kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

مراسم سالگرد درگذشت فرج‌الله سلحشور برگزار شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اولین سالگرد درگذشت فرج‌الله سلحشور کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر و حمیده‌خاتون واقع در باغ ‌فیض برگزار شد.


در این مراسم معاون وزارت اطلاعات، تقوی رئیس ‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، جمال شورجه، مصطفی زمانی، حمیدرضا هدایتی، شهین تسلیمی، محمد مختاری و... حضور داشتند.
تقوی رئیس ‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در این مراسم گفت: همه موجودات زنده روزی می‌میرند مسئله مهم این است که آنها چقدر توانایی مواجهه با حقیقت مرگ را دارند. انسان‌ها در مواجهه با مرگ یکسان نیستند اکثریت آنها از مرگ می‌ترسند اما در این بین عده قلیلی وجود دارند که با آغوش باز از مرگ استقبال می‌کنند. اینکه چرا انسان‌ها از مرگ بیزارند نیز در قرآن کریم آمده است. وی با اشاره به خاطره‌ای از فرج‌الله سلحشور بیان داشت: یادم هست روزی در مراسمی بعد از پایان صحبت‌هایم مرحوم آقای سلحشور گفت ‌ای کاش می‌توانستم از صحبت‌های شما فیلمی را بسازم. تقوی ادامه داد:‌ یادم هست که نگارش فیلم‌نامه سریال یوسف پیامبر را با وضو و رو به قبله نوشته بود. معتقدم سلحشور مردم را سرگرم نمی‌کرد، چرا که اغلب اوقات در سرگرمی مطالب ارزشمندی دریافت نمی‌شود.
طاهری، مداح اهل بیت نیز در این مراسم گفت: یک سال گذشت، در این یک سال از دوست و آشنا همه در این غم شریک بودند. یادم هست سال گذشته تشییع حاج فرج در همین مکان برگزار شد و با استقبال پرشور مردم و هنرمندان مواجه بود.
وی ادامه داد:‌ خدا را شاکرم از این بابت که فرزندان این کارگردان متعهد و انقلابی از روحانیون و طلاب هستند و من نیز به این خاندان ارادت خاصی دارم.
طاهری ضمن اشاره به خصیصه‌های سلحشور بیان داشت: سلحشور دغدغه‌هایی برای ارزش‌ها و فرهنگ اصیل اسلامی داشت و مدام تلاش می‌کرد تا در این راه قدم بردارد.
در پایان این مراسم، مستند «بنده فیلم‌ساز هستم» در امامزاده پخش شد و با پایان مراسم همه علاقه‌مندان و هنرمندان حاضر کنار مزار مرحوم سلحشور قرار گرفته و برای او فاتحه‌ای قرائت کردند.
گفتنی است، زنده‌یاد «فرج‌الله سلحشور» روز شنبه ۸ اسفند سال ۹۴ پس از تحمل یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.