kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال


لیست نهایی تیم ملی ۲۸ اسفند اعلام می‌شود
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: مثل همیشه بهترین بازیکنانی را که به آنها اعتقاد داریم و در شرایط بهتری برای خدمت به تیم ملی فوتبال ایران هستند، دعوت خواهیم کرد. کارلوس کی‌روش در آستانه بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های قطر و چین و آمادگی بازیکنان و شرایط آنها گفت: در هفته‌های اخیر سیر تکاملی بازیکنان‌مان را مشاهده کرده و سعی بر این شد که حداکثر اطلاعات را جمع‌آوری و در نهایت تصمیمات لازمه گرفته شود. این یکی از تکالیف متداول کادر ما، از جمله سرمربی تیم ملی است، در واقع پس از بررسی‌های مختلف از سوی کادر فنی به این نتیجه رسیدیم که شرایط بازیکنان در زمان حاضر مناسب است.وی در ادامه در خصوص لیست اسامی بازیکنان در بازی‌های مقابل قطر و چین عنوان کرد: مثل همیشه با در نظر گرفتن گزارشاتی که از شرایط بازیکنان و همین‌طور اطلاعاتی که از باشگاه‌ها در اختیار داریم، بهترین بازیکنانی را که ما به آنها اعتقاد داریم و در شرایط بهتری برای خدمت به تیم ملی فوتبال ایران هستند، دعوت خواهیم کرد. طبق روند همیشگی یک لیست آماده‌باش را دو هفته قبل از اولین بازی خواهیم داشت و اعلام اسامی نهایی در تاریخ ٢٨ اسفند انجام خواهد شد. سرمربی تیم ملی درباره اینکه تیم ملی ایران خود را چگونه آماده این بازی‌ها خواهد کرد، اظهار داشت: برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم، طبق خواسته‌های فدراسیون فوتبال ایران در حال پیگیری و انجام است و ما با در نظر گرفتن داشته‌هایمان بهترین‌ها را خواهیم داشت.کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا این دو بازی سرنوشت‌ساز خواهند بود، گفت: مطمئنم که دو بازی ما مقابل قطر و چین نقش بسزایی در مسیر صعود به جام جهانی خواهند داشت، اما نباید فراموش کنیم که تمامی بازی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
تراکتورسازی بنگر را نقره‌ داغ کرد
رأی کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی درباره محسن بنگر صادر شد. کمیته انضباطی باشگاه درباره محسن بنگر بازیکن این تیم که از سوی سرمربی در اختیار باشگاه قرارگرفته بود تشکیل جلسه داد که رأی این کمیته به شرح زیر است: موارد مطرح شده برای تصمیم‌گیری: ۱- توهین به سرمربی تیم در رختکن (بعد از بازی) ۲- عمل ناشایست در مقابل دید هواداران تیم تراکتورسازی(حین و بعد از بازی در استادیوم آزادی ) ۳- مصاحبه علیه ارکان باشگاه ۴- عدم شرکت در تمرین مورخه ۹/۱۲/۹۵ - علی رغم ابلاغ رسمی به مدیر برنامه و اعلام از طریق پیامک به نامبرده.
تصمیمات اتخاذ شده در جلسه : ۱- در خصوص مورد شماره ۱ با استناد به ماده ۲۷ آیین نامه انضباطی باشگاه محکوم به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان۲- در خصوص موارد شماره ۲ و ۳ با استناد به بند ماده ۳۴ آیین نامه انضباطی باشگاه محکوم به کسر ۱۵٪ (پانزده درصد) از کل مبلغ قرارداد سال جاری ۳- در خصوص بند ۴ با استناد به ماده شماره ۳۹ آیین نامه کمیته انضباطی محکوم به کسر ۵٪ (پنج درصد) از کل مبلغ قرارداد سال جاری.
