.»
همه حرف همین است
 حامد سلطانی پس از اولین مناظره انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری نوشت: «همه‌ حرف همین است... باید قبلاً کارشناس‌ها را جمع کرده باشی! باید قبلاً تحلیل و بررسی کرده باشی! باید قبلاً مطالعه کرده باشی! آقاااا! مجالِ بازگو کردنِ مشکلات نیست! وقتِ ارائه‌ راهکار برای مدیریت است! درباره هیچ چیز هم که اطلاع نداری! چرا شما این‌قدر همیشه طلبکارید؟»
خسته نشدید؟
 میثم مطیعی نیز پس از مناظره شامگاه دوشنبه خطاب به یکی از نامزدها نوشت: «هَمَش حرفهای کلی... تکراری... بدون برنامه منسجم...شلختگی در بیان و ارائه مطلب... از این شاخه به آن شاخه... فقط گلایه، بدون ارائه راه‌حل... ما که خسته شدیم، خودتان خسته نشدید؟»
نکات مثبت مناظره
 سیدعباس صالحی: «مناظره اول چند ویژگی مثبت داشت: پرسش‌های خوب مجری صدا و سیما، رفت و برگشت مناسب درمناظره(دیالوگ و نه سخنرانی)، رعایت نسبتا خوب ادب و حریم اخلاقی، فرصت‌سازی برای کشف نسبی قوت و ضعف هر کاندیدا و البته پاره‌ای ضعف‌ها.»
راه مقابله با ترامپ
 حسام‌الدین براتی: «بر اساس اکثر پیش‌بینی‌ها به زودی ترامپ خبیث رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا خواهد شد. بدون تعصب و سیاست‌زدگی اگر نگاه کنیم با وجود ترامپ، کسانی که راهبرد اصلی خود را در مذاکره با آمریکا تعریف کرده‌اند هیچ توفیقی پیدا نخواهند کرد و ایران اسلامی را با انبوهی از مشکلات بزرگ و بن‌بست‌های فراوان مواجه می‌کنند. راه نجات کشور روی کار آمدن جریانی است که علاوه‌بر مذاکره عزتمندانه با همه کشورها، صدها طرح و برنامه دیگر هم برای اداره کشور دارد.»
پچ‌پچ‌های درگوشی و ادبیات سیاسی!
 مهدی محمدی: «تبدیل پچ‌پچ‌های درگوشی مردم کوچه و خیابان به ادبیات سیاسی در مناظره تلویزیونی، یک راهبرد است نه یک اشتباه یا نقطه ضعف. آن را دست‌کم نگیرید.»
بریکس در انتظار انتخابات ایران
 فواد ایزدی: «در روزهای گذشته چند بار با شبکه‌های تلویزیونی کشور هند صحبت کرده‌ام. نتیجه انتخابات برای هند و دیگر کشورهای عضو بریکس اهمیت زیادی دارد. همه منتظرند ببینند سیاست خارجی متوازن ۳ سال گذشته ادامه پیدا می‌کند یا دوباره برای چند سال ایران معطل آمریکا می‌ماند و درجا می‌زند.»
گردن نمی‌گیرد
 یامین‌پور: «رئیس ستاد آقای پزشکیان رقیب را طالبان خطاب کرده، آقای پزشکیان گردن نمی‌گیرد، ولی در خیابان مردم به او گفته‌اند «منافق» انتظار دارد جلیلی گردن بگیرد!»
ادب مرد به ز دولت اوست!
 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت: «ادب مرد به ز دولت اوست! نرخ رشد نقدینگی در دولت شهید رئیسی از ۴۲.۸ درصد در مهر ۱۴۰۰ به ۲۴.۱ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرد. مقابل دوربین گرفتن نموداری که انبوه نقدینگی دولت سابق را به‌‌اضافه نقدینگی جدید، مجموعاً با هم نشان می‌دهد، بی‌اخلاقی سیاسی است.»