kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

رتبه ایران در کارآفرینی بین ۱۵ کشور منطقه ۱۴ است!

در حالی که چند ماهی تا پایان دولت حسن روحانی باقی نمانده است معاون وزیر کار این دولت رسما اعتراف کرد که هنوز وارد موج کارآفرینی نشده‌ایم.


به گزارش تسنیم، عیسی منصوری با حضور در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران درباره وضعیت کارآفرینی گفت: متأسفانه رتبه ایران در دنیا 80 و در منطقه از بین 15 کشور 14 است.
 وی با بیان اینکه نهادها باید به بحث کارآفرینی توجه لازم داشته باشند افزود: یکی از شرکت‌هایی که در حوزه «آی تی» فعالیت دارد و هماهنگ کردیم تا بتواند اقدامات موثر در حوزه کارآفرینی انجام دهد، شرکت انیمیشن دیرین دیرین است. این شرکت گلایه‌های بسیاری از مسیر فرآیند کارآفرینی داشت. منصوری با بیان اینکه تمام نهادها باید کارآفرینی کنند افزود: متأسفانه هنوز وارد موج کارآفرینی نشده ایم. معاون اشتغال ربیعی با بیان اینکه کارآفرینی یکی از اقدامات در جهت ایجاد اشتغال است گفت: به منظور هماهنگی بین شرکت‌های مشاوره و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارآفرینی ضرورت دارد یک تشکل کارآفرینی ایجاد شود. ایجاد سازمان کارآفرینی هم ضروری است اما در حال حاضر که امکان ایجاد آن هنوز فراهم نشده دستورات لازم برای ایجاد یک انجمن و تشکل کارآفرینی انجام شده است و به زودی یک تشکل کارآفرینی ایجاد خواهد شد.
 وی گفت: به نظر می‌رسد در قوانین موجود باید اصلاحاتی انجام شود، بنابراین در هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه هم کارهای مطالعاتی و تنقیح قوانین را شروع کرده ایم و در دست اجرا داریم.گفتنی است مسئولان ارشد دولت حسن روحانی طی سه سال و نیم اخیر اغلب سعی کرده‌اند با حمله به دولت قبلی، ناکارآمدهای خود و عدم تحقق وعده هایشان را توجیه نمایند مثلا روحانی در گزارش 100 روزه دولت یازدهم از واردات بی‌رویه کالاهای چینی در دولت‌های نهم و دهم انتقاد کرد و این انتقاد را با عبارت جالب توجهی مطرح کرد: «دولت قبل شغل ایجاد کرد، اما برای چینی‌ها.» اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی هم پارسال درهمین رابطه با انتقاد از دولت قبلی اظهار داشت: طی چند سال گذشته ۷۰۰ میلیارد دلار پول نفت ملت ایران هزینه شد بدون آنکه میزان اشتغال و تولید در این کشور افزایش پیدا کند و تنها باعث گردید تا اشتغال در کشورهایی نظیر چین رونق پیدا کند.