kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
تهیه‌کننده «نون خ» بیان کرد:

بی تعادلی شبکه نمایش خانگی با ورود سرمایه‌دارهای بی‌اطلاع از رسانه (اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده سریال «نون خ» معتقد است: به‌دلیل ورود برخی از سرمایه‌دارانی که شاید رسانه و نمایش‌خانگی را نمی‌شناسند فعلاً در سریال‌های شبکه نمایش خانگی پول حرف اول را می‌زند!


مهدی فرجی، تهیه‌کننده سیما در بخشی از گفت وگو با تسنیم گفت: واقعیت این است که من اعتقاد دارم در نمایش‌خانگی هم همه‌چیز در درازمدت به تعادل می‌رسد. بالاخره آنجا بخش خصوصی است و به بازگشت سرمایه فکر می‌کند، به همین دلیل شاید به‌دلیل ورود برخی از سرمایه‌دارانی که شاید رسانه و نمایش‌خانگی را نمی‌شناسند فعلاً آنجا پول حرف اول را می‌زند و همه در تلاش‌اند سرمایه بیشتری خرج کنند و چهره‌های مطرح‌تری بیاورند. اما به مرور وقتی متوجه شوند قصه و داستان و کارگردانی اساس یک سریال و میزان بیننده‌های سریال را تعیین می‌کند آنجا هم به تعادل می‌رسیم و البته در عین حال سرمایه‌گذار باید به بازگشت سرمایه‌اش هم فکر کند؛ نمی‌تواند 30 میلیارد خرج کند و 10 میلیارد برگردد! رفته‌رفته دیگر این سرمایه‌گذارها می‌روند و به برخی از تهیه‌کنندگان می‌گویم شما به سرمایه‌گذارها مشاوره بدهید حالا که آمدند‌ اشتغال و فضای کار برای هنرمندان به‌وجود آوردند از این عرصه فرار نکنند.
وی افزود: الان یک حالت بی‌تعادلی وجود دارد و روی دستمزدها اثر گذاشته و بسیاری از چهره‌ها به سمت نمایش‌خانگی گرایش پیدا کرده‌اند؛ این چهره‌ها هم نه به‌خاطر ساختار و قصه با کیفیت بلکه صرفاً به‌خاطر پول بیشتر به این سمت رفته‌اند که با گذشت مدت زمانی آسیب جدّی به نمایش خانگی خواهد زد و راه را مسدود می‌کند. از طرفی روی دستمزدهای عوامل و بازیگران تلویزیون هم اثر گذاشته است. تلویزیون با بودجه محدودی که دارد باید با آنها رقابت کند. امروز آنچه شما می‌بینید ممکن است برخی از چهره‌های خیلی مطرح کمتر در تلویزیون باشند. من اعتقادم این است یک سریال با داستان و موقعیت‌های نمایشی جذاب ساخته شود، حضور چهره‌ها مسئله بعدی است و مسئله اول نیست. مردم می‌نشینند و آن سریال را می‌بینند.
فرجی ادامه داد: امسال در «گاندو» چند چهره داشت و در «نون‌ خ» چند سوپراستار درجه یک وجود داشت؟ اما شما میزان بیننده‌های این سریال‌ها را ببینند هرگز قابل مقایسه با تعداد بیش از 90 درصد آثار نمایش‌ خانگی نیست. به این دلیل که قصه‌های درست و موقعیت نمایشی خوبی بود و کارهای جذابی ساخته شد و با مخاطب میلیونی هم رو‌به‌رو شد. من فکر می‌کنم در نمایش‌خانگی چاره‌ای وجود ندارد و حتماً در درازمدت این تعادل به‌وجود خواهد آمد.