kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
امام جمعه قم:

ادبیات درخواست صلح و دوستی به گونه‌ای نباشد که دشمن ضعف را از آن استنباط کند

امام جمعه قم گفت: دشمن ممکن است از ادبیات درخواست صلح و دوستی ما ضعف و ترس از گزینه‌های خود را استنباط کند لذا باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم.


قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم متدین این شهر در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیات متعدد قرآن در تعریف رابطه با کفار، افزود: کفار با هدف استیلا بر مردم کشورها در پی رابطه هستند لذا نباید فریب آنها را خورد.
وی اظهار داشت: با اینکه دشمن بارها و بارها خوی سلطه‌گرانه خود را نشان داده است، باز عده‌ای از مسلمانان فریب‌خورده، در پی ایجاد رابطه با آنها هستند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مسلمانی که در پی رابطه با کفار باشد، اگر توبه نکند، در دنیا خوار و ذلیل و در آخرت عذاب خواهد شد، تصریح کرد: تنها راه اقتدار خدامحوری است و اگر کسی تقوای الهی کسب کند، دشمن در برابر او زانو خواهد زد.
وی در ادامه به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: هدف از تاسیس این نهاد پرخیر و برکت استغنای فقرا بود و الحمدلله هر ساله تعداد زیادی از مددجویان خودکفا شده و خودشان زندگی خود را می‌چرخانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، سالروز ارتحال آیت‌الله ربانی شیرازی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آن عالم وارسته از مروجین اثرگذار مکتب اهل بیت(ع) بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در مجلس خبرگان فعالیت‌های ارزنده‌ای داشتند.امام جمعه قم همچنین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را گرامی داشت و گفت: این مراکز فرصت مغتنم و مهمی برای تربیت دینی نوجوانان و جوانان است و باید زمینه مطالعه بیشتر کتب دینی در این مراکز بیش از گذشته فراهم شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از خطبه‌ها، هفته منابع طبیعی و حفظ سلامت محیط زیست و روز درختکاری را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در این روز معمولا رهبر معظم انقلاب نهالی را غرس می‌کند که این نشان می‌دهد نظام اسلامی در بالاترین سطح در پی حفظ محیط زیست است.