kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

اخبار ورش جهان



تعلیق فوتبال آرژانتین
برای نخستین بار بازیکنان آرژانتینی تصمیم گرفتند به علت پرداخت نشدن دستمزدشان در چهار ماه اخیر در بازی‌های لیگ این کشور به میدان نروند. این تصمیم پنجشنبه در جلسه‌ای میان کاپیتان‌های تیم گرفته شد و بازی‌های روسارنیو سنترال با گود کروس و سن لورنسو و بلگرانو به همین دلیل برگزار نشد. پس از این اتفاق جلسه‌ای میان مسئولان فدراسیون فوتبال آرژانتین و اتحادیه بازیکنان این کشور برگزار شد اما به نتیجه‌ای نرسید. سرخیو مارچی که عضو اتحادیه بازیکنان است در این زمینه گفت‌: تا زمانی که دستمزدها پرداخت نشود، نباید بازی‌ها از سر گرفته شود. آخرین مسابقه‌ای که در آرژانتین برگزار شد، به تاریخ ۱۹ دسامبر برمی‌گردد. یعنی ۷۸ روز است که این کشور برگزاری هیچ فوتبالی را به خود ندیده است.
کونته در چلسی ماندنی است؟!
آنتونیو کونته نخستین فصل حضور خود در چلسی را سپری می‌کند. این مربی ایتالیایی نتایج درخشانی با آبی‌پوشان لندنی به دست آورده است و تیم او با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. از چلسی به عنوان شانس نخست کسب عنوان قهرمانی نام برده می‌شود.کونته در بین هواداران چلسی به خاطر عملکرد درخشانی که داشته، از محبوبیت زیادی برخوردار است. با وجود عملکرد خیره‌کننده این مربی در چلسی، خبرهای زیادی درباره بازگشت او به فوتبال ایتالیا و بر عهده گرفتن هدایت اینتر به گوش می‌رسد. کونته در این‌باره گفت: در چلسی بسیار خوشحال هستم. تجربه بسیار خوبی است. خودم در انگلیس هستم و خانواده‌ام در ایتالیا هستند. امیدوارم همسرم و دخترم هم به لندن بیایند چون به آنها نیاز دارم. او درباره ماندن در چلسی نیز گفت‌: امیدوارم چند سال در چلسی باقی بمانم. پروژه جدیدی را با چلسی آغاز کردم که در ابتدای راه خود است. بدون شک دوست دارم این همکاری ادامه‌ داشته باشد. امیدوارم فصل را با قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به پایان برسانیم. هنوز فصل به پایان نرسیده است و احتمال هر چیزی وجود دارد. نباید تمرکزمان را از دست بدهیم.
اخراج مدافع اشتوتگارت
به خاطر شرکت در نزاع خیابانی
کوین گروستکروتس که زمانی در بوروسیا دورتموند بازی می‌کرد، به خاطر شرکت کردن در یک نزاع خیابانی با صورتی خون آلود به بیمارستان مراجعه و در آنجا بستری شد. باشگاه اشتوتگارت که در لیگ دسته دو آلمان بازی می‌کند، برخورد تندی با این مدافع خود داشت و تصمیم گرفت قرارداد او را لغو و این بازیکن ۲۸ ساله را اخراج کند. گروستکروتس در یک دعوای خیابانی شرکت کرده بود و پلیس آلمان او را مقصر اعلام کرده است. این بازیکن باتجربه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که با قهرمانی تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان همراه بود، ژرمن‌ها را همراهی کرد. او زمانی که در دورتموند بازی می‌کرد، ۶ بار پیراهن تیم‌ ‌ملی آلمان را بر تن کرد اما بعد از جام جهانی تاکنون به تیم‌ ‌ملی دعوت نشده است.
