توسط متخصصان داخلی انجام شد
بارگیری بزرگترین سکوی گازی کشور در بندرعباس
بزرگترین سکوی گازی کشور در مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس بارگیری شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت: ساخت این سکوی 2 هزار و 700 تنی چهار و نیم سال طول کشید.
وی افزود: این سکو را 120 نفر از متخصصان کشور با تجهیزات مهندسی و محاسبات دقیق ریاضی بارگیری میکنند.
رضاییان گفت: 99 و نیم درصد این سکو در خشکی و کارگاه ساخته شده است و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام میشود.
وی افزود: نیم درصد باقیمانده ساخت این سکو بر روی بارج یک هفته طول میکشد و این سکو سپس به محل نصب منتقل میشود.
عملیات انتقال سکو از خشکی به دریا با تناژ بالا تاکنون در انحصار کشورهای آمریکا و انگلیس بود.
رضائیان افزود: این سکو در فاز 16 پارس جنوبی در نقطه صفر مرزی میدان مشترک گازی ایران و قطر بر روی جکت نصب میشود.
با نصب این سکو برداشت گاز از میدان مشترک ایران و قطر هزار میلیون فوت مکعب افزایش مییابد.
رضائیان افزود: اکنون در فاز 16 پارس جنوبی عملیات حفاری انجام، جکت (پایه سکو) نصب شده است و با نصب این سکو بر روی این جکت پیش از زمستان استحصال گاز آغاز میشود.
با نصب این سکو روزانه 10 تا 15 میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور میشود.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت: هزینه ساخت این سکو 240 میلیون دلار است که ساخت آن در کشور 25 درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن است. طراحی، ساخت، انتقال و نصب و راهاندازی سکوی فاز 16 پارس جنوبی در دریا کاملا به دست متخصصان داخلی انجام میشود.
وی افزود: این سکو را 120 نفر از متخصصان کشور با تجهیزات مهندسی و محاسبات دقیق ریاضی بارگیری میکنند.
رضاییان گفت: 99 و نیم درصد این سکو در خشکی و کارگاه ساخته شده است و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام میشود.
وی افزود: نیم درصد باقیمانده ساخت این سکو بر روی بارج یک هفته طول میکشد و این سکو سپس به محل نصب منتقل میشود.
عملیات انتقال سکو از خشکی به دریا با تناژ بالا تاکنون در انحصار کشورهای آمریکا و انگلیس بود.
رضائیان افزود: این سکو در فاز 16 پارس جنوبی در نقطه صفر مرزی میدان مشترک گازی ایران و قطر بر روی جکت نصب میشود.
با نصب این سکو برداشت گاز از میدان مشترک ایران و قطر هزار میلیون فوت مکعب افزایش مییابد.
رضائیان افزود: اکنون در فاز 16 پارس جنوبی عملیات حفاری انجام، جکت (پایه سکو) نصب شده است و با نصب این سکو بر روی این جکت پیش از زمستان استحصال گاز آغاز میشود.
با نصب این سکو روزانه 10 تا 15 میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور میشود.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت: هزینه ساخت این سکو 240 میلیون دلار است که ساخت آن در کشور 25 درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن است. طراحی، ساخت، انتقال و نصب و راهاندازی سکوی فاز 16 پارس جنوبی در دریا کاملا به دست متخصصان داخلی انجام میشود.