kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
معاون شهردار جدید تهران خبر داد

زمین ‌فروشی نجفی برای توسعه مترو



معاون نجفی گفت: قرار است برای تکمیل خط ۷ مترو، شهرداری از محل واگذاری زمین به بانک شهر، هزینه‎های این خط را تامین کند.
به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه دیروز شورای شهرتهران درباره سرانجام خط 7 مترو گفت: در صورتجلسه‎ای که با سپاسد داشتیم قرار شد که هواکش‌ها تا پایان خرداد و سیگنالینگ تا پایان اردیبهشت و بحث سیستم اطفای حریق تا پایان خرداد تحویل داده شود.
وی ادامه داد: 100 میلیارد تومان برای این امر اعتبار لازم است که ضمن تفاهمی که معاونت مالی شهرداری با بانک شهر کرده قرار است که این هفته 100میلیارد تومان از محل واگذاری زمین به بانک شهر بدهند تا بانک هم تزریق منابع به خط 6 و 7 را شروع کند.
به گفته پورسیدآقایی، برای ایمن‌سازی خط 7 نیازمند 370 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که برای حل مشکلات خط متروی 6 و 7 در دو مرحله 2000 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند و پیگیر موضوع هستیم.
وی درباره شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل گفت: در حال حاضر ارزیابی‌های لازم درخصوص تشکیل مجدد این شرکت در حال انجام است و کارشناسان دادگستری در حال بررسی آخرین صورت‌های مالی این شرکت هستند.
معاون شهردار تهران، همچنین از راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در مترو خبر داد.
وی درباره شبیه‌سازی ترافیک گفت: این کار بر اساس طرح جامع امکان‌پذیر نیست چرا که برای شبیه‌سازی ما نیازمند ماتریس سفر، مبدأ و مقصد، میزان عرضه و تقاضا هستیم و در حال حاضر تیمی در حال تهیه ماتریس سفر هستند.
معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران به وضعیت تاکسی‌های اینترنتی‌اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران مخالف تاکسی‌های اینترنتی نیست و حتی به دنبال تقویت آنها هستیم اما دقت داشته باشید که طبق قانون شهرداری تهران مسئول هر گونه حمل‌ونقل در داخل شهر است.
به گفته معاون شهردارتهران، 22 شرکت تاکسی اینترنتی در تهران فعال است که تنها دو مورد از آنها معروف شده است.
وی ادامه داد: شاهد بحران کوچ تاکسی‌های شهرستانی به تهران هستیم که می‌خواهند در این شرکت‌های اینترنتی فعالیت کنند.
وی در بخش دیگر سخنانش درخصوص معاینه فنی خودروها گفت: معاینه فنی جدید و ویژه‌ای در تهران شروع می‌شود، با اینکه قانون اجرای معاینه فنی ویژه را مصوب کرده بود، اما هیچ کس زیر بار اجرای این مصوبه نرفته بود در حالی که ما معتقدیم باید معاینه فنی در تهران سختگیرانه‌تر شود.