وزیر راه و شهرسازی:
۴ خطه شدن جاده هراز یکهزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد
وزیر راه و شهرسازی اتمام چهارخطه کردن جاده هراز را نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و ابراز امیدواری کرد در خوشبینانهترین حالت تا ۳۰ ماه آینده این طرح به اتمام برسد.
محمد اسلامی اظهارکرد: این طرح جزو سختترین پروژههای راه سازی کشور بوده چونهم به دلیل استفاده مردم در حین عملیات دست و پا گیر است و هم زمان بر و این مسئله رفت و آمد و کارکرد شرکتهای پیمانکاری را بسیار سخت کرد.
وی افزود: امیدواریم گره گلوگاههای عمده این مسیر را تا پایان دولت دوازدهم برطرف و راندمان خوبی در جاده هراز ثبت کنیم چون طرح فعلی ساخت طولانیترین تونل کشور خواهد بود که ۱۷۰۰ متر طول خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مورد جاده سد هراز باند دوم را وزارت نیرو در اختیار گرفت و متعهد به ساخت جاده جایگزین شد و این مسیر جاده و تونلهای بزرگ دارد و امیدواریم آمادگی در ساخت قطعه ۱۱ کیلومتری داشته باشند. اما بخاطر تردد زیاد مردم یک خروجی اضطراری برای این قسمت در نظر گرفته شده تا در زمان پیک ترافیک تخلیه اضطراری انجام گیرد و گره ترافیکی حل شود.
اسلامی افزود: ۴۰ درصد راه هراز از سال ۹۴ تاکنون انجام شده است و این چند طرح باقیمانده به ما کمک میکند که در راه هراز توقف ترافیکی کمتری داشته باشیم.
وی گفت: هیچ طرح نیمه تمامی نداریم، همه در حال اجرا هستند در طرح تاکام بیش از ۳۰ درصد در یک سال پیشرفت اجرایی داشتیم که یک رکورد در حوزه راهسازی است.
وی در مورد آزادراه تهران شمال گفت: منطقه ۲ این مسیر فعال و در حال اجراست و در منطقه یک مردم در حال ترددند.
اسلامی در مورد جاده فیروزکوه اظهار داشت: دو گره اصلی ما پل سفید و تقاطع با کمربندی قائمشهر است که پیمانکاران در حال انجام کار هستند که در صورت اتمام به جز بهسازی کار باقیماندهای نداریم.
طرح چهار خطه شدن (بهسازی) محور هراز یکی از مهمترین پروژههای عمرانی استان مازندران است که از سال ۸۹ به طور رسمی اجرایی شد. طول این طرح در استان که به حدود ۱۰۱ کیلومتر میرسد تاکنون ۷۲ کیلومتر آن چهارخطه شده است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید به بهرهبرداری رسید.
این پروژه که در جاده آمل به تهران در استان مازندران واقع شده شامل ۲۱ رشته تونل، ۳۳ دستگاه پل و همچنین ۳۴ کیلومتر دیوار سازی است که بر اساس گفته مسئولان تاکنون پیشرفت بیش از ۷۳ درصدی داشت.