احتمال حضور کومان در بارسلونا
رونالد کومان با توجه به اینکه سابقه بازی کردن در بارسلونا را دارد و چهره محبوبی در بین هواداران این تیم به شمار می‌آید، شانس بالایی برای جایگزینی لوییس انریکه دارد. ستاره پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال هلند واکنش جالبی به احتمال حضورش در بارسلونا داشت. او در این زمینه گفت‌: هر کلمه‌ای که درباره بارسلونا بر زبان بیاورم، اضافی خواهد بود. ترجیح می‌دهم در این زمینه هیچ صحبتی نکنم. کومان چند سالی است که در لیگ برتر انگلیس مربیگری می‌کند. او بعد از کسب نتایج خوب با ساوتهمپتون، هدایت اورتون را بر عهده گرفته است. او به همراه تیمش در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، عملکرد خوبی با آبی‌پوشان بندر لیورپول داشته است.
رؤیاپردازی چینی‌ها برای فتح جام جهانی
با استخدام بکام
دیوید بکام از این پس به صورت روزمره در یک برنامه که در تلویزیون دولتی چین روی آنتن می‌رود، شرکت و در آنجا یکسری درس‌های مربیگری برای پرورش بازیکنان مستعد جوان این کشور ارائه می‌کند. این یکی از اقداماتی است که دولت چین برای فوتبال ارتقای سطح فوتبال این کشور در آینده و نزدیک شدن به رؤیای قهرمانی‌اش در جام جهانی انجام داده است. ژی جینگ‌پینگ، رئیس‌جمهور چین که جزو علاقه‌مندان به رشته فوتبال هم هست، از بکام دعوت کرده بود که به خاور دور سفر کند و در این کشور به عنوان یک کارشناس مشغول به کار شود و کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس هم پیشنهادش را پذیرفته است. برنامه بکام قرار است در 400 هزار مدرسه فوتبال در سراسر کشور پخش شود و تخمین زده شده که چیزی در حدود 971 میلیون مخاطب داشته باشد.
بازیکنی که مورینیو او را
 شایسته توپ طلا می‌داند
زلاتان ایبراهیموویچ که فصل نخست حضور خود در منچستریونایتد را سپری می‌کند، عملکردی خیره‌کننده در ترکیب این تیم انگلیسی داشته است. زلاتان در ۳۸ بازی که با پیراهن شیاطین سرخ به میدان رفته است، توانسته ۲۶ گل به ثمر برساند و با درخشش او بود که یونایتد قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس را به دست آورد.ژوزه مورینیو که از درخشش زلاتان در تیم خود شگفت زده شده است، در مورد او گفت‌: عمکرد زلاتان در منچستریونایتد خیره‌کننده بوده است. گل‌های بسیار حساسی برای ما به ثمر رسانده است. از درخشش او شگفت زده شدم. سرمربی پرتغالی منچستریونایتد ادامه‌ داد: می‌دانم کریستیانو رونالدو و لیونل مسی تا چه اندازه خوب ظاهر شدند اما نمی‌توانم عملکرد درخشان این بازیکن بزرگ (زلاتان) را باور کنم. چرا نباید توپ طلا به او برسد؟ واقعا نمی‌دانم. چرا این فصل توپ طلا به زلاتان نرسد؟ ایبرا توانسته با منچستریونایتد بسیار خوب ظاهر شود و اگر درخشش او ادامه‌ داشته باشد، این شایستگی را دارد که توپ طلا را به دست آورد. زلاتان ۳۵ ساله شایسته کسب توپ طلاست.
دروسی ۲ سال دیگر با رم تمدید کرد
قرارداد دنیله دروسی با رم با پایان فصل جاری به پایان خواهد رسید. خبرهای زیادی درباره‌ احتمال حضور این بازیکن ملی‌پوش در لیگ برتر انگلیس به گوش رسید اما او قرارداد خود را دو سال دیگر با جالوروسی تمدید کرد. روزنامه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا اعلام کرد دروسی برای تمدید قرارداد خود با رم با توافق نهایی رسیده است و به زودی با حضور در یک نشست خبری قراردادش را به صورت رسمی تمدید خواهد کرد. دروسی بعد از فرانچسکو توتی، کاپیتان رم به شمار می‌آید و در بین هواداران این تیم ایتالیایی از محبوبیت زیادی برخوردار است.