قولی که رامین رضاییان را امیدوار کرد
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس بی‌نتیجه باشگاه پرسپولیس را ترک کرد. رامین رضاییان مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که از این تیم کنار گذاشته شده است، دیروز در محل باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا در جلسه کمیته انضباطی حضور یابد. رضاییان پس از این جلسه بدون اینکه حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران شود با حالتی عصبانی باشگاه را ترک کرد. اما در حالی که دیروز رامین رضاییان در کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس حضور یافته بود پس از پایان این جلسه پدر این بازیکن با جعفر کاشانی تماس گرفت و از او خواست مشکل پسرش را حل کند. عضو هیئت مدیره پرسپولیس هم به پدر این بازیکن قول داد تا
سوء تفاهم‌های به وجود آمده هرچه زودتر حل شود. جعفر کاشانی در پایان این جلسه حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشد.
ایران- عراق، به صرف صبحانه!
زمان دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق مشخص شد.دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق روز شنبه ۲۸ اسفند ماه از ساعت ۱۱ در ورزشگاه آزادی تهران پشت درهای بسته برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال عراق اعلا م کرده ۶ بازیکن اصلی عراق در این مسابقه حضور ندارند.تیم ملی ایران خود را آماده ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی می‌کند. تیم ایران سوم و هشتم فروردین به مصاف قطر و چین می‌رود و در صورت پیروزی در این دو دیدار شانس بسیار زیادی برای نخستین صعود پیاپی به جام جهانی خواهد داشت.
اسامی ۱۸ بازیکن پرسپولیس برای دیدار با نفت
 کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس بازیکنان مد نظر خود برای حضور در دیدار با نفت تهران را اعلام کرد. تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز در ورزشگاه تختی به مصاف نفت تهران خواهد رفت. اسامی ۱۸ بازیکن دعوت شده به اردوی پرسپولیس برای بازی مقابل نفت به شرح زیر است:علیرضا بیرانوند، ابولفضل درویشوند، بوژیدار رادوشویچ، جلال حسینی، حامد آقایی، سروش رفیعی، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، محمدامین آرام‌طبع، احسان علوان زاده، رضا کرملاچعب، حمیدرضا طاهرخانی، شهاب کرمی، علی علیپور، محسن مسلمان و سامان نریمان‌جهان.
میثاقیان: یک امتیاز بازی با استقلال برای خداداد است
سرمربی تیم سیاه جامگان می‌گوید با دو جلسه تمرین پیش از دیدار برابر استقلال، فرصت کار تاکتیکی پیدا نکرده است.اکبر میثاقیان سرمربی سیاه جامگان بعد از تساوی تیمش برابر استقلال گفت: ۴۸ ساعت بیشتر نیست تیم را گرفته‌ام. دو جلسه تمرین کرده ایم. اصلا نشد کار تاکتیکی و فنی کنیم. فقط روی مسائل روحی کار کردیم.او افزود: یک کم نگرانی بابت بازی قبلی بود و به بازیکنان برای این بازی ۱۰ درصد از پول‌شان داده شد. این بازی هم بابت زحمات آقای عزیزی و دوستانش است. خدا به ما کمک کرد که یک امتیاز را گرفتیم. این یک امتیاز ارزشمند است. هر هفت بازی بعدی فینال است. بازی‌های سختی است. استرس زیادی روی من و تیم وجود دارد. به عشق امام رضا (ع) امیدوارم تیم بماند. این تیم شبیه ابومسلم است و من هم یک ابومسلمی هستم. سرمربی سیاه جامگان درباره شعار تماشاگران علیه خودش به دلیل وقت کشی گفت: این شعار وقت کشی از زمانی که در ابومسلم بودم روی من مانده است. ما بازی کردیم و وقتی فشار روی تیم باشد، بازیکنان ضرب می‌خورند. من که نمی‌توانم از آن فاصله بگویم خودت را روی زمین بنداز. این شعار هم قدیمی است که روی من مانده است.
