با هدف کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید صورت میگیرد
استفاده از ظرفیت قطعه سازان ایرانی توسط خودروسازان چینی
مدیرعامل شرکت خودروسازی لیفان چین اعلام کرد: این مجموعه در راستای توسعه همکاری با شریک ایرانی خود، سال آینده، 60 هزار دستگاه انواع خودرو لیفان در ایران تولید و عرضه میکند.
شانگ یو(SHANG YOU)، با بیان این مطلب، در خصوص برنامه این شرکت برای افزایش داخلیسازی تولیدات در ایران که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران دنبال میشود، گفت: سیاست کلی لیفان حرکت در راستای سیاست دولت ایران است بطوریکه در حال حاضر هم شاهد درصد قابل توجهی از داخلیسازی محصولات لیفان در ایران هستیم.
وی با بیان اینکه همزمان با تقویت تحقیق و توسعه در ایران به سمت داخلیسازی و تولید قطعات با تکیه بر توان صنعت قطعهسازی ایران حرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با تکیه بر همین رویکرد و با برنامهریزیهای صورت گرفته، سال آینده رتبه نخست برندهای خارجی حاضر در بازار ایران را به خود اختصاص دهیم.
شانگ یو، با تاکید بر اینکه لیفان از سال 2008 میلادی تا کنون همکاری و مشارکت همه جانبهای با کرمان موتور داشته است، ادامه داد: لیفان برنامه بلند مدت و جامعی برای افزایش داخلیسازی محصولات خود در ایران را دنبال میکند که با آغاز پروژه مونتاژ موتور خودروهای سواری در کرمان موتور، شاهد آن خواهیم بود.
مدیرعامل لیفان، با اشاره به تجربه موفق همکاری با یک خودروساز بخش خصوصی در ایران اضافه کرد: در آخرین جلسه با مدیرعامل کرمان موتور مقرر شد تا در سال آینده شاهد تولید و عرضه 60 هزار دستگاه خودروی لیفان در بازار ایران باشیم.
همچنین، دوو لی مدیر تضمین کیفیت شرکت لیفان، با اشاره به دغدغه مصرف کنندگان ایرانی نسبت به کیفیت خودروهای چینی، اضافه کرد: تجربه لیفان 520 هوش بالای مصرف کنندگان ایرانی در رابطه با موضوع کیفیت را برای ما به اثبات رساند و توانستیم با تلاش مهندسان کرمان موتور در عرضه لیفان 620 و ایکس60 بخش قابل توجهی از مشکلات کیفی را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه تا زمان رفع کوچکترین مشکلات کیفی هیچ خودرویی را در بازارهای صادراتی عرضه نمیکنیم، افزود: استراتژی فعلی شرکت لیفان دستیابی به کیفیت مطلوب تولید و سپس عرضه خودرو است و امروز در عرضه انبوه لیفان ایکس60 به این هدف نائل شده ایم و موفقیت این خودرو در اقصی نقاط دنیا اعم از آمریکای جنوبی، شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی، اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا، موید این مسئله است و در ادامه این روند میتوان عرضه لیفان720 و 820 را نقطه عطف کیفیت در تولیدات شرکت لیفان دانست.
به گفته لی، لیفان با تعریف 12 فرآیند کنترل کیفیت از طراحی تا خروج کامل خودرو از خطوط تولید، نظارت صحیح بر قطعات تولیدی، تست عملکرد خودروها در جادههای چین و دیگر کشورها، تجهیز آزمایشگاه مرکز کنترل کیفیت با 50 میلیون دلار سرمایه گذاری و ... موضوع کیفیت را بصورت جدی دنبال و پیاده کرده است.
وی در پایان با اشاره به سرمایه گذاریهای شرکت لیفان در بخش ارتقای کیفی خودروها خاطرنشان کرد: این مجموعه علاوه بر تجهیز آزمایشگاهها و مرکز کنترل کیفیت لیفان در کشور چین، عملکرد خودروهای مونتاژ شده در بازارهای صادراتی را نیز به دقت مورد ارزیابی قرار داده و همین امر مبنای توسعه محصول در این مجموعه به شمار میرود.