kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    کشف چک‌پول تقلبی در لنگرود
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی لنگرود از کشف 31 میلیون و 900 هزار ریال چک‌پول تقلبی و دستگیری 2 جاعل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین نیک‌فرد گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر ارائه اسکناس جعلی از سوی یک خریدار به یک میوه‌فروش در سطح شهرستان، ماموران انتظامی با تعقیب سرنخ‌ها موفق به شناسایی خودروی متهم شده و راننده 28 ساله و سرنشین 31 ساله این خودرو که به محض رویت ماموران قصد فرار از صحنه را داشتند، دستگیر کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو، کیف حاوی چک‌پول‌های تقلبی 500 هزار ریالی و چک‌پول‌های تقلبی 10 هزار ریالی کشف و ضبط و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
فرمانده نیروی انتظامی ماسال در غرب استان گیلان نیز یکشنبه گذشته، از کشف 55 میلیون ریال چک‌پول جعلی در این شهرستان و دستگیری متهم این پرونده خبر داده بود.
انفجار در نیروگاه برق علی‌آباد
گرگان - ایرنا: انفجار در نیروگاه برق شهرستان علی‌آباد واقع در استان گلستان که مقارن ظهر دیروز جمعه رخ داد به مصدوم شدن هفت نفر منجر شد.
حمیدرضا منتظری معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: آتش در مدت زمان کوتاه خاموش شد. برخی منابع محلی گفتند انفجاری مهیب در حوالی شهرستان علی‌آباد رخ داد که بر اثر آن شعله‌های آتش به ارتفاع زیاد از فاصله دور قابل دیدن بوده است.
نیروگاه برق شهرستان علی‌آباد با مصرف گاز در نزدیکی شرق گرگان مرکز استان گلستان بخشی از برق شهرهای شمالی کشور را تولید می‌کند که در زمستان اخیر و به دلیل کمبود گاز برای مدتی با سوخت جایگزین نفت و گاز در مدار تولید قرار داشت.
فرماندار علی‌آباد گفت: این نیروگاه که به علت آتش‌سوزی از مدار خارج شده بود در مدار قرار گرفت. احمد تجری مفرد افزود: در این حادثه 9 نفر مصدوم شدند که 5 نفر پس از مداوای اولیه از بیمارستان مرخص شده‌اند اما چهار نفر دیگر سوختگی سطحی دارند که تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
مرگ زن باردار در اثر تیراندازی
آبادان - ایرنا: تیراندازی شبانه در روستای گرمه از توابع شهرستان شادگان در استان خوزستان، جان زن باردار را گرفت.
تیراندازی شبانه در روستای گرمه به یک خانه مسکونی با اصابت به سر یک زن باردار موجب جان باختن این زن شد.
فرزند هشت ماهه این زن باردار علی‌رغم اینکه تحت نظر پزشکان است اما در حالت خطرناکی به سر می‌برد.
رسم نادرست تیراندازی در محافل به ویژه آیین‌های عروسی و عزا در برخی شهرستان‌های خوزستان و استان‌های همجوار، در برخی موارد، این آیین‌ها را به مصیبتی برای شرکت‌کنندگان در مراسم تبدیل کرده است.
این فرهنگ غلط در استان خوزستان و دیگر استان‌های همجوار به معضل فرهنگی تبدیل شده و معضلات دیگری نظیر ازدواج‌های ناخواسته دختران را به سبب خون‌بها نیز سبب شده است.
دستگیری قاتل معلم سراوانی
زاهدان - ایرنا: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد دیروز با تلاش‌ یگان‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، فردی که به دلیل اختلافات خانوادگی معلمی را در شهرستان سراوان با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
سرتیپ حسین رحیمی اظهار داشت: در پی قتل مسلحانه معلمی در شهرستان سراوان در تاریخ پنجم اسفند امسال، کارآگاهان پلیس پس از وقوع این قتل با پایش‌های میدانی، سرنخ‌هایی از اختلافات قومی و خانوادگی در وقوع این قتل به دست آوردند و در ساعات اولیه هویت متهم فراری را که از بستگان مقتول بوده، شناسایی کردند.
وی با اشاره به اینکه متهم به قتل دارای سوابق کیفری از جمله اعتیاد به موادمخدر و سرقت بوده، تصریح کرد: تمام محل‌های تردد احتمالی این متهم مسلح به صورت نامحسوس زیر نظر قرار گرفت و در پی این اقدامات، متهم فراری بامداد دیروز در منزلی در حاشیه شهرستان سراوان به همراه فردی که در اختفای وی همکاری داشت در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
رحیمی افزود: متهم در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس به انجام قتل این معلم اعتراف و انگیزه خود را از قتل اختلافات خانوادگی با مقتول عنوان کرد.
