kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

طرح 550 هزار هکتاری خوزستان مشکل اعتباری ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: طرح 550 هزار هکتاری خوزستان مشکل اعتباری ندارد و پول برای آن آماده است.



محمدباقر نوبخت با بیان اینکه اعتبار طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان آماده است گفت: هیچ طرح انتقال آبی خارج از بحث آب آشامیدنی از کارون اجرا نخواهد شد.
وی عنوان کرد: تاکنون از بابت مشکلات استان یک هزار و 600 میلیارد تومان به ما ابلاغ شده است که ما صددرصد این هزینه را برای حل و رفع مشکلات استان پرداخت کردیم.
وی با تأکید بر اینکه برای سال آینده سه ردیف بودجه برای استان خوزستان تخصیص داده شده است، متذکر شد: در بحث اعتبارات عمرانی، 736 میلیارد تومان برای استان خوزستان در سال جاری مشخص شده است، که خوزستان از این نظر در میان دیگر استان‌های کشور رتبه دوم را دارد.
سخنگوی دولت با اشاره به ردیف بودجه دوم اختصاص یافته به استان خوزستان، بیان کرد: بودجه دوم، ردیف ویژه استانی است و استان خوزستان با اعتبار 151 میلیارد تومان در میان دیگر استان‌ها، در رتبه سوم قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: 170 میلیارد تومان برای طرح‌های آب و برق به استان اختصاص داده شده است.
وی افزود: برای طرح نهال‌کاری 30 میلیارد تومان به وزارت کشاورزی پرداخت شده است. وزیر جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه تاکنون 240 هزار هکتار از 318 هزار هکتار فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تحویل شده است، گفت: در سال آینده کل فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری این طرح به اتمام می‌رسد.
محمود حجتی با اشاره به بحران ریزگردها در خوزستان افزود: حدود 5 میلیون نهال کاری انجام می‌شود و با استقرار 6 اکیپ و افزایش این اکیپ‌ها، روزانه 200 هکتار نهال کاری انجام خواهد شد و از صاحب‌نظران دعوت خواهیم کرد تا هر روز طرح را مورد بازنگری قرار دهند تا یک طرح نهایی را عملیاتی کنیم.وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز به دنبال این هستیم که منابع آب مشخصی را برای این کار اختصاص دهیم. انتقال آب از کارون را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ان‌شاءالله مناطقی که به خاطر فصل اجازه نهال‌کاری نداریم را حداقل مرطوب کنیم.
حجتی متذکر شد: امیدوارم در یک دوره سه ماهه، نهال‌ها را غرس کنیم و قطعاً نهال‌های سازگار را در منطقه تکثیر خواهیم کرد. بحث بوته‌کاری در عرصه‌هایی که مردم روی آن ادعا دارند نیز یکی دیگر از کارهایی است که برای تثبیت انجام خواهیم داد تا از فرسایش خاک جلوگیری شود.