یک کارشناس رسانه:
فضای مجازی به شیوه استدلال دانشآموزان آسیبزده است
یک پژوهشگر رسانه معتقد است که فضای مجازی به شیوه استدلال دانشآموزان آسیب زده است.
دکتر مجید شاهحسینی، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه رسانه و سینما در نشست علمی تخصصی «فیلم آموزشی در خدمت هویت و سبک زندگی» گفت: تصویر، ظرفیتهای خود را دارد اما نباید فقط به آن بسنده کرد. انسانی که فقط به این تکنولوژی بسنده کند کامل نیست، باید از مطالعه به سمت مولتیمدیا برویم. هیچ چیزی در دنیای امروز جای مطالعه را نگرفته است، امروز طوری به مولتیمدیا تأکید میشود گویی باید کتاب را دور بیندازیم.
وی با اشاره به شناختی که دانشآموزان برای حضور در فضای مجازی به آن نیاز دارند توضیح داد: تجربه تاریخ و تأکید بر تاریخ همیشه اولویت من است، هویت اسلامی و ایرانی دانشآموزان ما مدیون تاریخ است، کودکان ایرانی به یک طرز فکر درست احتیاج دارند، فضای مجازی به شیوه استدلال دانشآموزان آسیب زده است. اگر نیاز است بچهها در فضای مجازی حضور داشته باشند، باید با اطلاعات کافی به این فضا ورود کنند تا بتوانند پادکستها و کلیپهایی با منبع موثق تولید کنند.