kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

احداث 13 تصفیه‌خانه محلی در مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از احداث 13 تصفیه‌خانه محلی در شهر خبر داد.

مشهد - خبرنگار کیهان:

خلیل کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به  اینکه لایحه طرح احداث این تصفیه‌خانه‌ها، به شورای اسلامی شهر تقدیم شده،‌ افزود: ظرفیت این 13 تصفیه‌خانه 231 لیتر در ثانیه و با اعتبار 80 میلیارد تومان خواهد بود.
وی با بیان اینکه نیاز آبی فضای سبز مشهد در حال حاضر 23 میلیون مترمکعب در سال می‌باشد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با احداث این تصفیه‌خانه‌ها و به دنبال آن، استفاده بهینه از پسآب‌های تصفیه شده شهری، سالانه 6 میلیون مترمکعب از نیاز آبی فضای سبز شهر تامین شود.
کاظمی همچنین از افزایش سرانه فضای سبز مشهد به 14 مترمربع تا پایان سال خبر داد، گفت: اعتبار فضای سبز مشهد طی امسال، بالغ بر 160 میلیارد تومان بوده است.
وی از افزایش تعداد روزهای ناسالم شهر در سال جاری به 78 روز خبر داد و افزود: سال گذشته این رقم 44 روز بوده که امیدواریم با توسعه فضای سبز شهری و همچنین توسعه کمربند سبز مشهد، شاهد کاهش روزهای ناسالم و بهبود وضعیت کیفیت هوای شهر باشیم.
کاظمی تصریح کرد: طرح «جمع‌آوری آب‌های ناشی از بارندگی» سال آینده با همکاری شهروندان در 20 نقطه شهر،‌ به اجرا درخواهد آمد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، خاطرنشان ساخت: در سال جاری بالغ بر 6 هزار و 600 مترمربع باغ بام (فضای سبز پشت‌بام‌ها) در سطح شهر اجرا شده است.