پل ورسک مقاومسازی میشود
مدیرکل راهآهن شمال گفت: پل ورسک در حوزه راهآهن شمال امسال مقاومسازی میشود.
یوسف گرانپاشا اظهار کرد: برای اجرای طرح مقاومسازی پل ورسک در این منطقه حدود 150 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از سوی راهآهن جمهوری اسلامی پیشبینی شد.
وی اضافه کرد: این ابینه فنی به طور مستمر هر سه سال یکبار به طور کامل بازبینی و مشکلات فنی احتمالی آن نیز از سوی کارشناسان فنی برطرف میشود.
گرانپاشا مهمترین مشکل برای پل ورسک را از لحاظ فنی حمل بار با ظرفیت بیش از 20 تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت این پل برای عبور بار حدود 20 تن است و ما واگنهای روسی را که با ظرفیت 22/5 تن ظرفیت که در این مسیر تردد میکنند را با تعادل باری اجازه عبور میدهیم.
پل ورسک در سوادکوه که از شاهکارهای مهندسی به حساب میآید در سال 1315 بازگشایی شد. این پل که راهآهن سراسری تهران-شمال را به هم متصل میکند در ارتفاع 110 متری از ته دره ساخته شد.
پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راهآهن شمال ایران محسوب میشود که در سال 1356 ثبت آثار ملی شده است.
مدیرکل راهآهن شمال مسایل حاشیهای مطرح مبنی بر اتمام گارانتی پل ورسک از سوی کشور سازنده به مدت 70 سال و اتمام مدت زمان گارانتی گفت: پل ورسک هیچگونه گارانتی نداشته و در مجموع ابنیههای فنی و ساختمان از سوی هر سازندهای فاقد هرگونه گارانتی است و بهترین کار برای این بناها نیز نگهداری مناسب و فنی است.
وی بهترین گارانتی برای بهرهگیری بیشتر از 70 سال این پروژه فنی را نگهداری اصولی آن و اجرای طرح مقاومسازی در سال جاری اعلام کرد.