جادهای که به انتها نرسید(یادداشت خبرنگار)
جاده پرترافیک اهر- تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی(تبریز) با منطقه ارسباران و شهرستانهای هریس، اهر، ورزقان، کلیبر، هوراند و جلفا و کمی دورتر استانهای اردبیل و کنارههای خزر و فراتر از آنها کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و خودمختار نخجوان را به هم مرتبط ساخته و به همین دلیل جنبه شاهراه حیاتی منطقه را دارد و روزانه بالغ بر 30هزار خودرو سبک و سنگین در این جاده تنگ و باریک رفت و آمد کرده و ترافیک سنگینی را در آن پدید میآورند. گاهاً تصادفات منجر به فوتی در این جاده روی داده و خانوادههایی را عزادار ساخته است. در این میان مسئولان سالهاست که پروژه دو طرفه کردن آن را آغاز کردهاند. اما تاکنون فاصله 90 کیلومتری اهر- تبریز فقط 25کیلومتر مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
فرماندار اهر نیز اخیراً از تأمین اعتبار برای پیشرفت کار احداث این جاده خبر داده و گفته است بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه احداث این پروژه تأمین شده است و بدین ترتیب راه برای آغاز عملیات فاز وسطی آزادراه اهر- تبریز به طول 45کیلومتر یعنی فاصله گردنه «گویجه پل» تا بخش «خواجه» هموار شده است. به گفته فرماندار قرار است احداث این فاز طویل به قرارگاه خاتمالانبیا(ص) واگذار شود.
به نظر میرسد با آغاز عملیات زمان زیادی صرف تکمیل این جاده نخواهد شد.
سیدعبدالحسین اعلمالهدی
فرماندار اهر نیز اخیراً از تأمین اعتبار برای پیشرفت کار احداث این جاده خبر داده و گفته است بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه احداث این پروژه تأمین شده است و بدین ترتیب راه برای آغاز عملیات فاز وسطی آزادراه اهر- تبریز به طول 45کیلومتر یعنی فاصله گردنه «گویجه پل» تا بخش «خواجه» هموار شده است. به گفته فرماندار قرار است احداث این فاز طویل به قرارگاه خاتمالانبیا(ص) واگذار شود.
به نظر میرسد با آغاز عملیات زمان زیادی صرف تکمیل این جاده نخواهد شد.
سیدعبدالحسین اعلمالهدی