kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

خشم رسانه‌های بیگانه از تحلیل واقع‌گرایانه یک بازیگر(اخبار ادبی و هنری)

تحلیل سینمایی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایران مبنی بر این که حذف موضوعات غیرانسانی و ضداخلاقی به سینمای ایران رشد و تشخص داد، موجب شد تا از سوی رسانه‌های بیگانه متهم به حمایت از سانسور و سرکوب و جنایت شود!


فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی تصویری گفته است: «حذف سه عامل خشونت، سکس و الکل در دهه‌های 60 و 70 باعث افتخار و رشد سینمای ما شد و روابط انسانی، فرهنگ، شعور و هویت جایگزین این سه عامل شد و سینمای ما به‌عنوان سینمای ایران در جهان شناخته شد.»
این اظهارنظر معتمدآریا، بدیهی و اظهرمن‌الشمس است. حتی آمارها نشان می‌دهد که بالاترین آمار فروش در تاریخ سینمای ایران مربوط به اواخر دهه 60 و اوائل دهه 70 است و برخلاف سینمای طاغوت، سینمای جمهوری اسلامی در جهان هم شناخته شده و صاحب اعتبار و احترام شد. هر چند که بازگشت دوباره فیلمفارسی و ولنگاری فرهنگی که سوغات دولت موسوم به اصلاحات بود، موجب افت سینمای ایران در همه زمینه‌ها حتی در جذب مخاطب شد. اتفاقا معتمد آریا در این مصاحبه، به این واقعیت هم به درستی اشاره و ضمن استقبال از راهنمایی مدیران فرهنگی تصریح کرده است: «از سال 76 به بعد، یک سقوط اساسی در سینمای ایران اتفاق افتاد و مدیران سینمایی در اوج شکوفایی زیر پای ما را خالی کردند، دیگر کسی به ما کاری نداشت...»
اما این صحبت‌های فاطمه معتمد آریا، موجب ناراحتی و عصبانیت مخالفان نظام و رسانه‌های بیگانه شده است تا آنجا که اشارات وی به حقایق و واقعیت‌های مسلم را حمایت از سانسور و سرکوب تعبیر کرده‌اند! از جمله، می‌توان به تلویزیون دولتی صدای آمریکا اشاره کرد که از تیتر «دفاع فاطمه معتمدآریا از سانسور و کنترل حکومت بر سینما» برای اظهارات معتمدآریا استفاده کرده است.