kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
برای امروز پیش بینی شد

بارش برف و باران همراه با کاهش دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش برف و باران در برخی مناطق کشور طی امروز خبر داد.


بنا براعلام این سازمان، امروز جریان های سرد و مرطوب شمالی در روی دریای خزر ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور موجب تقویت بارندگی در سواحل خزر بویژه در استان گیلان خواهد شد و علاوه بر این در مناطق مرکزی کشور نیز افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.
 بر این اساس امروز بارش برف در اردبیل، بارش باران و برف در ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، گلستان، برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و برف در ارتفاعات  در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.
بارش برف در مناطق کوهستانی بویژه جاده‌های کوهستانی البرز در مناطق یاد شده موجب لغزندگی خواهد شد.  سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد تا امروز بعد از ظهر در جاده های کوهستانی گیلان و اردبیل و از بعدازظهر امروز و روز دوشنبه در جاده‌های کوهستانی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کولاک برف پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارت های احتمالی،  ضمن بکارگیری اقدام‌های لازم، زنجیر چرخ به همراه برده شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی  نیز با بیان این که روز دوشنبه فعالیت این سامانه به صورت پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس جنوبی، دامنه های جنوبی البرز شرقی، مرکز، شرق و شمال شرق کشور خواهد بود، گفت: با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی و لغزنده شدن جاده ها طی امروز و دو روز آینده ضروری است تمهیدات لازم انجام شود.
به گفته احد وظیفه، امروز و صبح فردا دریای خزر و  فردا خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود و همچنین فردا به دلیل افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور پدیده گردوخاک در آن مناطق دور از انتظار نمی باشد.