kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
با هدف تجلیل از حماسه آفرینان طب دفاع مقدس

پنجمین مراسم آیین اعطای جایزه شهید دکتر رهنمون برگزار شد

هفتمین کنگره طب رزم در بیمارستان صحرایی علی‌ابن ابیطالب(ع) آبادان و پنجمین آیین اعطای جایزه شهید دکتر رهنمون در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.




به گزارش فارس، در مراسم آئین اعطای جایزه شهید رهنمون که پنجشنبه با حضور مسئولان، پزشکان و جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، سردار عبداللهی، معاون بهداشت، درمان و آموزش سپاه پاسداران گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما از برگزاری هفتمین کنگره طب رزم و پنجمین آئین اعطای جایزه ملی دکتر شهید رهنمون انتقال تجربیات پزشکان قدیمی به دانشجویان جوان است و امیدواریم به این هدف خود نیز برسیم تا پزشکان جوان بدانند که چه پشتوانه‌ای داشته‌اند. امیدواریم برگزاری این همایش بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را به دانشجویان جوان انتقال دهد.
تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای پزشک 8 سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های آیین اعطای جایزه شهید رهنمون بود.
گفتنی است، شهید دکتر محمدعلی رهنمون از پزشکان فعال و خوش اخلاق دوران جنگ بود که در عملیات‌های مختلف در خط مقدم مشغول ارائه خدمات درمانی به رزمندگان آسیب‌دیده جنگ بود. شهید رهنمون سرانجام در هشتم اسفندماه سال 1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید. اقدامات این شهید بزرگوار به‌قدری ‏ارزشمند بود که در سال 90 شهید شاخص سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور شد‎ و پس از تایید رهبر انقلاب آئین اعطای جایزه شهید دکتر رهنمون اسفندماه هر سال برگزار می‌شود.