ورود 50 اتوبوس تک کابین به ناوگان حملونقل عمومی پایتخت
مدیرعامل اتوبوسرانی تهران از ورود 50 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت طی ماه آینده خبر داد.
پیمان سنندجی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه افزایش تعداد اتوبوسهای تهران از اولویتهای نخست سال 95 در حوزه حمل و نقل مدیریت شهری پس از توسعه متروست، گفت: در سال 95 بنا نداریم ناوگان مورد نیاز شهر را خودمان خریداری کنیم، بلکه این مهم از طریق بخش خصوصی در مدل جدید سرمایهگذاری محقق میشود.
وی از ورود 50 دستگاه اتوبوس تک کابین به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت طی مرداد سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اتوبوسهای تازه نفس با مدل جدید سرمایهگذاری خریداری شده که با اولویت خط 10 اتوبوسهای بیآرتی وارد ناوگان میشوند. این در حالی است که در سایر خطوط بیآرتی هم در صورت نیاز این اتوبوسها به کار گرفته میشوند.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران مشارکت بخش خصوصی در این بخش با مدل جدول زمانی صورت میگیرد و در این مدل تعداد مسافران و حجم، نقشی نداشته به این صورت که بر مبنای پیمایش کیلومتر، پول دریافت میشود.
سنندجی تاکید کرد: بودجهای بالغ بر 70 میلیارد تومان برای ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان اتوبوسی پایتخت در نظر گرفته شده که در این مدل متغیرهای تعداد ناوگان، قیمت پایه هر کیلومتر و میزان پیمایش اتوبوسها مد نظر قرار میگیرد، به طور واضحتر تعداد اتوبوس ضرب در میزان پیمایش ضرب در قیمت واحد پیمایش باید معادل بودجه مصوب شورای شهر شود.
وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده از سوی شورای شهر در مدل تعریف شده مشارکت بخش خصوصی این امکان را فراهم کرده که 3 تا 5 برابر اعتبار مصوب شده ناوگان تامین شود.
سنندجی با بیان اینکه در تلاشیم تا با ورود اتوبوسهای با کیفیت و دارای استاندارد، ارتقای کیفی ناوگان را به موازات افزایش ناوگان محقق کنیم تصریح کرد: خطوط اتوبوسهای بیآرتی توانستهاند بخش قابل توجهی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار دهند و رضایت شهروندان را نیز تا حد زیادی جلب کنند.
وی از ورود 50 دستگاه اتوبوس تک کابین به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت طی مرداد سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اتوبوسهای تازه نفس با مدل جدید سرمایهگذاری خریداری شده که با اولویت خط 10 اتوبوسهای بیآرتی وارد ناوگان میشوند. این در حالی است که در سایر خطوط بیآرتی هم در صورت نیاز این اتوبوسها به کار گرفته میشوند.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران مشارکت بخش خصوصی در این بخش با مدل جدول زمانی صورت میگیرد و در این مدل تعداد مسافران و حجم، نقشی نداشته به این صورت که بر مبنای پیمایش کیلومتر، پول دریافت میشود.
سنندجی تاکید کرد: بودجهای بالغ بر 70 میلیارد تومان برای ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان اتوبوسی پایتخت در نظر گرفته شده که در این مدل متغیرهای تعداد ناوگان، قیمت پایه هر کیلومتر و میزان پیمایش اتوبوسها مد نظر قرار میگیرد، به طور واضحتر تعداد اتوبوس ضرب در میزان پیمایش ضرب در قیمت واحد پیمایش باید معادل بودجه مصوب شورای شهر شود.
وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده از سوی شورای شهر در مدل تعریف شده مشارکت بخش خصوصی این امکان را فراهم کرده که 3 تا 5 برابر اعتبار مصوب شده ناوگان تامین شود.
سنندجی با بیان اینکه در تلاشیم تا با ورود اتوبوسهای با کیفیت و دارای استاندارد، ارتقای کیفی ناوگان را به موازات افزایش ناوگان محقق کنیم تصریح کرد: خطوط اتوبوسهای بیآرتی توانستهاند بخش قابل توجهی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار دهند و رضایت شهروندان را نیز تا حد زیادی جلب کنند.