kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

کوتاه اقتصادی




* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات صفادشت، الغدیر، پیام نور، دانشگاه، شهر قدس، رباط‌کریم، چیتگر، توحید، خوشقدم، سیزده آبان و بعثت از تاریخ 15 اسفند ماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات صفادشت با پیش شماره 6543 در محدوده مرکز به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات الغدیر با پیش شماره‌های 3300 الی 3304، 3343، 3368 الی 3373 و 3662 در محدوده خیابان‌های شهید قاسم مهاجر، شهید حصاری، 17 شهریور و کوچه شهید طیب، در مرکز مخابرات پیام نور با پیش شماره‌های 4427، 4429، 4440 الی 4449، 4460 الی 4462، 4489 و 4604 در محدوده خیابان‌های نیایش، مخبری، جنت آباد و باکری، در مرکز مخابرات دانشگاه با پیش‌شماره‌های 6617، 6640، 6641، 6645 الی 6649، 6682 و 6695 الی 6698 در محدوده خیابان‌های امام خمینی، شیخ هادی و ولیعصر(عج) به مدت 3 روز و در مرکز مخابرات شهر قدس با پیش شماره‌های 4681 الی 4689 در محدوده هفت جوی خیابان‌های مطهری و قلعه کاشی و در مرکز مخابرات رباط‌کریم با پیش‌ شماره‌های 5641 الی 5643 در محدوده خیابان‌های بخشداری، 25 متری گلزار، استخر، ساحل و کوچه‌های فتح 1، 2، 3 به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است. براساس همین گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی و دیتای مشترکین در مراکز مخابرات چیتگر، توحید، خوشقدم، سیزده‌آبان و بعثت از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت دچار اختلال می‌شود.
 * رئیس ‌انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه رکود در این صنعت برطرف نشده است، گفت: دپوی کالا در انبار واحدهای نساجی طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.محمد مروج در گفت‌‌و‌گو با فارس افزود: هم‌اکنون حدود 35 تا 40 درصد ظرفیت صنعت نساجی فعال است و علی‌رغم مدیریت تولید در واحدهای نساجی، باز هم موجودی انبارها افزایش یافته به طوری که نسبت به سال گذشته 5 تا 10 درصد افزایش دپوی کالا در انبارها داریم. به گفته وی، بحث‌های مطرح شده مبنی بر ایجاد رونق در بخش صنعت مشمول همه صنایع نمی‌شود، بلکه تعداد کمی از صنایع مانند فولاد را شامل می‌شود که آن هم به دلیل رونق صادرات اتفاق افتاده است. مروج در ادامه با اشاره به بحث‌های مطرح شده طی سال جاری در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بخش صنعت، گفت: در این مورد اعداد و ارقام مختلفی از سوی مسئولان مطرح شد، اما در نهایت تسهیلات پرداخت شده به صنعت نساجی رقم بسیار کوچکی بوده است.وی توضیح داد: 70 تا 80 درصد فعالان صنعت نساجی با وجود ثبت‌نام برای دریافت وام موفق به دریافت این تسهیلات نشدند و تعداد کمی هم که موفق به دریافت تسهیلات شدند با مشکلاتی در این زمینه روبرو بودند.
* یک مقام مسئول تعاونی می‌گوید: به دلیل عدم توجه به صنعت فرش دستباف و نبود امنیت شغلی بافندگان تعداد قالی‌بافان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده و اکثرا جذب شغل‌های کاذب شده‌اند. عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه همت کافی برای پوشش بیمه قالی‌بافان وجود ندارد گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم ‌توجه به صنعت فرش دستباف و موضوع بیمه بافندگان تعداد قالی‌بافان به شدت کاهش یافته و به زیر یک میلیون نفر رسیده است. در صورتی که اگر در قوانین و بودجه‌های کشوری نگاه و اهمیت ویژه‌ای به این بخش قائل شوند، دیگر قالی‌بافان ناچار به ترک این هنر - صنعت وجذب شغل‌های کاذب نمی‌شوند.
* قائم مقام اتحادیه پوشاک اظهار داشت: فروش پوشاک کاهش یافته زیرا در کل، سرانه مصرف پوشاک به دلیل کم شدن توان مالی مردم 40 درصد کمتر شده است. کامبیز مروت‌جو در گفتگو با «نسیم آنلاین»  ادامه داد: در گذشته اگر هر فردی 5 بار در سال پوشاک خرید می‌کرد الان این میزان را به 3 بار کاهش داده است در حقیقت می‌توان گفت که فروش مانند گذشته نیست بلکه به اندازه برآورده کردن نیازها شده است. وی خاطرنشان کرد: با کاهش سه مرحله‌ای تعرفه‌ها واردات راحت‌تر و بیشتر شده و قاچاق نیز به نسبت کاهش یافته است زیرا قاچاق دیگر برای قاچاقچیان به صرفه نبوده و واردات به صورت رسمی بسیار به صرفه‌تر است. یکی از برندهایی که از یک سال گذشته وارد کشور شده است و قبلا وارد نمی‌شد برند تاتی فرانسوی است که قیمت‌هایش نیز به نسبت تولیدات ایرانی بسیار بالاتر است.