kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
با حضور بیش از سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم صورت گرفت

برگزاری اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد.


نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه با حضور بیش از سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب در جوار حرم حضرت امام(ره) برگزار شد. همزمان با برگزاری نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیش‌نویس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز تصویب شد.
اعلام ضوابط و شاخص‌های نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب
ضوابط و شاخص‌های نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در اولین مجمع عمومی جبهه مردمی به اعضای مجمع عمومی برای رأی‌دهی اعلام شد. برخورداری از شرایط قانونی مندرج در قانونی اساسی و قوانین عادی ، پاکدستی و سلامت مالی (خود نامزد و اطرافیان درجه یک وی) و پاکدامنی و سلامت اخلاقی، معرفت و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی(ص)، تقوا، زهد و صداقت، تعهد و تبعیت از رهبری و انتظام به اجرای مطالبات معظم‌له، برخورداری از روحیه، تفکر و عمل انقلابی و سلامت همه‌جانبه جسمی، روحی و روانی و خستگی‌ناپذیری از جمله این ضوابط هستند.
مهدی چمران عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست بعد از ظهر اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ١٠نامزد جبهه مردمی باید تعهد بدهند در صورتی که کاندیدای نهایی نبودند انصراف خود را کتبا اعلام کنند.
مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در حاشیه اولین مجمع عمومی این جبهه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد 50 نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از طریق سامانه جبهه مردمی انتخاب شده‌اند ولی در نهایت 27 نفر از آنها در مجمع ملی به رأی گذاشته خواهند شد، گفت: دلیل رسیدن به 27 نیز این است که تعدادی از این افراد انصراف داده‌اند و انتخابات از بین این لیست 27 نفره انجام خواهد شد.
10 کاندیدا اوایل سال آینده
 اعلام می‌شوند
حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز عصر پنجشنبه در حاشیه اولین مجمع ملی این جبهه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به فارس گفت: ١٠ کاندیدای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع عمومی که اوایل سال آینده برگزار خواهد شد اعلام می‌شوند.
یحیی آل‌اسحاق عضو هیئت موسس جبهه‌ مردمی نیروهای انقلاب نیز در حاشیه نخستین مجمع ملی این جبهه با اشاره به مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات روز کشور گفت: از جمله خصوصیات جبهه مردمی انقلاب اسلامی این است با معرفی شدن کاندیدای ریاست جمهوری تیم او نیز معرفی شود که این موضوع کمتر در کشور اتفاق افتاده است، این تیم از کارشناسان منتخب در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب می‌شوند و بعد از انتخاب به مردم معرفی خواهند شد تا مردم اعتماد کامل را پیدا کنند.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین در اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از حضور پرشور و ایفای نقش آگاهانه عموم نیروهای انقلابی در نخستین مجمع ملی خود از نیروهای انقلابی تقاضا کرد از توجه به هرگونه شایعه خودداری و اخبار رسمی را صرفا از کانال این جبهه تعقیب کنند.
از تشکیل چنین جمع پرشور
و انقلابی خرسندم
آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شهر آفتاب اظهار داشت: از تشکیل چنین جمعی عظیم، دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهم‌ترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند خرسندم.
وی افزود: کسانی که برای انتخابات نامزد می‌شوند، چون از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، صالح هستند اما عقل دینی و تجربه اعلام می‌کند که باید اصلح را برگزید. وی ادامه داد: کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای نخستین بار آغاز و انتخاب کرده، ساز و کار از پایین به بالا که این یعنی شروع از مردم باشد و مردم تصمیم‌گیری کنند چه کسی رئیس‌جمهور شود و این دستوری از بالا نیست بلکه حرکت از بطن مردم است.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که روز پنج‌شنبه در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب برگزار شد، با بیان اینکه تشکیل یک مجمع از نیروهای انقلابی که به صورت تشکیلاتی و مردمی شکل گرفته مقدس است، اظهار داشت: ما هنوز تشکیلاتی زندگی کردن را یاد نگرفته‌ایم و کمترین بودجه در 40 سال بعد از انقلاب،‌ بودجه‌های تعاونی بوده است.
وی ادامه داد : وجود چنین تشکیلاتی از انتخابات 96 مهم‌تر است؛ چراکه با این تشکیلات می‌شود هر کاستی را در آینده جبران کرد.