kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
نماینده مجلس:

مسئله ریزگردهای خوزستان به یک «بحران ملی» تبدیل شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تبدیل شدن مسئله ریزگردها به یک بحران ملی گفت: اگر این مشکل برق در خوزستان ۲ ماه آینده که بار برق چهار برابر می‌شود رخ می‌داد کل شبکه برق کشور دچار شوک و اختلال می‌شد.



علی گلمرادی با اشاره به تضییع حقوق خوزستان در سال‌های گذشته اظهار داشت: نمایندگان مردم خوزستان تصمیم گرفته‌اند به صورت جدی جلوی این روند را بگیرند و وظیفه خود را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه زحمات مسئولان و نمایندگان گذشته را نفی نمی‌کنیم افزود: شواهد و قرائن نشان می‌دهد اثربخشی اقدامات برای احقاق حقوق مردم خوزستان پائین بوده است.
نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم سهم مناطق نفتخیز را از 2 درصد به 3 درصد برسانیم و در بحث پیمانها و قراردادهای نفتی نیز 3 درصد را به مناطق نفتخیز و گازخیز کشور اختصاص دهیم.
وی همچنین از اختصاص 100 میلیون دلار برای رفع مشکلات آب و برق و خرید ژنراتورها و خرید ماشین‌های شستشوی مقره‌ها خبرداد.
گلمرادی گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه رسیدگی فوری به مشکلات مردم خوزستان باید گفت این یک فرصت خوب برای مردم استان است و باید تمامی مسئولان تلاش کنند تا مصوبات مربوط به این مسئله تبدیل به عمل شود.
وی افزود: در سال 1393 بیش از 230 میلیارد به مبارزه با ریزگردها اختصاص یافت اما بیش از 10 درصد تامین اعتبار نشد و این به معنی بی‌توجهی و بی‌مبالاتی در اجرای بودجه است؛ این موضوع می‌طلبد ما در این زمینه مصوبات کاربردی بنویسیم و در اجرای آن نیز جدی باشیم.
نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان گفت: صرف مصوبه نوشتن و تصویب کردن کمکی به حل مشکل نمی‌کند، باید کار عملیاتی صورت بگیرد چرا که اگر بهترین مصوبه‌ها را هم بنویسیم اما عملی نشود به جایی نمی‌رسیم.