kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا‌-اندونزی به مصاف تیم ملی عربستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک مقابل این تیم پیروز شد. شاگردان قشقایی‌راد در رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم‌های ملی عربستان، کره‌جنوبی، فیلیپین و قطر در مرحله گروهی این مسابقات مصاف خواهند کرد. آنها در دومین دیدار خود امروز شنبه از ساعت ۱۲ به مصاف کره جنوبی خواهند رفت. نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به میزبانی بالی‌اندونزی از ۱۹ تا ۲۸ اسفند برگزار می‌شود. دو تیم راه یافته به فینال جواز حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.
* لیگ برتر شطرنج با قهرمانی پولاد نوین معدن کرمان به پایان رسید. نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج ایران (جام‌اندیشمندان) با حضور هشت تیم و ۵۵ بازیکن (پنج استاد بزرگ، یک استاد بین‌المللی و هفت استاد فدراسیون جهانی شطرنج فیده) از شش استان کشور از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ماه در تهران به میزبانی فدراسیون شطرنج برگزار شد. جایزه این مسابقات ۱۵ میلیونی بود. 
* در نخستین روز از مسابقات جام جهانی ژیمناستیک هنری در باکو مرحله مقدماتی وسیله دارحلقه انجام شد. در این وسیله ایران دو نماینده داشت که مهدی احمدکهنی با کسب نمره ۱۴.۵۰۰ در میان ۴۰ ژیمناست دوم شد و به فینال وسیله دارحلقه راه یافت. همچنین محمدرضا خسرونژاد نیز دیگر ژیمناست ایرانی بود که با کسب نمره ۱۳.۸۶۶ نهم و نفر اول رزرو این وسیله شد. کهنی باید در مرحله فینال با نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، ویتنام، ترکیه، فیلیپین، آمریکا، اتریش و چین تایپه رقابت کند.ایران در این مسابقات ۵ نماینده دارد که محمدرضا حمیدی در بارفیکس، مهدی الفتی در پرش خرک و حسین نوری در خرک حلقه رقابت خواهند کرد. امتیاز این مسابقات در کسب سهمیه المپیک پاریس تاثیر دارد. هدایت این تیم برعهده رضا خیرخواه به عنوان سرمربی و نادر مدنی به عنوان سرپرست است. این مسابقات تا یکشنبه ۲۱ اسفند ادامه دارد.
*نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز از دیروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در تهران آغاز شد. این رقابت‌ها در ۹ رشته کبدی، جودو، سوارکاری، دوومیدانی، وزنه‌برداری، کاراته، فوتسال، شمشیربازی و چوگان با حضور ۳۷۸ ورزشکار خارجی (22 کشور) و ۱۹۲ ورزشکار ایرانی از ۱۹ تا ۲۳ اسفند برگزار می‌شود.