kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

حوادث کوتاه از کشور


    پنهان کردن چک پول در خودروی پلیس
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال طرح شکایت یکی از شهروندان کنگاوری مبنی بر سرقت کیف حاوی دو میلیارد ریال چک پول توسط بانوی جوانی دراین شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ علیرضا مرزبانی با بیان اینکه از طریق چهره نگاری و کنترل دوربین‌های مدار بسته، زن سارق شناسایی شد ادامه داد: ماموران متهم را در یکی از خیابان‌های کنگاور دستگیر کردند.  وی تصریح کرد: متهم در زمان دستگیری مورد بازرسی قرار نگرفت و وی برای مبرا شدن از اتهام سرقت هنگام انتقال به مقر انتظامی، چک‌پول‌های سرقتی را داخل خودروی گشت پلیس پنهان کرد. سرهنگ مرزبانی گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته فرد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف نکرد اما با توجه به تناقض‌گویی‌هایش، ظن مأموران نسبت به سرقت چک پول‌ها توسط متهم افزایش یافت، لذا خودروی انتقال متهم مورد بازرسی قرار گرفت.  وی با اشاره به کشف دو میلیارد ریال چک پول سرقتی از داخل خودرو، افزود: با انگشت نگاری از متهم مشخص شد که وی پیش از این نیز چند بار به جرم سرقت در خراسان رضوی دستگیر شده است.
قاچاقچی جریمه شد
زاهدان- ایرنا: رئیس‌تعزیرات حکومتی زابل اظهار داشت: ماموران مرزبانی هیرمند با کنترل پل ابریشم یک دستگاه خودروی تریلر اسکانیا که از افغانستان وارد ایران شده بود، توقیف و در بازرسی از آن 485 هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.
محمدحسین جهان آبادی با اشاره به جاسازی این میزان سیگار در تریلر گفت: پرونده‌ای در این زمنیه تشکیل و در تعزیرات حکومتی زابل مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به مدارک موجود در پرونده، قاضی شعبه رسیدگی‌کننده تخلف راننده را محرز دانست لذا وی به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
دستگیری فروشندگان مواد محترقه
سرویس شهرستان‌ها: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 7 توزیع‌کننده مواد محترقه غیرمجاز ظرف 48 ساعت در این استان دستگیر شدند.
سرهنگ سیامک قاسمی افزود: مقدار قابل توجهی مواد محترقه پرخطر از این افراد کشف شده است. وی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مقام‌های قضایی معرفی شدند.
نجات از چوبه دار
کرج- خبرگزاری فارس: رئیس ندامتگاه کرج گفت: یک زندانی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافت.
 سید مجتبی حسینی با بیان اینکه قتل درجریان یک نزاع رخ داده بود، اظهارداشت: با توجه به سن زندانی و تغییر رفتارش در زمان تحمل کیفر، اولیای دم در زمان اجرای حکم، حاضر به رضایت با گرفتن دیه شدند.
رئيس ندامتگاه کرج تأکید کرد: بعد از اخذ رضایت پرونده متهم به شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه کرج برای طی مراحل قانونی فرستاده شد.
کشف تنقلات قاچاق
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی دلیجان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در یکی از محورهای ارتباطی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ علی هاشمی افزود: کامیون حامل کالای قاچاق تحت پوشش مواد پلاستیکی بود که از جنوب کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون 3 هزار و 600 بسته تنقلات و مواد غذایی قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال از آن کشف کردند.
سرهنگ هاشمی تصریح کرد:‌ راننده این خودرو به دلیل نداشتن مدارک قانونی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.
مرگ در آتش
گنبدکاووس – خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس گفت: حادثه آتش‌سوزی منزل مسکونی در روستای آرا قویی بخش مرزی داشلی برون مرگ یک بانو را رقم زد.
سرهنگ جواد کارکن با بیان اینکه آتش‌سوزی مزبور به دلیل برخورد پتو با بخاری رخ داد اظهار داشت: اهالی روستا و همسر این زن جوان تلاش کردند که آتش را خاموش کنند اما تلاش آنان بی‌نتیجه ماند و این بانوی 23 ساله در آتش جان باخت. گفتنی است در زمان مشابه وقوع این حادث یک فقره آتش‌سوزی در بلوار دانشجوی گنبدکاووس رخ داد که با اطفای حریق توسط آتش‌نشانان هیچ خسارت جانی در پی نداشت.
