kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
پس از اصلاح یارانه‌ها

قیمت عمده‌فروشی مرغ به زیر ۴۰ هزار تومان رسید

 
 
 
قیمت فروش مرغ به صورت عمده به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان کاهش یافت و در مقایسه با روز یکشنبه سه هزار تومان افت کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت فروش مرغ در روز دوشنبه به صورت عمده به 37 تا 40 هزار تومان کاهش یافته که در مقایسه با روز قبل 3 هزار تومان افت کرد. بر اساس گزارش‌های میدانی از غرفه‌داران میدان بهمن تهران و سایر مراکز توزیع عمده، مرغ به مقدار کافی موجود است و عرضه انجام می‌شود.
بنابر این گزارش مدیرعامل میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز روز یکشنبه از عرضه مرغ در میادین عمده با قیمت 41 تا 44 هزار تومان خبر داد و گفت قیمت مرغ در میادین خرده‌فروشی به 50 هزار تومان رسیده است.
خرید تولید مازاد مرغداران
به دنبال اصلاح قیمت‌ها و تعدیل تقاضا، بخشی از تولیدات مرغداران بدون مشتری باقی مانده و احتمال خراب شدن آن وجود دارد. در این وضعیت شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده است که مرغ مازاد بر مصرف مرغداران گوشتی را در استان‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خریداری می‌کند.
بر اساس اطلاعیه‌ای که دیروز که شرکت پشتیبانی امور دام منتشر کرد، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ  را به قیمت 50 هزار  تومان و در وزن‌های 1.2 تا 2.2 کیلوگرم خریداری می‌کند.
در اطلاعیه صادره اشاره شده است که قیمت خرید حمایتی مرغ طی روزهای آینده هر کیلوگرم 50 هزار تومان است و بعد از اتمام یک هفته مجددا کمیته قیمت تشکیل و قیمت خرید مرغ اعلام می‌شود.
 واردات گوشت قرمز گرم از روسیه و پاکستان
در بازار گوشت قرمز هم خبرها حاکی از واردات گوشت قرمز گرم از روسیه و پاکستان برای تنظیم بازار است.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی در بازار، در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز توضیح داد: گوشت قرمز مشمول آزادسازی قیمتی نبوده و از قبل هم یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده، این اتفاق یکی از عوارض جانبی طرح اصلاح نظام پرداختی یارانه‌ها بوده که موقتی است. وی ادامه داد: اقداماتی برای تنظیم بازار صورت گرفته برای مثال واردات گوشت گرم قرمز از روسیه و پاکستان را آغاز کردیم و میزان مناسبی گوشت منجمد در داخل موجود داریم که تا انتهای هفته با توزیع آن تب ایجاد شده ناشی از آزادسازی ارز که منجر  به افزایش قیمت غیر واقعی نرخ گوشت قرمز شده است به قیمت واقعی خود باز‌می‌گردد.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش پنج برابری قیمت روغن خوراکی با آزاد‌سازی ارز گفت: در ابتدا باید بدانیم که تولید داخلی روغن در کشورمان بسیار محدود است، که در این راستا طرحی را با عنوان توسعه دانه‌های روغنی را داشتیم که با سیاست بد ارز ترجیحی این طرح به سرانجام نرسید و ما نتوانستیم در جهت توسعه سطح زیر کشت توسعه دانه‌های روغنی حرکت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به رویدادهای جهانی افزود: خشکسالی و جنگ اوکراین نیز مزیدی بر علت افزایش قیمت روغن خوراکی می‌باشد، چرا که نزدیک به 70 درصد دانه‌های روغنی از همان منطقه تامین می‌شد.