kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

اخبار ورش جهان


پودولسکی رفتن به لیگ فوتبال ژاپن را تایید کرد
مهاجم تیم فوتبال گالاتاسرای ترکیه تایید کرد در پایان فصل راهی تیمی در فوتبال ژاپن خواهد شد.
لوکاس پودولسکی ۳۱ ساله که به همراه تیم ملی فوتبال آلمان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را در کارنامه دارد، در پایان فصل جاری رقابت‌های اروپایی به لیگ فوتبال آسیا و باشگاه ویسل کوبه ژاپن خواهد رفت. پودولسکی در این زمینه اظهار کرد: باید تایید کنم در پایان فصل به ویسل کوبه می‌روم. باشگاه گالاتاسرای در این زمینه نقشی ندارد. این تصمیمی است که خودم گرفتم زیرا دوست دارم چالش جدیدی در زندگی فوتبالی‌ام داشته باشم. در زمان مناسب‌تر، صحبت‌های بیشتری در این زمینه انجام می‌دهم.پودولسکی ۱۲۹ بار با پیراهن تیم ملی فوتبال آلمان به میدان رفت و ۴۸ بار دروازه حریفان را باز کرد. او بعد از یورو ۲۰۱۶ نیز از فوتبال ملی کناره‌گیری کرد. در رده باشگاهی نیز این بازیکن لهستانی‌الاصل، فوتبال را از باشگاه کلن آلمان آغاز کرد، سپس به بایرن مونیخ رفت و دو بار فاتح بوندسلیگا شد. او پس از ترک باواریایی‌ها به آرسنال رفت و سرانجام به گالاتاسرای ترکیه پیوست.
صحبت‌های تورس پس از مصدومیتی وحشتناک
مهاجم آتلتیکومادرید پس از حادثه تلخی که پنج شنبه شب برایش رخ داد، از وضعیت خود گفت. در جریان دیدار آتلتیکومادرید و دپورتیوو لاکرونیا صحنه ناخوشایندی رقم خورد. در دقیقه ۸۴ بازی فرناندو تورس به شدت آسیب دید و بیهوش شد. مهاجم آتلتیکومادرید سریع به بیمارستان انتقال داده و دقایقی بعد اعلام شد که مهاجم اسپانیایی بیهوش شده و ضربه مغزی نشده است. همه نگران وضعیت او بودند و برایش آرزوی بهبودی کردند. مهاجم اسپانیایی در توییتر از حمایت هواداران تشکر کرد و نوشت: از همه به خاطرحمایت‌ها و پیام‌های محبت آمیزتان تشکر می‌کنم. این اتفاق تنها یک وحشت بود. امیدوارم خیلی زود به میادین بازگردم. زمانی که ضربه سر الکس برگانتینیوس باعث زمین خوردن تورس شد، عملکرد سریع هم‌تیمی‌هایش و کادر پزشکی باعث شد اتفاق بدتری برای مهاجم اسپانیایی نیفتد. تورس که در بیمارستان به سر می‌برد ۲۴ ساعت تحت مراقبت‌های ویژه بود و دیروز به مادرید انتقال داده شد تا در آنجا بهبودی خود را باز یابد.
سامپائولی: بارسا تا حد مرگ به سویا تعهد دارم
سرمربی سویا تایید کرد کاری به پیشنهاد بارسلونا نخواهد داشت و تا حد مرگ به سویا متعهد خواهد بود. بعد از اعلام خداحافظی انریکه از هدایت بارسلونا، صحبت‌های زیادی درباره جانشینی این مربی به گوش رسیده است که یکی از گزینه‌ها نیز خورخه سامپائولی سرمربی سویا است.خورخه سامپائولی بعد از پایان این دیدار در نشست خبری خود درباره پیشنهاد بارسلونا به او گفت: این سؤال جوابی ندارد چرا که اصلا مطرح نشده است و هیچ پیشنهادی درباره این موضوع وجود نداشته است. من هیچ نظری درباره این پیشنهاد ندارم. مطرح کردن چنین صحبت‌هایی در این مقطع از فصل که تیم‌ها رقابت حساسی در جدول رده‌بندی دارند اصلا عقلانی نیست. من تا حد مرگ به پیروزی باشگاه سویا متعهد خواهم بود و کاری به پیشنهادهای دیگر ندارم.او در پایان درباره ادامه کار در سویا گفت: هنوز هیچ صحبتی با سران باشگاه نداشته‌ایم تا درباره اهداف و آینده باشگاه صحبت کنیم. فعلا تنها تمرکز من روی فصل جاری است و دوست دارم به فعالیت خودم در سویا ادامه دهیم و به همین خاطر ملاقاتی با سران باشگاه خواهیم داشت تا بتوانیم تصمیم‌گیری لازم برای ادامه فعالیت در تیم سویا را داشته باشیم.
سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران روی نیمکت اسلوونی
سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران سرمربی اسلوونی شد. فدراسیون والیبال اسلوونی سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور انتخاب کرد.این فدراسیون اسلوبودان کواچ را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اسلوونی انتخاب کرد. اسلوونی در دوره گذشته جام ملت‌های اروپا موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی شد.
احتمال بازنشستگی کریک در پایان فصل
هافبک باتجربه یونایتد در صورتی که در پایان فصل قراردادش با یونایتد تمدید نشود از فوتبال کنار خواهد رفت.هافبک انگلیسی و با تجربه شیاطین سرخ ۱۰ سال را در یونایتد سپری می‌کند و با این تیم به جام‌های متعددی نیز رسید. قرارداد مایکل کریک در تابستان به اتمام خواهد رسید و کریک نمی‌داند که در فصل آینده در اولدترافورد خواهد بود یا خیر.مایکل کریک درباره وضعیت خود در پایان فصل جاری لیگ برتر گفت: شاید اگر یونایتد پیشنهادی برای تمدید قرارداد به من ندهد از فوتبال کناره‌گیری کنم چون دوست ندارم برای تیم دیگری در انگلیس فوتبال بازی کنم. من هنوز با مورینیو درباره تمدید قرارداد و این جور مسائل صحبتی نداشتیم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی قرار است در پایان فصل برای من رخ دهد. با این حال فکر می‌کنم به زودی با یونایتد برای تمدید قرارداد صحبت داشته باشیم. باید ببینیم موضع باشگاه چه خواهد بود.او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: من هنوز تصمیمی برای ادامه یا پایان دوران فوتبالم نگرفتم و تنها تمرکز من به بازیهای حساس پیش رو برای یونایتد است که بتوانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم. قبلا هم گفتم تا زمانی که احساس کنم می‌توانم برای تیمم مفید باشم و توان لازم برای حضور در بازیهای تیمش را داشته باشم می‌توانم در ترکیب یونایتد به میدان بروم. من دوست دارم برای تیمم به میدان بروم. دوست ندارم صرفا به این خاطر که دوران حضورم در یونایتد بیشتر شود اینجا بمانم. می‌خواهم عضو مهمی در تیم باشم و به همین خاطر دوست دارم زمان زیادی بازی کنم.
فساد در اعطای میزبانی المپیک ۲۰۱۶
فرانسوی‌ها مدعی شدند در اعطای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ تقلب صورت گرفته است. طبق گزارشی که روزنامه «لوموند» فرانسه منتشر کرده، محققان فرانسوی بر این باورند که در اعطای میزبانی بازی‌های المپیک 2016 به برزیل تقلبی بزرگ صورت گرفته است. بر اساس ادعای این محققان، یک تاجر برزیلی چند روز پیش از انتخاب میزبان بازی‌های المپیک 2016، مبلغ 1.5 میلیون دلار به پسر یکی از اعضای وقت و تأثیرگذار کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پرداخت کرده است. دادگستری فرانسه مظنون به این شده که این پول در ارتباط با تأثیرگذاری بر روی رأی‌هایی که تعیین‌کننده میزبان بازی‌های المپیک 2016 بوده، پرداخت شده است. این در حالی است که مسئولان برگزاری مسابقات بازی‌های المپیک 2016 می‌گویند رأ‌ی‌گیری مشکلی نداشته و سالم بوده است. روزنامه «لوموند» مدعی شد این رقم توسط یک تاجر برزیلی به حساب یک کمپانی هلدینگ که توسط پاپا ماساتا دیاک تأسیس شده، واریز شده است. پاپا ماساتا، پسر لامین دیاک از اعضای پیشین IOC است که به دلیل فساد در ورزش دو و میدانی به صورت مادام‌العمر محروم است و توسط پلیس اینترپل تحت تعقیب است. خود لامین دیاک نیز در حال حاضر در فرانسه به دلیل اتهاماتی که به وی وارد است، تحت نظارت است.تاجر برزیلی که روزنامه «لوموند» از آن نام برده، پس از پیروزی ریو در کسب میزبانی بازی‌های المپیک 2016، برنده چندین مزایده ساختمانی در ایالت ریو در ارتباط با پروژه‌های زیرساختی بازی‌های المپیک ریو شد. شهر ریو در مرحله پایانی رأی‌گیری برای اعطای میزبانی بازی‌های المپیک 2016 با کسب 66 رأی موفق به شکست مادرید اسپانیا شد که تنها 32 رأی را به خود اخصاص داد.