kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

تلاش برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات وزنه‌برداری جام فجر

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران از حضور نایب رئیس فدراسیون جهانی در مسابقات جام فجر خبر داد و عنوان کرد، به مسئولان وزنه‌برداری آمریکا اعلام کرده‌ام که مشکلی برای حضور در ایران ندارند.



علی مرادی در مورد سطح کیفی دومین دوره جام فجر که نوزدهم اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت‌: دومین دوره جام فجر مقداری متفاوت از نخستین دوره آن است. به‌ هر حال اولین دوره جام فجر مقدماتی المپیک بود، اما اکنون  المپیک را پشت سر گذاشته‌ایم و اکثر کشورها به فکر پشتوانه‌سازی و جوانگرایی هستند و ما هم از این رو به تیم‌ ‌ملی جوانان و ترکیبی از دو تیم ملی حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب که تیم‌ ‌ملی امید ما محسوب می‌شوند فرصت داده‌ایم تا در این رویداد شرکت کنند. امیدواریم که ورزشکاران بتوانند خودشان را برای مسابقات سال آینده نشان دهند. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از حضور نایب رئیس فدراسیون جهانی در جام فجر خبر داد و گفت‌: نایب رئیس فدراسیون جهانی، رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری اروپا و آفریقا و تعدادی از روسای فدراسیون‌های کشورهای دیگر در جام فجر وزنه‌برداری حضور خواهند داشت. ۱۳-۱۴ کشور هم اعلام آمادگی کرده‌اند. ما هم برای حفظ استانداردهای لازم از فدراسیون جهانی درخواست کرده‌ایم افسران آنتی دوپینگ خود را به این مسابقات اعزام کنند
مرادی در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداران آمریکا در جام فجر وزنه‌برداری شرکت می‌کنند یا خیر؟ تاکید کرد: با توجه به موافقت شورای برون‌مرزی و وزارت امور خارجه مانعی برای حضور آمریکا در جام فجر وزنه‌برداری وجود ندارد. ما آنها را در جریان گذاشته‌ایم که مشکلی برای حضور در ایران ندارند و منتظر هستیم که آنها را در این رویداد ببینیم.