کاظمی: ایثار کردم، در ماندن ماشین‌سازی شکی نیست
سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: مگر زمانی که این تیم را تحویل گرفتم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا بود؟ ایثار کردم این تیم را گرفتم.فرهاد کاظمی در نشست خبری پس از شکست تیمش برابر استقلال خوزستان اظهار کرد: تیم حریف سرحال، باانرژی خوب و مضاعف بود. ضمن اینکه ابزار مناسب برای کارش که ضد حمله است را داشت. نیمه اول با یک اشتباه بسیار کوچک گل خوردیم و در نیمه دوم توقع داشتیم با توجه به اینکه خوب کار کردیم نتیجه را برگردانیم که به این صورت نشد.ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی بیشتر تلاش می‌کنیم و باید ببریم تا در لیگ بمانیم و قطعا هم می‌مانیم. تیم ما هشت امتیاز از تیم صبا عقب‌تر است ولی اصلا دغدغه خاطر نداریم ولی در ماندن ما در لیگ شکی نیست.وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه به شما اولتیماتوم داده است، گفت: مگر زمانی که تیم را گرفتم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا بود؟ ایثار کردم که این تیم را گرفتم.
پورموسوی: اگر پول ندهند باز هم بازی می‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: اکنون بازیکنان ما به خودباوری رسیده‌اند و اگر پول هم ندهند بازی می‌کنیم چرا که سرباز خوزستان هستیم ولی با این شرایط تمرکز تیم به هم می‌خورد.سید اکبر پورموسوی پس از پیروزی تیمش برابر ماشین‌سازی در نشست خبری اظهار کرد: بازی سختی بود و با توجه به فاصله زمانی خیلی‌ کم‌مان به خاطر بازی‌های آسیایی، ریکاوری زیادی نداشتیم و بازیکنانم خسته بودند و به همین دلیل در این دیدار ۶ تغییر اجباری داشتیم و خدا را شکر جایگزین‌ها نشان دادند که قابلیت دارند و ان‌شاءالله بازی به بازی شرایط‌شان بهتر شود. همین که چند پله آمده‌ایم نشان می‌دهد که پتانسیل لازم را داریم.وی در پایان گفت: اکنون بازیکنانم به خودباوری رسیده‌اند و اگر هم به تیم پول ندهند، با توجه به اینکه سرباز خوزستان هستیم، بازی می‌کنیم اما تمرکزمان به هم می‌خورد. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پله پله پیش برویم و به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستیم.
منصوریان: نگاهی به پرسپولیس در صدر داریم
سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید پیش‌بینی ارائه چنین سبکی را از سوی سیاه‌جامگان داشته بود.علیرضا منصوریان بعد از تساوی تیمش برابر سیاه جامگان گفت: می‌دانستیم که سیاه جامگان شرایطش به گونه‌ای است که این مدل بازی را انجام می‌دهد. او افزود: سعی ما بر این بود که در نیمه اول سوپرایز نشویم ولی بر خلاف میل باطنی یک گل خوردیم. وقتی یک بر صفر عقب هستید، بخش اعظم تلاشتان به تساوی کشاندن بازی است. اصلا از اینکه چرا سیاه جامگان اینطور بازی می‌کرد ناراحت نیستیم. حتی پیش‌بینی این را هم داشتیم. با وجود بسته بودن دفاع آنها، سه، چهار موقعیت بعد از تساوی بازی هم داشتیم. اصلا هم اعتراضی نداریم. طبیعی بود که بعد از زمین خوردن، بازیکنان دیر بلند می‌شدند. به بازیکنانم گفتم که علتش موقعیت آنها در جدول است. در کل نیمه اول من احساسم بر این بود که سخت می‌شد با تیم میثاقیان بازی کرد چون در خط دفاعی مانده بودند. بیشتر انرژی ما در به تساوی کشیدن بازی به هدر رفت.او در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در هفته‌های بعد به تراکتورسازی برسیم و نگاهی به پرسپولیس هم بعد از آن داشته باشیم. ما یک تعریف داریم و آن هم تلاش است. پروسه ما دو، سه هفته‌ای عقب افتاد.