kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
امام‌جمعه قم:

رفع مشکلات معیشتی مردم همت بیشتری می‌طلبد

امام‌جمعه قم با بیان اینکه تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات معیشتی مردم صورت می‌گیرد کافی نیست، گفت: مرتفع نمودن این مشکلات همت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

 
 
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم خداجوی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: مسئولان باید اذهان عمومی را از نتیجه برخورد با موضوع حقوق‌های نجومی اقناع کنند.
وی اظهار داشت: راه‌حل نهایی و تنها راه رفع مشکلات اقتصادی توجه جدی و مسئولانه به اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور توجه به مسائل و مشکلات جوانان را ضروری و فوری عنوان و تاکید کرد: مسئولین باید در این حوزه نیز با همت والاتری وارد شوند و نگذارند جوانان در پیچ و خم مشکلات به فراموشی سپرده شوند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس فلسطین در تهران و سخنان مهم و اثرگذار رهبرمعظم انقلاب در افتتاحیه آن، گفت: امروز دیگر همه مسلمانان می‌دانند که تنها راه غلبه بر دشمن صهیونیستی وحدت و مقاومت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: راه پیروزی مردم فلسطین از میدان استقامت و شجاعت می‌گذرد. برخی خیال نکنند که با نشان دادن ضعف و سستی می‌توانند صهیونیست‌ها را وادار به پایان اشغالگری و ظلم بکنند.
خطیب جمعه ‌قم در بخش دیگری از خطبه‌ها سند تحول آموزش و پرورش را دارای مضامین متعالی در حوزه اخلاق و تربیت دانست و گفت: اقداماتی در جهت اجرای این سند صورت گرفته است، اما واقع مطلب این است که اجرای دقیق آن نیازمند سرمایه‌گذاری و نگاه عمیق دینی است.وی افزود: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش مجری سیاست‌های بیگانگان شود.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین سالروز رحلت آیت‌الله فاضل‌لنکرانی را گرامی داشت و از خدمات ایشان تقدیر کرد.
امام‌جمعه قم در ادامه به ایام فاطمیه(س) اشاره کرد و گفت: بهترین الگوی خانواده‌ها رابطه حضرت زهرا(س) با حضرت امیر(ع) است.
وی با بیان پاره‌ای از نوع برخورد حضرت فاطمه(س) با پیشوای شیعیان، اظهار داشت: حضرت امیر(ع)  در این زمینه می‌فرمایند: «وقتی به فاطمه نگاه می‌کردم غم‌های عالم از وجود من رخت برمی‌بست» لذا باید از درس‌های زندگی آن دو عزیز برای پایداری زندگی و خانواده‌های خود الگو بگیریم.