kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
معاون شرکت مخابرات ایران:

خط تلفن ثابت با رضایت مشتری تخلیه می‌شود

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: در گذشته در صورت عدم پرداخت دو دوره قبض تلفن ثابت، خط دوطرفه قطع و پس از یک سال تخلیه می‌شد اما با شرایط جدید خط دو قبض بدهکار تا نرسیدن به سقف ودیعه قطع یک طرف می‌شود. تخلیه تنها با رضایت مشترک است.



داود زارعیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای سراسری فاز نخست آیین‌نامه ساده‌سازی خدمات مخابراتی در مناطق مخابراتی کشور اظهار داشت: بر اساس این آیین‌نامه شرایط تخلیه خطوط بدهکار تلفن ثابت به نفع مشترک تغییر کرده است.
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: در گذشته در صورت عدم پرداخت دو دوره قبض خط دوطرفه قطع و پس از گذشت یک سال از بدهی تخلیه می‌شد.
وی ادامه داد: در شرایط جدید در صورت عدم پرداخت دو دوره پی‌درپی قبض، خط تا نرسیدن به سقف ودیعه قطع نمی‌شود. علت عدم پرداخت را از مشترک جویا خواهیم شد، اگر مایل به واگذاری خط بود خط تخلیه می‌شود و اگر مایل به حفظ خط بود به مشترک فرصت داده می‌شود که در نهایت در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب پس از یک سال، اقدامات برای تخلیه خط آغاز شد.
زارعیان گفت: در صورت تمایل مشترک به حفظ خط امکان قسطی کردن بدهی نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: سقف ودیعه در خط‌های قدیمی دارای ودیعه 90 هزار تومان و در خط‌های جدید بدون ودیعه 20 هزار تومان است که احتمالا سقف ودیعه 20 هزار تومانی افزایش یابد.