قاچاق پوشاک
سرویس شهرستان‌ها: رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری درمحورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلر دانگ فنگ مشکوک شدندو آن را متوقف کردند.
سرهنگ حسین رضایی با اشاره به کشف 5 هزار و 120 قلم انواع پوشاک خارجی قاچاق تصریح کرد: ارزش این محموله یک میلیارد و 180 میلیون ریال برآورد شده و مقصد آن شمال کشور بوده است. رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه دو قاچاقچی دراین رابطه دستگیر شدند، اظهارداشت: محموله کشف شده به اداره گمرک استان تحویل داده شد و متهمان دستگیرشده به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شدند
قاتل خاموش
بومهن- خبرگزاری مهر: مسئول فوریت‌های پزشکی بومهن از مرگ خاموش پدر و مادر بومهنی خبر داد.
نادر شایان اظهار داشت: فوت پدر و مادر بومهنی در تماس با اورژانس شهرستان پردیس اطلاع داده شد. وی افزود: امدادگران به سرعت عازم به محل حادثه شدند و مشاهده کردند دو نفر جان خود را از دست دادند. مسئول اورژانس پردیس نیز گفت در زمان نشت گاز منواکسید کربن فرزندان این زوج در منزل حضور نداشتند. وی افزود: نشت گاز منواکسید کربن از لوله بخاری علت بروز این حادثه اعلام شده است.
انبارمواد محترقه لو رفت
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی مازندران گفت: ماموران پلیس قائم شهر موفق شدند یکی از عاملان اصلی تهیه و توزیع مواد محترقه در این شهرستان را شناسایی و دستگیر کنند.
سرتیپ سید محمود میرفیضی افزود: ماموران در بازرسی از محل دپوی مواد محترقه توسط نامبرده ،بیش از 100 هزار عدد از انواع مواد محترقه کشف کردند.
به گفته وی، متهم با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد.
بازداشت عامل اسیدپاشی
همدان- خبرنگار کیهان: زنی که اقدام به اسیدپاشی به صورت زن جوان آرایشگر کرده بود، توسط ماموران پلیس شهرستان نهاوند دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: این اسیدپاش به قصد سرقت طلاهای زن آرایشگر وارد آرایشگاه وی شد اما وقتی که با مقاومت او مواجه شد اسیدی را که همراه داشت به صورت زن آرایشگر پاشید. سرهنگ منصور ملکی ادامه داد: با انجام عملیات تجسس، سرانجام اسیدپاش فراری در کمتر از سه ساعت پس از ارتکاب جرم، توسط نیروهای پلیس نهاوند دستگیر شد. گفتنی است جزئیات این حادثه توسط کارشناسان مربوطه تحت رسیدگی قرار دارد.
شترهای با پلاک‌های جعلی
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سراوان گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر قاچاق شتر از کشور همجوار با پلاک جعلی بررسی موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
سرهنگ احسانعلی آذرپودینه افزود: ماموران پس از شناسایی محل انتقال شترها به محل مورد نظر اعزام شدند و در آنجا به یک کاروان شتر برخورد کردند. وی تصریح کرد: در این عملیات ماموران 25 نفر شتر قاچاق با پلاک‌های جعلی کشف کردند.
عصبانیت مرد را به کلانتری فرستاد
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: خانمی شاهرودی ساعت یک بامداد با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و گزارشی مبنی بر اینکه همسرش در حال ضرب و شتم شدید دخترشان است ارائه کرد.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی با اشاره به اعزام ماموران به محل مورد نظر و اقدامات روانشناسانه ماموران جهت دعوت مرد عصبانی به آرامش گفت: در حالی که ماموران پلیس منتظر خروج پدر از زیرزمین و گفت‌وگو با وی بودند مرد عصبانی با سلاح شکاری خارج شد و بی‌مقدمه به سمت ماموران انتظامی شلیک کرد. قاسمی از مصدومیت دو مامور پلیس از ناحیه پا و اعزام آنان به مراکز درمانی خبر داد و اظهار داشت: متهم که سابقه درگیری دارد پس از شلیک به سمت ماموران و دختر نوجوان خود و همسرش حمله‌ور شد که با حضور به موقع مسئولان انتظامی شاهرود دستگیر و به کلانتری منتقل شد.