kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

اشتغالزایی برای 5 نفر از طریق پرورش کبک

سعید سلامت، کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با پرورش کبک توانسته برای 5 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کند.



به گزارش سرویس اقتصادی کیهان، نامبرده اهل استهبان استان فارس با  دریافت 3 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی با تلاش، نوع‌آوری و ابتکار توانسته علاوه بر خانواده خود، مشکلات 5 خانواده دیگر را از طریق ایجاد شغل و کار حل کند.
این کارآفرین بسیجی سال 93 با اختراع یک دستگاه جوجه‌کشی و فقط با دریافت 3 میلیون تومان تسهیلات توانسته است در ابتدا در هر دوره یک ساله 50 هزار جوجه و  اکنون در هر دوره 100 هزار قطعه جوجه کبک تولید کند، که از طریق آن 24 میلیون تومان درآمد کسب می‌کند. اکنون این بسیجی عرصه اقتصادی علاوه بر این 5 نفر برای پدر و دو برادرش هم شغل ایجاد کرده، به طوری که این کارگاه تولیدی را خانوادگی اداره می‌کنند.
سلامت می‌‌گوید: من در ابتدا به شغل جوشکاری، اشتغال داشتم ولی با عضویت در بسیج و دیدن ایثار و فداکاری سایر بسیجیان به فکر افتادم که می‌توانم تفکر بسیجی که همان تلاش بی‌وقفه است را در عرصه اقتصادی پیاده کنم، بعد متوجه شدم که بسیج، سازمانی برای همین منظور تشکیل داده است، از این رو فکر را به کار انداختم، ابتدا دستگاه جوجه‌کشی را درست کردم و بعد به مرور کارم را گسترش دادم، در ادامه بهترین تصمیمی که گرفتم این بود که هر چند نفر از افرادی که نیازمند به کار هستند را مشغول کار کنم، این بود که فعلا توانستم برای 5 نفر شغل ایجاد کنم، که در ادامه و با گسترش کار قطعا به فضل خدا بر این تعداد افزوده خواهد شد.
این کارآفرین بسیجی، وجود دلال و قیمت بالای خوراک را از آسیب‌های موجود در این عرصه می‌داند و می‌گوید: ما از مسئولین امر انتظار داریم که جلوی این دلال‌بازی‌ها را بگیرند و این حالت انحصاری که به وجود آمده را متلاشی کنند تا دیگر جوانان نیز وارد فعالیت شوند که با وارد شدن جوانان در عرصه‌های کار  و تلاش بار سنگینی از دوش دولت هم برداشته خواهد شد.
سلامت همچنین اضافه کرد: کبک از پرندگانی است که به سهولت قابل پرورش بوده و در صورت تولید انبوه از درصد بهره‌وری بالایی برخوردار است.
او ادامه داد: تحقیقات علمی ویژگی‌های منحصر به فردی برای گوشت کبک برشمرده که از جمله می‌توان به برطرف نمودن ضعف عمومی بدن، تقویت سیستم گوارشی و تقویت حافظه اشاره نمود.
زیستگاه این پرنده همواره در دامنه‌های کوهستان و مناطق شیب‌دار صخره‌ای و سنگلاخی در ایران می‌باشد.