ایوب حسین‌زهی فرهنگی ساکن منطقه گشت شهرستان سراوان در جنوب شرق استان پنجم اسفند ماه در منزلش به قتل رسید.
برخورد 2 خودرو به کوه
ساری - ایرنا: سخنگوی اورژانس مازندران گفت که در 2 حادثه جداگانه 2 دستگاه خودرو چهارشنبه شب به کوه برخورد کردند که این حوادث یک کشته و 11 مصدوم برجای گذاشت.
ذکریا اشکپور افزود: در حادثه نخست ساعت 20 و 35 دقیقه چهارشنبه شب خودروی سواری پژو در منطقه ورسک جاده سوادکوه به کوه برخورد کرد.
وی ادامه داد: یک پسربچه هشت ساله و چهار خانم و یک آقای 30 ساله در این حادثه مصدوم شدند.
سخنگوی اورژانس مازندران گفت: لحظات کوتاهی پس از این حادثه در ساعت 20 و 45 دقیقه حادثه دوم در همین جاده رخ داد و در منطقه «اوریم» یک خودروی سمند با کوه برخورد کرد که در این حادثه یک دختربچه 2 ساله فوت کرد و تلاش تیم اورژانس برای احیای وی بی‌ثمر ماند.
به گفته اشکپور سه خانم و یک آقا و یک پسربچه هشت ساله از مصدومان این حادثه نیز پس از انجام اقدامات اولیه درمانی در محل به بیمارستان منتقل شدند.
وی افزود: تمامی مصدومان این دو حادثه به وسیله آمبولانس‌های پایگاه‌های  اورژانس ورسک، پلسفید، دوآب و پایگاه‌های هلال‌احمر دوگل و ارفعده به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل شدند.
پدر قاتل در دام پلیس
تبریز - خبرنگار کیهان: پدری که متهم به قتل دو دختر 10 و 13 ساله خود است، توسط پلیس تبریز دستگیر شد.
سرهنگ «علی اسماعیل‌پور» معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: این فرد پس از عملیات تعقیب و گریز بعدازظهر چهارشنبه، دستگیر شد. وی گفت: فرد مزبور پس از لو رفتن محل اختفای خود اقدام به فرار با خودرو کرد که با شلیک پلیس به چرخ خودرو مجبور به توقف شد. وی در حین درگیری اقدام به خودزنی کرد که به بیمارستان انتقال یافت.
واژگونی خودرو با 2 کشته
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری 206 در محور قائمیه - نورآباد، دو نفر کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.
سرهنگ «احمد احمدی» گفت: خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در 25 کیلومتری ورودی نورآباد از طرف قائمیه به ماموران اعلام شد.
وی ادامه داد: بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه سواری پژو 206 با چهار سرنشین از سمت قائمیه به نورآباد در حرکت بوده که واژگون و بر اثر‌ آن دو نفر از مسافران کشته و راننده و دو تن دیگر مجروح شدند.
رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: کارشناسان عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت زیاد در جاده لغزنده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.
دام قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از کشف 185 راس دام قاچاق از دو دستگاه کامیون بنز در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «احمد کمالی» گفت: ماموران پلیس شهرستان ابرکوه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه کامیون مشکوک شده و خودروها را جهت بازرسی متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروها 185 راس دام کشف شد، افزود: در بررسی‌های اولیه که راننده خودروها هیچ‌گونه مجوزی جهت جابه‌جایی و انتقال محموله ارائه ندادند با حضور کارشناس دامپزشکی شهرستان مشخص شد این محموله دام قاچاق است.
سرهنگ کمالی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده یک میلیارد و 480 میلیون ریال برآورد شده  است، اظهار داشت: در این رابطه دو دستگاه خودرو توقیف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و دام‌های قاچاق نیز به قرنطینه دامپزشکی استان تحویل داده شد.
ظن پلیس قاچاقچی را به دام انداخت
سرویس شهرستان‌ها: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان فریمان محموله 173 کیلوگرمی تریاک را قبل از رسیدن به مقصد کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریمان گفت: در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با سوداگران مرگ یکی از تیم‌های پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در جاده «کله منار» به یک دستگاه پیکان وانت به رانندگی مردی جوان مشکوک شدند.
سرهنگ «علی‌اکبر قربانی» افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن 173 کیلوگرم تریاک را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بدنه خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: خودرو وانت توقیف و راننده آن پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.