kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
تکذیب اولتیماتوم وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال و کی‌روش

تاج: مشکلات بین تیم ملی و باشگاه‌ها با صبوری حل شد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سال 96 سال تیم ملی فوتبال است و از نخستین روزهای سال نو تیم ملی به خانه‌های مردم می‌رود و به زودی با همکاری رئیس سازمان صدا و سیما و رسانه‌ها یار دوازدهم برای حمایت از تیم ملی شروع به فعالیت می‌کند.



مهدی تاج در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره اتفاقات و مباحث مطرح شده پیرامون فدراسیون فوتبال، تیم ملی، باشگاه‌ها و... به اظهارنظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
 * خوشحالم به اطلاع مردم برسانم که بخشی از پول‌های بلوکه شده در فیفا آزاد شده است. امیدوارم در فازهای بعدی و با تلاش‌های صورت گرفته، از سوی کمیته بین‌الملل و دکتر آصفی مشاور بین‌الملل فدراسیون ادامه این پول هم آزاد شود. پیش‌بینی من این است در سال 96، وضعیت خوب و مطلوبی برای فوتبال ما در پیش باشد.
 * اینکه طی روزهای گذشته بحث‌هایی در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها مطرح شده بود که وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون و رئیس فدراسیون فوتبال به کارلوس کی‌روش بابت دعوت از بازیکنان پرسپولیس اولتیماتوم داده‌اند را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم. هیچ فردی به فرد دیگری اولتیماتوم نداده است. البته طبیعی است که اینجانب با سرمربی تیم ملی مذاکرات متعددی در خصوص تیم ملی انجام بدهم که بسیاری از این مذاکرات هم به اطلاع وزیر ورزش و جوانان و هیئت رئیسه فدراسیون رسیده است. اگر قرار باشد به مطالب مطرح شده در فضای مجازی و برخی اظهارات غیرکارشناسی پاسخ بدهیم، 24 ساعت هم برای فدراسیون فوتبال کم است و به صورت مداوم باید پاسخگو باشیم بنابراین مسائل موردنظر رسمی فدراسیون فوتبال در سایت آن منتشر می‌شود و جای دیگری بازگو‌کننده نظرات ما نیست. همان‌طور که گفتم فدراسیون فوتبال بر استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت موفقیت تیم ملی تاکید دارد و الان هم به دنبال این هستیم همان‌طور که گفتم مشکلات پیش آمده بین تیم ملی و برخی از باشگاه‌ها با صبوری و مدیریت حل شده است و به مصلحت فوتبال کشور نیست همسو با برخی از اظهارنظراتی که از سر بی‌اطلاعی و یا اهداف خاصی را دنبال می‌کنند رفتار کنیم. فراموش نباید کرد که سال 96 سال تیم ملی فوتبال است و از نخستین روزهای سال نو تیم ملی به خانه‌های مردم می‌رود بنابراین امیدوارم همه دست به دست هم بدهند که فضای آرام و بدون تنش، برای تیم ملی کشورمان به وجود بیاید.
* باشگاه پرسپولیس مدیریت لایق و کادر فنی شایسته‌ای دارد و قطعا خودشان درباره سرمایه‌های ملی بهترین تصمیم را می‌گیرند. شخصا امیدوارم مشکل رضاییان حل شود تا بتواند در پرسپولیس و تیم ملی موثر باشد.
* طی چند روز گذشته مجددا برخی رسانه‌ها در مورد قرارداد کی‌روش با تیم آفریقای جنوبی خبر‌هایی را منتشر کرده‌اند که بنده این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم. کارلوس کی‌روش با ایران قراداد دارد و تا پایان آن نیز به این قراداد پایبند است. انتظار من از رسانه‌ها این است شایعاتی که در این رابطه منتشر می‌شود توجه نکنند.
* اینکه تا چه زمانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید با حریفان عربستانی خارج از ایران بازی کنند باید بگویم که در این رابطه رایزنی‌های خوبی انجام شده است و شاید این دوره آخرین باری خواهد بود که در مرحله مقدماتی و غیر با تیم‌های عربستان همگروه می‌شویم و تا 2 ماه دیگر این موضوع کاملا مشخص خواهد شد.