kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
انصراف 7 نامزد پیش از برگزاری انتخابات

رئیس ‌هیأت در مجمع جنجالی ماندگار شد/آینده تیره و تار باز هم پیش روی فوتبال تهران است؟!





سرویس ورزشی-
ریاست هیأت فوتبال استان تهران در شرایطی بار دیگر به حبیب الله شیرازی رسید که انتقادات زیاد و شدیدی نسبت به عملکرد وی طی دهه گذشته وجود دارد.
انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان تهران پس از حدود دو سال تعویق، صبح دیروز با اتفاقات عجیب و غریبی در هتل المپیک برگزار شد. قبل از شروع انتخابات، هفت تن از نامزدهای این انتخابات به علت ایرادهای قانونی به نحوه برگزاری این انتخابات، از شرکت در انتخابات خودداری کرده و شکایت خود را به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کردند.
با این حال در روز انتخابات هم چند تن دیگر انصراف خود را اعلام کردند تا در نهایت از بین حبیب الله شیرازی‌، نیما نکیسا، مهدی طحافچی، مهدی ملک‌آباد، محمد محمودی و اسماعیل گودرزی، رئیس‌فعلی این هیئت یعنی حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی با ۲۳ رای برای دوره ۴ ساله انتخاب شد. همچنین محمد ملک آباد هم ۱۲ و نیما نکیسا هم 7 رای آوردند. ضمن اینکه حسین خبیری و حسین اخوت در مجمع دیروز در حمایت از حبیب الله شیرازی از حضور در انتخابات انصراف دادند. همچنین مجید کیومرثی نیز از سوی نهادهای نظارتی مجوز حضور در انتخابات را دریافت نکرد.
تاخیر سرپرست فدراسیون
حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال پیش از آغاز مجمع، وارد سالن محل برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران شد تا مجمع با تاخیری چند دقیقه‌ای حالت رسمی به خود بگیرد. احمد مددی و جعفر سمیعی مدیران عامل استقلال و پرسپولیس هم در مجمع حضور داشتند.
عابدینی: هیأت فوتبال تهران بی‌عرضه است
در حاشیه این انتخابات، رضا عابدینی دبیر پیشین هیأت فوتبال تهران حضور داشت. وی گفت: بعد از دو سال تاخیر عمدی ان شاءالله امروز تغییری در هیأت ایجاد شود و هیچ هجمه و حاشیه‌ای نباشد. ما نسبت به کشور، ضعیف‌ترین هیأت فوتبال را داریم. در این ۱۲ سال کدام زمین فوتبال در اختیار هیأت فوتبال قرار‌داده شده است؟ یعنی ما چه عرضه‌ای داشته‌ایم زمین بگیریم؟ کدام سالن در اختیار هیئت فوتبال بود. چرا باید حق داوران ما خورده شود؟ ضعیف‌ترین حمایت از تیم‌های تهران می‌شود. لیگ برتر را نمی‌گویم بلکه منظورم لیگ‌های پایین‌تر است. تیم‌های دسته پایین ما با مصیبت تیمداری می‌کنند و هیچکدام زمین ندارند.
صدا و تصویر مجمع قطع شد!
انتخابات هیأت فوتبال تهران با تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای و از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد. بر خلاف معمول، صدا و تصویر این جلسه در اختیار رسانه‌ها بابت پیگیری نحوه برگزاری مجمع قرار‌داده نشد. این موضوع با اعتراض رسانه‌ها مواجه شد. پیش از این اتفاقات مشابهی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و مجمع این فدراسیون در سال‌های گذشته رخ داده بود. البته مسئولان برگزار‌کننده مجمع عمومی هیأت فوتبال استان تهران پس از اعتراض گسترده اهالی رسانه با تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای صدای مجمع را به اتاقی که خبرنگاران حضور داشتند وصل کردند تا آنها نیز شنونده صحبت‌های اعضای مجمع باشند.
اعتراض 2 نامزد نسبت به نحوه رای‌گیری
مهدی طحافچی نامزد ریاست هیأت فوتبال نسبت به برگزاری انتخابات و نحوه تعیین ناظر و بازرسان مجمع واکنش نشان داد و به آن معترض شد. نیما نکیسا نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواهان تعیین دقیق نحوه دادن رای برای تعیین بازرسان انتخاب شد.
غیبت کفاشیان و اسلامیان
علی کفاشیان و محمود اسلامیان به عنوان اعضای ‌هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مقیم تهران از جمله نفراتی بودند که نامشان در فهرست اعضای مجمع قرار داشت اما در جلسه شرکت نکردند. همچنین برای انتخابات دیروز گلاره ناظمی، مجید محمدی و سرهنگ محمدی به عنوان بازرس مجمع انتخاب شدند. همچنین مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا از انتخابات خارج شد و اسلامی عضو هیأت مدیره این باشگاه جای او را در مجمع گرفت تا رأی این باشگاه را در صندوق بیندازد.
عملکرد ضعیف شیرازی و اعتراض پیشکسوتان
در پایان مجمع و پس از کش و قوس‌های فراوان حبیب‌الله شیرازی با کسب ۲۳ رای به عنوان رئیس‌مجمع انتخاب شد تا مثل دوره‌های گذشته رئیس‌تکراری آن بار دیگر بر صندلی ریاست پایتخت تکیه زند و وضعیت آینده فوتبال تهران همچنان پر ابهام و تاریک باقی بماند. در این انتخابات ملک آباد ۱۲، نکیسا ۷ و گودرزی هم ۲ رای گرفتند.
شیرازی که از سال 1387 ریاست هیأت فوتبال استان تهران را به عهده گرفته با عملکرد ضعیف خود نه تنها جایگاه فوتبال پایه تهران را ارتقاء نداده بلکه باعث شده تا اهالی فوتبال پایتخت بارها نسبت به نحوه برگزاری مسابقات، افزایش بی‌رویه امتیاز تیم و حق ورودی به مسابقات، نبود امکانات و زمین مناسب برای برگزاری بازی‌ها، ترویج دلالی و فساد و... اعتراض کنند و به نوعی از فعالیت و تیمداری دلسرد شده و عطای کار کردن در محیطی سالم را به لقایش ببخشند.
متاسفانه این مشکلات در کنار اداره کردن خانوادگی فوتبال تهران و عدم استفاده از نیروهای متخصص و پیشکسوت فوتبال پایتخت فوتبال استان تهران را با چالش جدی رو‌به‌رو کرده و ضربه بسیار سنگینی به جامعه فوتبالی وارد کرده است. فوتبال تهران که زمانی پایگاه معرفی بازیکنان مستعد و آینده دار بود و همواره در مسابقات کشوری جایگاه و رتبه‌ای ارزنده داشت این روزها هیچ نشانی از گذشته درخشان خود ندارد و اهالی فوتبال امیدی به خارج شدن از این شرایط تیره و تار ندارند.