kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

هشدار ژنرال پترائوس: ترامپ به دین بزرگ اسلام انگ تروریسم نزند

ژنرال «دیوید پترائوس» رئیس‌سابق سازمان سیا به دولت آمریکا هشدار داد که به دین بزرگ اسلام انگ رادیکال یا افراطی نزند.


دولت‌های غربی به ویژه آمریکا وقتی می‌خواهند اسلام و مسلمانان را مخاطب قرار دهند بیش از 30 صفت منفی در مورد آنها به کار می‌گیرند،افراط گرایان مسلمان،تروریست‌های اسلامی ،تندروها، بنیادگرایان اسلامی و... در واقع هدف آمریکا مترادف کردن اسلام با تروریسم است. تا در نبرد ارزش‌ها، لیبرال دموکراسی از این میدان پیروز خارج شود.
اما از زمانی که ترامپ در آمریکا بر تخت نشسته این روند تشدید شده و ترامپ و دولتمردان وی مرتب از تروریست‌ها و رادیکال‌های اسلامی سخن می‌گویند و هشدار می‌دهند که آمریکا در معرض خطر اسلام گرایان قرار دارد. آش آنقدر شور شده که حتی ژنرال «دیوید پترائوس» رئیس‌پیشین سیا نیز نسبت به استفاده از عبارت «تروریسم اسلام افراطی» توسط مقامات آمریکایی به ویژه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده است.
به گزارش ایرنا، پترائوس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گفت که این عبارت «تروریسم اسلام افراطی» که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبتکر آن بوده است، باید با دقت و احتیاط به کار برده شود. پترائوس گفت: باید بسیار مراقب باشید که به تمامی یک دین بزرگ جهانی با عبارت «افراطی» یا «رادیکال» انگ نزنیم.
سی‌ان‌ان گزارش داد: این عبارت از سوی بسیاری از محافظه‌کاران در توصیف دشمنی که علیه آن در تروریسم می‌جنگند، به کار برده می‌شود و منتقدان می‌گویند به کار گرفتن این عبارت منجر به انزوا کشاندن مسلمانان و تخریب افکار دراین زمینه است.
هشدار در مورد یک جنگ سرد دیگر
اما «جان مک لاگلین» دیگر رئیس‌پیشین سیا با هشدار نسبت به ورود به جنگ سرد جدید با روسیه خاطر نشان کرده است؛ سفیر مسکو در آمریکا جاسوس نیست. اشاره وی فشار شدید رسانه‌ها و دموکرات‌ها به دولتمردان ترامپ برای استعفا به خاطر ارتباط با سفیر روسیه است.
رئیس‌پیشین سیا ضمن اشاره به نظرات درباره دیدار احتمالی «جف سشنز» دادستان کل آمریکا با سفیر مسکو در واشنگتن اظهار کرد: «سرگئی کیسلیاک»، سفیر روسیه در آمریکا به هیچ وجه یک جاسوس نبوده، بلکه او دیپلماتی کهنه کار است.
وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو هشدار داد: طی حضورم در روسیه و دیدار با مقامات کرملین و وزارت خارجه به عنوان بخشی از یک سفر دانشگاهی، به این نتیجه رسیدم که ما واقعا در آستانه جنگ سرد دوم قرار داریم. مک لاگلین ادامه داد: در حقیقت وقتی که ترامپ از ضرورت بهبود روابط با روسیه صحبت کرد هدف و منظوری داشت چراکه من به صورت جدی احساس می‌کنم که ما تنها یک اشتباه تا جنگ فاصله داریم.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که کمتر از دوماه مسئولیت خود را سپری کرده، پیش از گذشته هدف اتهام‌های ارتباط نامعمول با روسیه قرار گرفته و گذر از این شرایط نیز اکنون به یکی از اولویت‌های اصلی گروه کاری وی در کاخ سفید تبدیل شده است. پیشگامان طرح این ادعا شماری از رسانه‌های اصلی آمریکا به ویژه سی.ان.ان و روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست هستند که در هفته‌های اخیر بارها در‌باره تماس مقام‌های دولت ترامپ با سفیر روسیه گزارش داده‌اند. طی یک ماه گذشته مشاور امنیت ملی ترامپ به خاطر این مسئله، استعفا داد و وزیر دادگستری نیز تحت فشار شدید رسانه‌ها قرار دارد.