kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
پس از فحاشی و توهین به فرماندار «بدره» در حضور مردم

وزیر بهداشت: اشتباه کردم

پس از اتفاقات پیش آمده در جریان سفر وزیر بهداشت به استان ایلام و توهین بی‌سابقه وی به فرماندار شهرستان «بدره» از توابع این استان که مشکلات مطرح شده از سوی مردم را تایید کرده بود، وزیر بهداشت در تماس با فرماندار بدره از وی عذرخواهی کرد.



در جریان بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز اورژانس شهرستان بدره شماری از مردم حاضر در محل نسبت به کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان به وزیر بهداشت گلایه کردند.
اما هنگامی که فرماندار این شرح سخنان مردم را تأیید کرد با اعتراض شدید و توهین‌آمیز وزیر بهداشت در حضور مردم مواجه ‌شد، به ‌طوری که وزیر بهداشت ضمن «بی‌شعور» خطاب کردن آقای فرماندار با لحنی زننده، وی را به برکناری از مسئولیتش تهدید کرد.
تکذیب عجولانه!
از سوی دیگر مشاور وزیر و مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت خیلی سریع کلا ماجرا را از اساس یک شیطنت و بازی رسانه‌ای دانست و گفت: «خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری لفظی وزیر بهداشت با فرماندار شهرستان بدره در خصوص امکانات درمانی طی بازدید از اورژانس این شهرستان صحت ندارد.»
عباس زارع‌نژاد افزود: «این خبر صرفاً یک شیطنت رسانه‌ای بوده و در این سفر گفت‌و‌گویی میان وزیر بهداشت که تولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد و فرماندار بدره ایلام در خصوص سطح‌بندی و به‌کارگیری نیروهای متخصص که نه تنها در بدره ایلام بلکه در کلیه سفرها به آن توجه ویژه و اساسی دارد، صورت گرفت.»
این در حالی بود که تصاویر این اتفاق در فضای مجازی به سرعت در حال انتشار بود و انتشار فیلم نحوه برخورد وزیر با یکی از مسئولان دولتی اعتراض‌ها و واکنش‌های منفی بسیاری را در پی داشت.
عذرخواهی وزیر بهداشت
در نهایت مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت برخلاف تکذیبیه قبلی درباره صحبت‌های وزیر بهداشت و دعوای وی با فرماندار بدره، گفت: «وزیر بهداشت پیش از ترک استان ایلام، در تماس تلفنی با فرماندار بدره از او بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی و دلجویی کرد و فرماندار بدره نیز ضمن ابراز ارادت به دولت و دکتر هاشمی وزیر بهداشت از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد».
گفتنی است، در این مکالمه که صوت آن نیز منتشر شده است، وزیر بهداشت خطاب به فرماندار بدره می‌گوید: «بنده باید از شما عذرخواهی کنم، چون حرف‌های خوبی نزدم، من اشتباه کردم و عذرخواهی می‌کنم، زیرا نباید جواب شما را می‌دادم و به این بحث ادامه می‌دادم.»
حال باید دید در ماه‌های پایانی دولت یازدهم چه اتفاقی اقتاده است که مطالبات مردم حتی اگر با امکانات و اعتبارات همخوانی هم نداشته باشد، وقتی با تایید عالی‌ترین مقام دولتی و در واقع نماینده دولت در یک شهرستان همراه می‌شود باعث بر افروختن وزیر بهداشت و توهین به این مقام دولتی در حضور مردم می‌شود. البته نباید از خدمات وزیر بهداشت و دولت در حوزه بهداشت و درمان گذشت، هرچند هرگونه خدمتی به مردم کشورمان وظیفه مسئولان است اما حفظ کرامت مردم و رعایت شأن مسئولان شهرستان‌ها به دور از کوچک شمردن آنها نباید از نظر مسئولان عالی کشور دور شود. نکته جالب اینکه وزیر بهداشت در تماسی که به منظور عذرخواهی از فرماندار بدره داشت به صراحت از اینکه سخنان فرماندار را در جهت تحریک مردم تصور کرده سخن می‌گوید و البته این جای سؤال را باقی می‌گذارد که آیا تحریک مردم علیه وزیر بهداشت یا دولت توسط یک مسئول دولتی آن هم فرماندار یک شهرستان با تدبیر ادعا شده این دولت همخوانی دارد؟ البته نباید فراموش کرد پیش از این رئیس ‌دولت یازدهم در پاسخ به منتقدان دولت و به خصوص برجام الفاظ نامناسب بسیاری از جمله بیسواد، بزدل، ترسو، کودک، بدون شناسنامه و... به کار برده بود، اما توهین به یک مقام دولتی توسط وزیر در حضور مردم از نوآوری‌های جدید دولت به حساب می‌آید.