kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
ممنوعیت فعالیت مؤسسات آموزشی در مدارس

رقم سرانه سال 95 مدارس صفر بود

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه رقم سرانه سال 95 مدارس صفر بود، از ممنوعیت فعالیت هر نوع مؤسسه علمی آموزشی در مدارس خبر داد.


فخرالدین دانش‌آشتیانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: به مدیران مدارس بخشنامه کرده‌ایم که اجازه ورود و فعالیت هیچ مؤسسه آموزشی را به مدرسه ندهند.
دانش‌آشتیانی با ابراز تأسف از اینکه برخی از مؤسسات آموزشی مبالغی برای برگزاری آزمون‌های علمی از دانش‌آموزان نیز دریافت می‌کنند، افزود: ورود مؤسسات آموزش عالی به مدارس نه تنها به عرصه تعلیم و تربیت خدشه وارد خواهد کرد بلکه در روند رشد و توسعه نظام آموزش اخلال ایجاد می‌کند.
وی گفت: بر اساس نظام جدید آموزشی و سند تحول بنیادین، تربیت در مدارس اهمیت فراوانی دارد بنابراین باید تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در حد استاندارد باشد.
وزیر آموزش و پرورش از استاندارد تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس خبر داد و افزود: طبق سند تحول بنیادین تعداد دانش آموزان در هر کلاس باید حداکثر 25 نفر باشد اما به دلیل کمبود فضای آموزشی در برخی از مدارس، تعداد دانش‌آموزان به40 نفر نیز می‌رسد که به کیفیت آموزشی لطمه می‌زند.
دانش‌آشتیانی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ردیف خوبی را برای ایمن‌سازی مدارس در نظر گرفته‌اند، بنابراین برخی از مدارس تخریب و از نو ساخته می‌شوند و برخی دیگر را نیز مقاوم‌سازی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اولویت سال 96 تأمین کمبود فضای آموزشی مناطق محروم است.
دانش‌آشتیانی با بیان اینکه باید عمر مفید مدارس را در ساخت و سازها افزایش دهیم، گفت: باید عمر مفید مدارس بیش از 50 یا 60 سال باشد که دیگر نیاز به تخریب و بازسازی نداشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سرانه مدارس، افزود: اعتبارات آموزش و پرورش بیشتر صرف حقوق کارکنان می‌شود و اعتبار کمی به سرانه مدارس داده می‌شود بنابراین باید از طریق ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص منابع تلاش کنیم در سال آینده سرانه مدارس را افزایش دهیم.
وی یادآور شد: رقم اختصاص یافته سرانه مدارس در سال 95، صفر بود، اما مدیران مدارس با همکاری خانواده‌ها توانستند مدارس را اداره کنند.