kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

پای جان‌کری هم به پرونده فساد مالی نتانیاهو باز شد

پلیس رژیم صهیونیستی از دولت این رژیم خواسته جان‌کری، وزیر خارجه سابق آمریکا را برای بازجویی درباره فساد مالی نتانیاهو احضار کند.


پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید جان‌کری، وزیر خارجه سابق آمریکا احتمالاً در ماجرای رشوه‌هایی که نتانیاهو به «آرنون میلیچان»، میلیاردر صهیونیست داده به نوعی دست داشته است. بنابر اعلام پلیس این رژیم جان‌کری به درخواست نتانیاهو گذرنامه این میلیاردر فاسد را صادر کرده و بدین شکل در این فساد نقش داشته است. جان کری همچنین به درخواست «نتانیاهو» حاضر به احضار «دان شابیرو»، سفیر وقت آمریکا در اسرائیل برای بازجویی در ماجرای اهدای هدایای چند صد هزار شکلی به این میلیاردر نشده است.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به دلیل فسادهای گسترده مالی تحت پیگیری قرار دارند و تاکنون چندین بار بازجویی شده‌اند.
از سوی دیگر معاون رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی سالانه لابی صهیونیستی با تأکید بر «عزم جدی واشنگتن برای تأمین امنیت یهودیان» تأکید کرد دولت ترامپ بر سر امنیت اسرائیل، سازش نخواهد کرد.به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «مایک پنس» با گفتن اینکه «کاخ سفید هنوز در حال بررسی مسئله انتقال سفارت آمریکا از «تل‌آویو» به شهر «بیت‌المقدس» است» احتمال انجام این کار را رد نکرد و افزود: «به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا در دوران ترامپ از روند این مذاکرات حمایت خواهد کرد.